تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

ابرطبقه و آن 6000 نفر

سه شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۵:۱۵ ق.ظ
ابرطبقه و آن 6000 نفر
4 اسفند 1392 - دانشکده ی عمران و معماری دانشگاه ملایر

تیتر یک - به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن عباسی شامگاه یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه ملایر با بیان اینکه در حال حاضر کشورمان در حال عبور از پیچ تاریخی مهمی است، گفت: آثار این عبور در 30 سال آینده مشهود خواهد بود.

وی در نظر گرفتن آینده‌نگری، کلان‌نگری و جامعه نگری را مسئله‌ای مهم در حال حاضر دانست و گفت: برنامه 30 سال آینده کشور ما بر اساس تبیین وضعیت کنونی خواهد بود.

گزارش سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه ملایرپژوهشگر مسائل سیاسی و استراتژیک با اشاره به پیشینه تمدن کشورمان در طول دوران‌های مختلف از زمان امپراطوری‌های دوران باستان تا زمان اسلام و حال ابراز داشت: در همه زمان‌ها سرزمین ما با تمدن بالا در تراز جهانی حضور داشته است.

عباسی با اشاره به آینده‌نگری دانشمندان در خصوص وضعیت کشورهای جهان افزود: طبق نظریه ریچارد واتسون در سال 2050 سیزده مشکل اصلی گریبانگیر کشورهای دنیا خواهد شد که کشور ما نیز از این مشکلات بی‌نصیب نخواهد ماند.

وی این مشکلات را شامل کمبود آب آشامیدنی، کمبود غذا و انرژی برشمرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در سال‌های آتی گریبانگیر کشورهای دنیا خواهد شد بدهی‌هاست که ابتدا گریبانگیر غرب شده و سپس سایر کشورها را نیز فرا خواهد گرفت.

عباسی ابراز داشت: طبق این نظریه در سال 2050 بیش از 80 درصد روستاها نابود شده و با فاجعه بزرگ شلوغی شهرها و شهرنشینی مواجه می‌شویم.

رئیس اندیشکده یقین، اضطراب و مشکلات روحی و روانی و همچنین تغییر قدرت از غرب به شرق را از دیگر مسائل گریبان‌گیر آینده در سال 2050 برشمرد.

وی تصریح کرد: اگر امروز اراده‌ای برای تغییر این 13 مشکل در آینده نداشته باشیم این مسائل در آینده  گریبان‌گیر کشور ما نیز خواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: البته بر اساس این نظریه تا سال 2050 میلادی کشورهای ایران، ترکیه و مکزیک جهان را به تسخیر خود در می‌آورند، مکزیک به دلیل رشد جمعیت قاره آمریکا را، ترکیه اروپا را و ایران به دلیل ارائه مدیریت جدید و جهان مهدوی بر جهان غالب می‌شود و قدرت را از غرب به شرق منتقل می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به  مشکلات و سقوط دولت اوکراین بیان داشت: شرایط سقوط مشابه این دولت در سال‌های آتی نیز در کشورهای دیگر ادامه می‌یابد.

کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک مشکلات اقتصادی را ریشه مشکلات اجتماعی و مشکلات سیاسی برشمرد و گفت: این مشکلات خود منجر به فروپاشی دولت‌ها خواهد شد.

وی با بیان این که فروپاشی دولت‌ها منجر به بروز مسائل نظامی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شرایط  شبیه شرایط قبل از جنگ جهانی اول است و به هرحال جنگ در کشورها رخ می‌دهد.

عباسی در ادامه به بدهی‌های کشورهای دنیا اشاره کرد و افزود: از سال 2003 تا 2013 بدهی در دنیا به 30 تریلیون دلار افزایش پیدا کرده در حالی که گردش مالی کل دنیا 45 تریلیون دلار است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: این بدهی‌ها در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود در سال 2015 به 52 تریلیون دلار برسد.

رئیس اندیشکده یقین بدهکارترین کشورهای دنیا را شامل، آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن،  نیوزلند، کره جنوبی و ایتالیا برشمرد و عنوان داشت: بسیاری از کشورهای دنیا از سال 2010 در ورشکستگی به سر می‌برند.

وی گفت: تنها بدهی کشور آمریکا 17 تریلیون دلار است در حالی که بودجه سالانه این کشور 4 تریلیون دلار است.

عباسی ابراز داشت: اقتصاد آمریکا امروز از هم پاشیده است و اگر می‌خواهد به اقتصادی درست دست پیدا کند باید تغییر ماهیتی بدهد.

این مسئول عنوان کرد: امروز علاوه بر سقوط اقتصاد، علم اقتصاد نیز سقوط کرده و تنها یک ابهت پوشالین از تمدن غرب باقی مانده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات با دست خالی شرکت کرده است، افزود: آمریکا با این کار می‌خواهد همه چیز را بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز دلاری که پشتوانه مالی ندارد چرا باید معیار سنجش دنیا باشد، اضافه کرد: دلار آمریکا سالهاست که پشتوانه ندارد.

عباسی در ادامه با اشاره به مسئله ربا خواری در دنیا تصریح کرد: ربا تنها پول اضافه گرفتن در مقابل پول نیست بلکه اگر کسی در دنیا دلار چاپ کند ثروت ملت‌ها را چاپیده است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 700 سال است که کلمه ربا جای خود را به بانک داده است، گفت: 200 سال است که کلمه قمار نیز جای خود را به بورس داده است.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه به قتل و غارت مردم مسلمان آفریقای جنوبی اشاره کرد و ابراز داشت: مصیبت اینجاست که در اتفاقات کشورهای لبنان، سوریه، عراق و کشورهای مسلمان برخی برای اصلاح امور به آمریکا دل بسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کشورمان قبل از انقلاب اقتصادی به انقلاب فرهنگی نیاز داریم، عنوان کرد: باید با انقلاب فرهنگی مبناهای درست اقتصاد اسلامی و اقتصاد برکت مبنا را به مردم بفهمانیم.

عباسی تحول در علوم انسانی را یک ضرورت برای جامعه خواند و افزود: اگر نتوانیم علوم انسانی متناسب با  دین و تمدن اسلامی تولید کنیم، ما نیز  با سقوطی مانند اقتصاد غرب مواجه می‌شویم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز خاطرنشان کرد: کشور ما با پیشینه فرهنگی بالا هرگز تسلیم غرب نخواهد شد.

پژوهشگر مسائل سیاسی و استراتژیک در پایان متذکر شد: از دید غرب کشور ما باید مانند سوریه باشد، اما اقتدار دستگاه امنیتی کشور هرگز این اجازه را به دشمن نخواهد داد چرا  که پشت این اقتدار، اراده ملی و خون شهدا است.

باشگاه استراتژیست های جوان - گزارش سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه ملایر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">