تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

دکترین دیپلماسی قابل انعطاف

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۴ ق.ظ
نشست دکترین دیپلماسی قابل انعطاف
تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان - 22 مهر 1392


تیتر یک - به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، حسن عباسی روز گذشته در برنامه «دکترین دیپلماسی قابل انعطاف» در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به مسئله برائت از مشرکین بیان داشت: مقوله برائت از مشرکین در حوزه مسائل خارجی برای ما یک اصل است و همان طور که نماز و روزه واجب است، تولی و تبری نیز واجب است.
وی با اشاره به مراحل دیپلماسی افزود: دیپلماسی دو وجه دارد که ایجاد ارتباط با کشورها و بهره‌گیری از آن هدف، برای منافع کشور را شامل می‌شود و جهت گیری شورای عالی امنیت منافع ملی است.
 
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه برخی به دنبال اداره کردن اقتصاد کشور با نظریه های اقتصادی شکسته غرب هستند، گفت: در رژیم صهیونیستی طی پنج ماه گذشته 15 نفر خودکشی کردند؛ این در حالی است که آنها که مثل ما تحریم نیستند و ثروت جهان در دست یهودی‌ها است؛ اما امروز مردمشان خود را به علت مسائل مالی آتش می‌زنند.


عباسی با اشاره مشکلات جهان اسلام گفت: بخش عمده‌ای از وضعیت فاجعه‌بار در ملت‌های مسلمان و بدبختی‌های آنها به دخالت‌های سران خارجی، عدم وجود آدم بزرگ است.
 
وی بیان داشت: اخوان‌المسلمین بعد از 90 سال در مصر به حکومت رسید؛ اما فقط یک سال دوام آورد، زیرا جامعه آنها یک آدم بزرگ ندارد.
 
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در حالی طی روزهای آینده با گروه 1+5 دیدار می‌کند که پنج کشور از مجموعه این کشورها دارای سلاح هسته‌ای هستند و یکی از این کشورها هم سابقه استفاده از سلاح هسته‌ای را دارد و به ما می‌گویند، اعتمادسازی کنید.
 
عباسی گفت: در دکترین دفاعی ما بحث سلاح هسته‌ای وجود ندارد  و از نظر شرعی هم مسئله سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم و دشمنی و دخالت دشمنان در مسائل هسته‌ای ایران به این علت است که ما انقلاب کردیم و می‌خواهیم مستقل باشیم و زیر یوغ استکبار نرفته ایم.
 
وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید مواظب خسارت ملی باشد و حکومت دینی وظیفه دارد که هم دنیا و هم آخرت را معطوف سازد و بین عزت و ذلت یکی مطرح است و ملتی که شهید دارد، ذلت ندارد.
 
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به بمب گذاری های عراق افزود: هر روز در خیابان های عراق 50 نفر نابود می شوند؛ اما مردم ما با دست خالی مقابل استکبار ایستادند.
 
عباسی با اشاره به مقاومت ملت ایران افزود: ملت ما طی 34 سال گذشته نشان داده که اهل کوتاه آمدن نیست و کسی که باید کوتاه بیاید، دشمن است.
 
وی با بیان اینکه مردم باید باز هم در صحنه باشند و تیم مذاکره کننده ایران در بحث هسته‌ای از حمایت مردمی برخوردار باشد، افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی هم زمانی که حضور مردم در صحنه را می‌بیند، نمی‌تواند در هنگام مذاکره از حق خود کوتاه آید.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به شکست‌های متعدد صهیونیست‌ها از حزب‌الله در جنگ های 33 و هشت روزه بیان داشت: آمریکا و اسرائیل 27 هزار کلاهک هسته ایی تهدید کننده دارند و ما نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.

عباسی برقراری ارتباط با ایران از سوی آمریکا برای دموکرات‌های آمریکا را امری حیاتی خواند و گفت: آمریکا به این مذاکره نیاز دارد، وا ین رابطه برای آنها حیثیتی است.
 
وی تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند، برقراری رابطه با آمریکا مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند؛ اما رابطه آمریکا با آمریکا که برقرار است پس چرا مشکلات اقتصادی این کشور برطرف نشده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه این قدر به مردم نگویید که مشکل اقتصادی با ارتباط با آمریکا رفع می‌شود، گفت: مشکل اصلی این است که ما چشم‌ها را به حقایق بسته‌ایم و به جای اینکه ضعف‌های مدیریتی را درست کنیم به مذاکره آمریکا امید بسته‌ایم.
 
