تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

استاد حسن عباسی در همایش فرهنگ و اقتصاد

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲ ب.ظ

استاد حسن عباسی در همایش فرهنگ و اقتصاد

22 مهر 1393؛ مجموعه فرهنگی شهید مختار سلیمانی

http://media.shabestan.ir/Larg_ph/archive%5C15-2-1393%5CIMAGE635348882012536535.jpg

تیتر یک - به گزارش «حلقه وصل» حسن عباسی که روز سه شنبه در همایش بزرگ فرهنگ و اقتصاد در مجموعه فرهنگی شهید مختار سلیمانی منطقه یافت‌آباد تهران حاضر شده بود، درباره رابطه مستقیم و نزدیک اقتصاد و فرهنگ با یکدیگر سخن گفت. او با اشاره به مساله ازدواج جوانان گفت: مشکل اقتصادی در شکل‌گیری ازدواج جوانان و افزایش جمعیت وجود دارد ولی مسئله فرهنگ در شکل‌گیری ازدواج و رشد جمعیت کشور بیشتر از اقتصاد تاثیرگذار است.

وی با انتقاد از سیاست‌های رسانه ملی گفت: یکی از مشکلات فرهنگی و اقتصادی این است که سطح انتظارات جوانان از طریق رسانه ملی علی‌الخصوص پیام‌های بازرگانی تغیر کرده است.

عباسی با اشاره به حرکت و جنبش مردمی 99 درصد در آمریکا گفت: وال‌استریت یک جنبش فرهنگی بود. پلاکاردهایی که مردم در جنبش وال‌استریت در دست داشتند، بیشتر در رابطه با حرص و طمع بود که این یک مشکل فرهنگی است که دنیای غرب را آزار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست با برقراری رابطه با آمریکا چیزی گیر ما بیاید گفت: متاسفانه نخبگان جامعه به عوام جامعه اطلاعات غلط می‌دهند. اگر آمریکا سفارتخانه خود را در ایران باز کند و ایران نیز در آمریکا سفارتخانه‌اش فعال شود، در خوشبینانه‌ترین حالت، فقط 5 درصد مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به آسیب‌های فرهنگی موجود در کشور گفت: تنها کشوری که در جهان زن‌ها بیشتر از مردها وارد دانشگاه می‌شوند، ایران است که خود این مساله یک آسیب بزرگ فرهنگی به جامعه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">