تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

استاد حسن عباسی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»

چهارشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۳۳ ب.ظ

استاد حسن عباسی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»

شهریور 1393 - مشهد

http://media.snn.ir/original/1393/06/04/IMG09122096.jpg

تیتر یک - حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در مشهد، در خصوص استیضاح اخیر وزیر علوم در دولت یازدهم گفت: اگر هر کدام از دوستان استیضاح کننده وزیر در مجلس بالای سر وزارت علوم باشند، باز هم بنده امیدی به این وزارت ندارم.

 

این استاد دانشگاه گفت: برای من به عنوان عباسی که دغدغه علم دینی به طور اعم و علوم انسانی دین پایه به طور اخص دارم، آمدن و رفتن مدیران اصلاح‌طلب یا اصولگرا در طول 20 سال گذشته هیچ فرقی نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه در طول هشت سال دولت گذشته در وزارت علوم اقدامی در جهت ایجاد تحول در علوم انسانی شکل نگرفت، به انتقاد از این روند پرداخت و افزود: امسال در ماه مبارک رمضان مقام معظم رهبری در دیدار با استادان فرمودند علوم انسانی غربی مضامینش غیرالهی، مادی و غیرتوحیدی است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این صحبت رهبر انقلاب در کمتر از یک ماه گذشته بیان شده است، اما اگر شما کسی را در میان 70 هزار استاد دانشگاه‌های جمهوری اسلامی پیدا کردید که بتواند علوم انسانی با بن مایه الهی و توحیدی و در واقع غیرمادی تبیین کند، به ما بگوید تا از او سینه چاکانه در جهت وزیر شدنش در وزارت علوم حمایت کنیم.

عباسی ادامه داد: رهبر انقلاب به وضوح در خصوص علوم انسانی غربی براساس مبنای غیرتوحیدی تاکید دارند، اما حتی یک استاد نتوانسته است یک فکر در این خصوص ارائه دهد و در تاکید حرف رهبر انقلاب بگوید که باید این علوم انسانی رد شده و علوم انسانی دین پایه برمبنای توحید در دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی با بیان اینکه اگر نتیجه هر استیضاح تغییر یک تعداد مدیر از سوی وزیر جدید است، این برای انقلاب هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت، اما اگر مفهوم استیضاح این است که اقدامات انجام شده از سوی وزیر اهمیت علمی ندارد و تلاش برای ایجاد علم و آن هم علم الهی است می توان به آن نگاهی انداخت.

این استاد دانشگاه ضمن انتقاد از دولت‌های پس از انقلاب در خصوص تولید علم دینی گفت: چرا باید پس از 35 سال بار دیگر رهبر در جمع استادان بر مبنای غیرتوحیدی بودن علوم غربی در دانشگاه‌ها تاکید کند و حتی یک نفر نیز از میان اساتید کشور در این خصوص تغییر رفتاری در خود ایجاد نکند.

عباسی با بیان اینکه باید مشکلات ریشه‌ای حل شود و این وزارت علوم آینده ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مادامی که استیضاح وزراء تنها یک جابه جایی باشد و برخی جریان‌های سیاسی از آن منفعت ببرند هیچ فایده‌ای برای نخبگان و عالمان علمی ایجاد نخواهد شد و در حقیقت خانه از پای بست ویران است.

وی گفت: آن قسمت از تولیدات علمی که ما در کشور به آن می‌بالیم عمدتاً از بیرون دانشگاه تولید شده است و افرادی مانند حسن تهرانی مقدم که مملکت را موشکی کرده‌اند و به فضا برده‌اند، محصول دانشگاه نیستند و حتی موسسه رویان نیز با حمایت شخص مقام معظم رهبری به این جایگاه رسیده است و متاثر از فضای وزارت بهداشت نبوده است.


این استاد دانشگاه به جایگاه انرژی هسته ای در کشور اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت‌های ما در انرژی هسته‌ای نشان داد که ما از نظر ایجاد فضای فناوری توانایی داریم اما متاسفانه دانشگاه‌های ما آنگونه که باید انسان‌ساز نیستند زیرا بر علمی تکیه می‌کنند که در دین و مذهب ما انسان‌سازی در آن وجود ندارد.

عباسی در پایان با بیان اینکه مادامی که حرکت جوهری و مبنایی در وزارت علوم شکل نگیرد ما هیچ امیدی و هیچ کاری به آن نداریم، خاطرنشان کرد: برای ما تولید علم اسلامی بر مبنای دین و معنوی و الهی بودن آن دارای اهمیت است و آمدن و رفتن وزرای مسئول در حوزه علم دردی را دوا نمی‌کند و مطمئن باشید جامعه نیز نسبت به این موارد آن‌گونه که فکر می‌کنید از خود حساسیت نشان نمی‌دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">