عباسی با اشاره به اینکه تدوین سند اقتصادی در 80 صفحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به امضای روحانی، نهاوندیان، ترکان و نوبخت رسیده است، افزود: این سند حکومتی بر اساس نظام نئوکنزی است که در یونان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال شکست خورد و دولت قبلی طی دوره چهار ساله دوم اقتصاد را با مدل فریدمنی اداره می‌کرد و دولت اصولگرا ربای دولتی را ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: شش ماه قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفتم با این طرح ما را بیچاره می‌کنید و حالا دولت دنبال این افتاده تا یارانه سه دهک بالا را ندهد.
 
وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد می‌گفت من بدهی‌های دولت خودم و دولت قبلی را دادم، افزود: تو پول از کجا آوردی، دلار را گران کردید تا از جیب مردم پول درآوردید؛ درحالی که پول خورد تورم ایجاد کرد.
 
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: اگر رابطه ایران و آمریکا برقرار و سفارتخانه آمریکا در تهران باز شود و سفیر آمریکا به ایران بیاید، امر و نهی می کند، این ارتباط بیش از پنج درصد بر اقتصاد ایران تاثیر ندارد؛ چرا که آمریکا از هم فروپاشیده، دوستانش مشکل اقتصادی دارند و 13 نفر از صهیونیست‌ها به علت مسائل مالی خودشان را آتش زدند.
 
عباسی بیان داشت: مدل اقتصاد غربی از هم پاشیده و علم اقتصاد امروز در بحران است و آمریکایی ها حوصله شان زیاد است و به دنبال پیاده کردن مدل شکست دادن شوروی در ایران هستند.


وی افزود: آمریکا تولید ثروت ندارد و پول خلق می کند و این پول هیچ پشتوانه ایی ندارد و امروز تمدن غرب به مثابه یخی در حال آب شدن است و آمریکا 14 روزه که خاموش شده و امروز 17 تریلیون دلار بدهی دارد.
 
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: در زمان اصلاحات، گفت و گوی تمدنها را مطرح کردند، آمریکایی ها جنگ تمدنها را رواج و ما را محور شرارت قرار دادند و خصلت شیظان این است که جلو آمدید می ایستد تا طرف مقابل زانو بزند.
 
 عباسی با اشاره به ایستادکی ملت ایران افزود: بعد از حمله آمریکا به عراق بیش از یک میلیون نقر کشته
شدند؛ اما ما از اول انقلاب 400 هزار شهید داده ایم.
 
وی افزود: مردم بدانید اگر ما پای میز مذاکره رفتیم، تاسیسات هسته‌ای خود را دادیم، حزب‌الله را کنار گذاشتیم و صهیونیست‌ها را هم به رسمیت شناختیم، تاثیر تمام این موارد بر اقتصاد ایران بیش از پنج درصد نیست.
 
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکا با برقراری رابطه با ایران می‌خواهد به مردم کشوری در این شرایط بحرانی بگوید که ما یکی از بزرگترین دشمنان خود را پای میز مذاکره آوردیم.

عباسی بیان داشت: نرمش قهرمانانه واکنش قابل انعطاف است؛ اما از خط قرمزها نباید عبور کنیم، فضا را نباید احساسی کرد و به صورت واقعی با سیاست خارجی برخورد کنیم تا تیم مذاکره کننده امتیاز ندهد و همان طور که گفتیم «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» باید پشت سر تیم مذاکره کننده باشیم.

وی افزود: واکنش ما در برابر مسائل باید منعطف باشد؛ به طوری که بخشی در تحولات اجتماعی، بخشی از مذاکره و بخشی در اقتصاد مقاومتی باشد و دولت تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد مذاکره نگذارد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، دولت در ابتدای کار در چشم مردم نشکند.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: نظریه های اقتصادی آمریکا شکست خورده است و اساتید دانشگاه های ما با نظریه های غربی به دنبال نجات اقتصاد هستند و علم اقتصاد سقوط آزاد کرده است.
 
عباسی خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه مردم، جامعه دانشگاهی و جوانان این است که فشار روانی بر روی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران نیاورند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">