تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

تئوری بازی‌ها و بررسی یک دهه دکترین سیاست خارجی

5 آبان 1393 - دانشگاه تبریز

http://ahrabnews.com/images/docs/000017/017783/images/6.jpg

به گزارش ائل پرس، حسن عباسی که در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز سخنرانی می کرد، با اشاره به فتنه انگیزی های گروه های تکفیری، گفت: امروز جهان اسلام گرفتار فتنه گروه های تکفیری سنی و شیعی شده که آب در آسیاب دشمن می ریزند و زمینه اسلام ستیزی را در جهان به وجود می آورند.

وی افزود: این گروه های تکفیری شیعی و سنی شیعیان و سنی های واقعی نبوده و همه اقدامات آنها به کام صهیونیست ها می باشد.

این کارشناس مسائل استراتژیک ضمن تاکید بر عدم موضع گیری گروه های تکفیری در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه در جنگ ۵۱ روزه، تصریح کرد: عدم حمایت تکفیری از مظلومیت مردم غزه نشان داد که همه این گروه ها پیاده نظام جهان سلطه هستند.

وی دشمنی و کارشکنی های آمریکا علیه ایران را یادآور شده و اظهار کرد: تئوری آمریکا برای مقابله با ایران همان روشی است که در برابر شوروی سابق به کار بست تا اینکه شوروی سقوط کرد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به عدم موفقیت آمریکا در تئوری های خود علیه ایران، خاطر نشان کرد: آمریکا از زمان جنگ تاکنون تئوری های مختلفی را به کار بست تا ایران را به زانو در اورد و سیاست های لیبرالی را در جهان حاکم کند ولی تاکنون به موفقیتی دست نیافته است.

وی در ادامه اضافه کرد: آمریکا در دوره اصلاحات امیدواری بیشتری برای به زانو درآوردن ایران احساس کرد زیرا تصور داشتند ایران در این دوره امتیاز دادن به غرب را شروع کرده و از ایدئولوژی های خود دست برداشته است.

عباسی ضمن اشاره به کارشکنی های غرب در مذاکرات هسته ای، گفت: در دولت نهم و دهم، استراتژی اصلی آمریکا برای مبارزه با ایران به مذاکرات هسته ای معطوف شد تا با مذاکره مستقیم، جمهوری اسلامی را وادار به دست برداشتن از ایدئولوژی های خود کند.

وی تحریم های غرب علیه ایران را در سه دسته مربوط به مسایل هسته ای، حمایت از تروریسم و حقوق بشر تقسیم بندی کرده و اذعان داشت: مذاکرات هسته ای قسمتی از بهانه های آمریکا علیه ایران است چرا که آنها به دنبال دست کشیدن ایران از  حمایت از جنبش های مقاومت در منطقه و  برخی اعتقادات دینی از جمله لغو قانون جرم بودن هم جنس بازی در راستای حقوق بشر می باشند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه خطاب به کسانی که ادعای همراهی با امام خمینی(ره) و از طرفی به دنبال تعامل با آمریکا هستند، گفت: حضرت امام خمینی(ره) همواره آمریکا را شیطان بزرگ می دانستند و قرآن هم مسلمانان را از تعامل با شیطان نهی می کند.

وی با یادآوری بهانه ها و فتنه انگیزی های امریکا علیه ایران، تاکید کرد: مذاکره و تعامل با آمریکا هیچ دردی را دوا نمی کند و باید به سمت مقاوم سازی اقتصاد خود حرکت کنیم.

عباسی ضمن انتقاد از برخی مسئولین، تصریح کرد: برخی مسئولین کشور، بی عرضگی خود را به پای تحریم می گذارند در حالی که جوانان ما در همین سال های تحریم، توانستند موشک های بالستیک بسازند و این نشانگر آن است که با تکیه بر نیروهای داخلی و عزم بیشتر، می توان در هر حوزه ای کارهای بزرگی انجام داد.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی و بدهی های کشورهای ابرقدرتی همچون  آمریکا، ژاپن، ایتالیا و فرانسه اشاره و افزود: تعامل با کشورهایی که دارای اقتصاد ورشکسته می باشند، به هیچ دردی نمی خورد و باید تئوری اقتصاد اسلامی را در کشور نهادینه کنیم.

اخبار مرتبط:

خبرگزاری دانشجو - استاد حسن عباسی در دانشگاه تبریز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">