تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

دست نامرئی بازار و شورش علیه طمع

يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۴۱ ب.ظ

دست نامرئی بازار و شورش علیه طمع

24 اسفند 1392 - تالار خورشید اندیمشک

تیتر یک - به گزارش رهیاب به نقل از اندیمشک جوان، دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در همایشی با عنوان دست نامرئی بازار و شورش علیه طمع ، که در تالار خورشید اندیمشک برگزار شد، گفت: تنها حربه اسلام و خدا برای نابودی ربا، صدقه و زکات است.


وی در بخش های دیگری از سخنرانی خود افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی، ریاضت اقتصادی نیست بلکه مقاوم سازی بنای اقتصادی است که به اشتباه تعبیر شده است.

عباسی با اشاره به مشکلات مالی نظام سلطه مخصوصا آمریکا گفت:کشوری که سه برابر بودجه سالانه خود بدهی دارد چگونه می تواند مشکل اقتصادی ما را حل کند.

این پژوهشگر مسائل سیاسی و استراتژیک بیان کرد: امروز نا آگاهی که در کشور ما وجود دارد مربوط به نخبگان و دانشگاهیان ما است.

وی با اشاره به ربای جهانی که آمریکا عرضه می کند از شیطان بزرگ بعنوان  استکبار جهانی، شیطان بزرگ تروریست بالذات و ام الفساد یاد کرد.

عباسی اذعان کرد: نگفتن همه حقیقت بدتر از گفتن دروغ است. آن استادی که تاریخ نظام مالی را مطالعه می کند، موقعی که استادی را از خارج می آورند و اجازه گفتن حقیقت را به وی نمی دهند،  این سرباز بی جیره و مواجب شیطان است.

در ربای جهانی هرچه مردم در جهان بیشتر تلاش می کنند بیشتر فقیر تر می شوند ، الان در قضیه اوکراین و جدال آمریکا و روسیه بر سر اوکراین، به روسیه می گویند اول تحریمت می کنیم که می بینیم دعوا جدیست.

وی با اشاره به ربای جهانی که آمریکا در دنیا رواج داده است گفت: این ترفند آمریکا و صهیونیزم است که تک تک افراد وام دار باشند، و بعد تک تک دولت ها وام دار باشند.

عباسی با اشاره به آیه 60 سوره توبه و دیگر آیات و روایات گفت: ربا خوار به محاق می رود، ربا در کتاب ما مقابل صدقه و زکات قرار دارد، اما متاسفانه در جامعه ما صدقه را سخیف و خوار کرده اند، بعد دسته دسته مدیران وقتی می خواهند جناح روبرویشان و دولت قبلی را بکوبند می گویند : اقتصاد صدقه ای، اقتصاد گدا پروری است. کسی که اینطور با مفاهیم قرآن شوخی می کند همانی است که در آیه ای درباره آن آمده است که قرآن را پاره پاره قرار می دهد.

وی تصریح کرد: ربا بشر امروز را نابود کرده ، هفت میلیارد انسان اسیر ربا هستند، ملتی که پرچم اسلام و قرآن را بالا برد، دسترسی به قرآن دارد و مفسرین امروز از دل این قرآن نسخه ای برای درمان درد بشر بیرون می آورند.

دکتر عباسی گفت: درمان ربا در آیه  39 روم و 276 بقره ، صدقه و زکات است، قد افلح من زکاها نفس انسان تزکیه می شود، و رستگار می شود انسان، مال انسان با زکات تزکیه می شود. و اینجاست که به عظمت شهید پی می بریم چرا که خودش، نفسش و مالش را به خدا فروخت.

گفتنی است این برنامه توسط موسسه فرهنگی تبلیغی نغمه های عشق اندیمشک برگزار شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">