تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

تفاوت‌های مصر و ایران در نزاع‌ها

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۵۰ ق.ظ
همایش بزرگداشت سردار مفقودالاثر جهان اسلام حاج احمد متوسلیان

تالار سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز - 17 تیـــر

تیتر یک - به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، همایش بزرگداشت سردار مفقودالاثر جهان اسلام حاج احمد متوسلیان امشب با حضورحسن عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ایران در تالار سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.


حسن عباسی با تبریک و تهنیت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی گفت: هر ماه رمضان اصلاح دوره یازده ماهه ما صورت می گیرد و انشالله به خصوص جوانان بتوانند رو به جلو حرکت کنند.
 
وی با اشاره به بیداری اسلامی و نقش انقلاب اسلامی و حاج احمد متوسلیان در این موج بیان کرد: بیداری اسلامی که الان در منطقه شاهد آن هستیم ره توشه بزرگوارانی نظیر حاج احمد متوسلیان و یاران ایشان است و مثلث صهیونیسم، اسلام آمریکایی و اسلام ارتجاعی نوعی قرینه سازی استکبار جهانی برای بیداری اسلامی است.
 
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت برون‌مرز افزود: قرن 21 قرن بازگشت به دین است و حاج احمد متوسلیان در این فعل و انفعالات جایگاه عظیمی دارد.
 
عباسی با ظاهری خواندن اسلام ترکیه افزود: دولت ظاهرا اسلام گرای ترکیه با پوشش اسلام سازمان های مدرنیته خود را رو به جلو می بردند و پس از موج بیداری اسلامی در منطقه ماهیت واقعی آنها روشن شد.
 
وی افزود: دولت و نخست وزیر ترکیه اسلام را به تکه ای پارچه بر سرزن های خود می دانند و هیچ عالم دینی پشت اسلام ترکیه نیست.
 
این فعال سیاسی  گفت: اسلام ترکیه یک اسلام بی ریشه و عاری از روحانیت است و ما می بینم که بعد از موج بیداری اسلامی این کشور در اسرائیل سفارت دارد و دست دوستی با کشور اسرائیل می دهد.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: بعد از انقلاب مصر مهمترین پشتگاه رژیم صهیونیستی در منطقه ترکیه بود و این استراتژی این دو کشور بود که سوریه و لبنان را باید از میان برداشت تا این دو کشور با هم ارتباط سرزمینی داشته باشند.
 
وی با اشاره به رخدادهای چند روز گذشته در خاورمیانه گفت: در ده روز گذشته اتفاقات عجیبی رقم خورده است و امیر قطر با اینکه همه ی درآمد باد آورده نفت را خرج صهیونیست ها کرد اما باز هم با نسخه غربی جای خود را به پسر خود داد.
 
عباسی ادامه داد: اخوان المسلمین مصر که 90 سال مبارزه کرد تا بر قدرت برسد و بتواند حکومت کند اما حکومت آنها یک سال هم دوام نداشت و باعث شد تا با یک کودتا مرسی را از کار برکنار کنند.
 
رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت برون مرز با اشاره به نقل اصل چهارم مسلمانان گفت: این جا هست که نقش امام و ولایت فقیه مشخص می شود و در حکومت مصر وقتی که نزاع اتفاق می افتد همه  نگاه‌ها به سمت تانک‌های توی پادگان ها هست تا ببینند کی حرکت می کنند و ژنرال ارتش چه می گوید!! ولی در انقلاب اسلامی همه ی نگاه ها به بیت امام امت و ولی فقیه هست و ایشان هستند که نزاع را حل کنند.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به حمایت غرب از طالبان و القاعده گفت: در حادثه 11 سپتامبر آمریکا ادعا کرد که القاعده مسئول حمله به برج های آمریکا بود اما ما الان آمریکا حمایت،اسرائیل راهبرد های این گروه را تعیین می کند و قطر و ترکیه پشتیبانی می کنند تا در سوریه بجنگند.
 
وی افزود: در این چند سال با توجه به نزدیک بودن اعتقادات مردم غزه به اعتقادات گروه القاعده یک ترقه هم در خاک اسرائیل توسط القاعده ترکیده نشد.
 
عباسی گفت: دفتر طالبان در حالی در قطر باز می شود که در این کشور فرماندهی مرکزی آمریکا در قطر،شبکه تلوزیونی الجزیره به عنوان یکی از رسانه های بزرگ جهان و عالی ترین مقام اهل سنت هستند و این دفتر با حمایت آمریکا افتتاح می شود.
 
رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت برون مرز با تاکید بر شجره طیبه ای که در جنوب لبنان به اسم مقاومت اسلامی شکل گرفته است گفت: مقاومت اسلامی 33 روز در جنگی نامتقارن مقابل ارتشی ایستادن که ارتش جهان عرب و مصر فقط 6 روز دوام آوردند و نتوانستند مقابله کنند.
 
عباسی بیان کرد: احمد متوسلیان الگویی از پرچم انقلاب اسلامی هست و الگویی را نشان می دهد که در هر کجای جهان اسلام در خطر باشد ما آنجا هستیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">