تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

درآمدی بر دکترین اقتصادی و فرهنگی جواد الائمه (ع)

يكشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۱۳ ب.ظ
درآمدی بر دکترین اقتصادی و فرهنگی جواد الائمه (ع)
20 اردیبهشت 1393 - مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت


تیتر یک - به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن عباسی شامگاه شنبه در همایش «درآمدی بر دکترین فرهنگی و اقتصادی جوادالائمه (ع)» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه در افق نظام اسلامی باید سیره 12 امام (ع) پیاده شود اظهار کرد: جامعه در انتظار چشیدن عدالت است.


وی کارکرد دین را پیاده شدن عدل و قسط در جامعه عنوان کرد و افزود: نقض‌کننده عدل جور است.

عباسی نقض‌کننده قسط را ظلم خواند و بیان کرد: فردی که عقل بر نفس او سیطره پیدا کند به انصاف می‌رسد.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ایران با اشاره به اینکه عقل، عدل و انصاف پس از دیگری اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: حق دیگران پس از رسیدن به انصاف پرداخت می‌شود.

وی مشکل جامعه را عقل، عدل و انصاف دانست و خاطرنشان کرد: هنوز دین در جامعه ما پیاده نشده است.

عباسی تلاش خواص جامعه را قوام بخشیدن به قسط ذکر کرد و گفت: اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند حجم عظیم پرونده‌های تخلف و اختلاس در جامعه تشکیل نمی‌شد.

رئیس اندیشکده یقین هدف آرمانی نظام اسلامی را تحقق قسط و عدل در جامعه خواند و یادآور شد: نشر فرهنگ و اقتصاد لیبرالی با نام اسلام در جامعه ظلم به دین است.

وی با بیان اینکه ظلمی بالاتر از این نیست که با تابلوی اسلام اقدام‌های ضد دین انجام دهیم، اظهار کرد: حکومت عدل زمانی محقق می‌شود که به وضعیت ترازو که ایمان توأم با عمل است، برسیم.

عباسی به بیان 65 بار ایمان و عمل صالح کنار همدیگر در قرآن اشاره کرد و افزود: تحقق عدل نیازمند اراده عمومی است.

رئیس اندیشکده یقین انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن را مراحل رسیدن به تمدن اسلامی برشمرد و بیان کرد: برای رسیدن به ظهور ایمان و عمل صالح نیاز است و تمام افراد جامعه باید برای اقامه قسط در جامعه تلاش کنند.

وی بر تبلور ایمان کامل و عمل صالح در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید نیت داشته باشند و به آن عمل کنند.

اعلان جنگ القائده علیه شیعیان عربستان

عباسی از اعلان جنگ القائده علیه شیعیان عربستان خبر داد و تصریح کرد: القائده خود را برای مقابله با شیعیان در عربستان آماده می‌کند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه القائده 200 هزار نفر را در سوریه به شهادت رسانده است، خاطرنشان کرد: القائده از بدو پیدایش حتی یک گلوله به طرف رژیم صهیونیستی شلیک نکرده است.

وی بیشترین ضربه وارد شده به اسلام را از درون دین دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه علی آمد به موازات آن معاویه از درون اسلام به وجود آمده است.

عباسی با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) برای حفظ دین بود، یادآور شد: 1250 سال گذشته فرزندان امام موسی کاظم (ع) برای حفظ دین به نقاط مختلف حرکت کردند.

رئیس اندیشکده یقین 34 نفر از فرزندان امام موسی کاظم (ع) را پایه‌گذار شیعه در ایران خواند و اظهار کرد: شیعه علوی و شیعه صفوی خط روشنفکری است که توسط دکتر علی شریعتی بنا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروسه ایمان به همراه عمل صالح موجب ایجاد جامعه آرمانی می‌شود، تصریح کرد: امام زمان (عج) منتظر ما است و جامعه باید به طرف حضرت حرکت کند.

عباسی پیروزی انقلاب اسلامی و 35 سال مقاومت ایران را نشان‌دهنده حرکت به طرف امام زمان (عج) دانست و بیان کرد: هرگاه جامعه به طرف امام زمان (عج) حرکت کند برکات بسیاری نصیب مردم می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین خواستار تبدیل الگوی ایرانی اسلامی به گفتمان عمومی جامعه شد و خاطرنشان کرد: پیام بیداری اسلامی نشان دادن اسلام واقعی به جامعه است.

قرآن مانیفیست اداره جامعه است

وی با تاکید بر پیاده شدن احکام قرآن در جامعه، یادآور شد: قرآن مانیفیست اداره جامعه است.

عباسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت از طریق سرگرمی‌ها تاثیرگذار است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید مراقب بازی‌های رایانه‌ای باشند زیرا بعضی از بازی‌ها توحید فرزندان ما را هدف گرفته‌اند.

رئیس اندیشکده یقین زندگی ساده را مؤلفه فرهنگی و اقتصادی ائمه (ع) دانست و بیان کرد: اقتصاد فرهنگ ائمه (ع) زکات است.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم دشمنی آمریکا علیه ایران را قبول دارند، تصریح کرد: برخورد خوب با مردم در اداره‌ها موجب نزدیکی ملت با نظام می‌شود.

اخبار مرتبط:

خبرگزاری تسنیم - الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به گفتمان عمومی تبدیل شود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">