تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات
دکترین رسانه انقلاب اسلامی در افق برنامه ششم پیشرفت جمهوری اسلامی
خرداد 1393 - مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما
تیتر یک - به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما دکتر حسن عباسی در نشست مشترکی با پژوهشگران و مدیران این مرکز با موضوع دکترین رسانه انقلاب اسلامی در افق برنامه ششم پیشرفت جمهوری اسلامی اظهار داشت: تحولات عمیق تکنولوژیک در مناسبات فرهنگی و رسانه ­ای شکل گرفته و از همه جهت ما را در یک انقلاب قرار می دهد، بنابراین طبیعی است که باید نسبت خودمان را با این شاخص‌ها در مباحث آینده پژوهی روشن کنیم و این نوید خوبی است که در رسانه ملی عموماً و مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما خصوصا مد نظر است.

وی در ادامه افزود: در اروپا مهمترین مرکز تحقیقات استراتژیک، مرکز تحقیقات استراتژیک رسانه است که تحت عنوان «ترندوان» شناخته می شود که این تلاش مراکز اندیشه ای و تصمیم سازی با بن مایه نگاه به رسانه و اصالت بخشی به آن حرکتی است که اروپایی ها جلوتر از امریکاییها آغاز کرده اند.

عباسی گفت: نقش رسانه ها در عصر حاضر یک پدیده عارضی، حاشیه ای و روبنایی نیست بلکه نقشی زیربنایی است، یعنی در سیر تطور اجتماعی آنچه که امروز موجب انتقال جامعه از وضعی به وضعیت دیگری می شود رسانه است. یعنی برای حرکت جامعه از یک نوع به نوع دیگر باید ابزار رسانه ای توانمند داشته باشیم . بنابراین در برنامه ششم رسانه و جایگاه آن از جهت اطلاع رسانی و سرگرم کنندگی و... بسیار مهم است.

وی همچنین افزود: مسئله جهانی شدن مخاطب و مخاطب جهانی داشتن ایجاب می نماید که پیام دارای قوت باشد و این قوت پیام است که می تواند جهان را مخاطب قرار دهد و مخاطب جهانی را شکل دهد و در سال های اخیر حرکت های خوبی در رسانه ملی صورت گرفته است.
 
دکتر عباسی گفت: رسانه ملی با وجود داشتن این همه رسانه متعارض و با توجه به این که به تنهایی پرچمدار حرکت اسلامی است برای تولید پیام جهانی باید استراتژی مناسب در برنامه ششم داشته باشد.
 

وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر آینده پژوهی در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما به نتایج مثبتی در حوزه خاص رسانه برسد یعنی آن چه در «ترندوان» به صورت فنی و تکنیکی کار می شود اخذ نماید و با توجه به اینکه این مرکز دارای پسوند اسلامی است ضروری به نظر می رسد که جوهره اصلی حرکت خود  را با آموزه های دینی ممزوج کند که در این صورت امیدوار کننده خواهد بود.

دکتر عباسی در پایان افزود: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در قم مستقر است و از ظرفیت عظیم علما و حوزه ها بهره‌مند است و مشکل محتوا ندارد و تنها مشکل برنامه ریزی استراتژیک است که در رسانه از کدام محتوا استفاده شود و آرایش رسانه‌ای مناسب طبق فرامین مقام معظم رهبری شکل گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">