تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

سخنرانی استاد حسن عباسی در مراسم پاسداشت شهید قدرت الله چگینی

28 مهر 1394 - قزوین

سخنرانی استاد حسن عباسی در مراسم پاسداشت شهید قدرت الله چگینی - قزوین

استاد حسن عباسی رییس مرکز بررسی‌های دکترینال، در سالن آمفی تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی‌در یادواره شهید چگینی گفت: شهید چگینی الگو و اسوه عملی برای جوانان است. ایشان در هر محیطی از سرزمین ما بودند مسیر انقلاب را همراه و هموار کردند.

وی در ادامه افزود: به شهید چگینی نسبت‌ها و تهمت‌های ناروایی زدند و او را منافق معرفی کردند اما شهید چگینی به حرکت انقلابی خود ادامه داد و زمانی که نتوانستند در برابر صبرشهید چگینی ایستادگی کنند ایشان را به شهادت رساندند.

دشمن در فکر تخریب چهره‌های انقلابی است

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال ابراز کرد: انقلاب اسلامی‌تنها به یکی از گام‌هایش در سال ۵۷ دسترسی پیدا کرده است و ما همچنان به نیروهای انقلابی نیاز داریم تا در مسیر انقلاب با گام‌های محکمتری پیش رویم.

عباسی با تاکید بر این‌که چهره‌های انقلابی که دشمن در فکر تخریب آنهاست باید شناسایی و حمایت شوند، تصریح کرد: ابوسفیان و خاندان عباسی کارهای بسیاری برای نابودی اسلام انجام دادند و امروز دشمنان سعی در تخریب نظام اسلامی‌و نیروهای انقلابی دارد.

وی هدف دشمنان را ترور نیروهای انقلابی دانست و اظهار کرد: دوستان جوانان ما باید در تمام شهرها تفحص کرده و یاران واقعی امام را شناسایی کنند و بدانند که آنها هیچوقت به دنبال منافع خود نبودند.

شهید چگینی فرمانده قدرت نرم بودند

این تحلیلگر و کارشناس مسائل بین الملل شهید چگینی را فرمانده قدرت نرم معرفی کرد و گفت: شهید چگینی جریان التقاطی را بررسی کرده و ذهن جوانان را با این جریان‌ها آشنا کردند.

وی در ادامه افزود: آمریکا، فرانسه و عراق ریشه‌های کشور ما را مورد حمله قرار دادند و معلمان با بصیرت همانند شهید چگینی که مشکلات قدرت نرم را در کشور برطرف می‌کردند، به شهادت رساندند.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه شهید چگینی افشای خط نفاق در کشور را دنبال می‌کردند ابراز داشت: این شهید با این دنبال کردن مشکلات ذهنی و قلبی که دشمن برای جوانان ایجاد کرده بود را از بین می‌بردند.

عباسی با بیان اینکه ما از افراد با بصیرت، ولایت مدار و شهادت طلب تجلیل می‌کنیم اظهار کرد: در جامعه ما امروز مادی گرایی رواج دارد، شهید چگینی فرمانده قدرت نرم و یک عمار بودند که کسانی که از مسیر ولایت خارج می‌شدند را هدایت می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که شهید چگینی نه در قزوین بلکه در هر مکانی که حضور پیدا می‌کردند تبلیغات را انجام می‌دادند بیان کرد: گروهی از انسانها هستند که با خداوند معامله می‌کنند و مال و نفس خود را در راه او عرضه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در مکانیسم مدرن انسانها در حال خرید هستند و مشتری سالاری وجود دارد و دریافت کننده هستند، اقتصاد قرآنی برای فروش است و ما رزق مان را با صدقه، انفاق و خیرات به خداوند می‌فروشیم.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال شهیدان را معامله‌کنندگان با خدا معرفی کرد و ابراز کرد: خداوند دل کسانی را که مانند شهید چگینی می‌شکند را خریداری می‌کند و این معامله خداوند با بندگان برگزیده خودش است.

عباسی زندگی افراد انقلابی را متفاوت از زندگی افراد دیگر دانست و گفت: برای انقلابی بودن باید آماده تهمت، ننگ، بی آبرویی و شهادت بود همان طور که تهمت‌هایی را به امیر مومنان(ع) زدند و حق ایشان را از بین بردند.

استاد عباسی، منافقان را افراد حیله گر معرفی کرد و ابراز داشت: منافقان اهل حق را متهم به نفاق می‌‌کنند و قرآن می‌فرماید ما با فتنه‌ها آزمایش می‌کنیم .

وی در ادامه تصریح کرد: وجود سردارهایی مانند سردار همدانی باعث شد تا ما در مذاکرات پیروز شویم، در حادثه منا از ۷۴۰۰ شهید ۵۰۰ شهید برای ایران هستند و زمانی که مسؤولان کشورمان را می‌فرستیم وزیر بهداشت کشور ما را آل سعود به عنوان زائر می‌پذیرد.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال تاکید کرد: افراد در نظام جمهوری اسلامی‌به دو دسته تقسیم می‌شوند دسته اول افراد انقلابی هستند که انقلابی بوده و تا زمان امام زمان(عج) هم انقلابی می‌مانند گروه دوم غرب گرا هستند که فکر می‌کنند انقلاب اسلامی‌تمام شده و تنها جمهوری اسلامی‌وجود دارد.

عباسی در پایان گفت: روزی که ما انقلاب کردیم حرف شهید چگینی برای بر پا نگه داشتن انقلاب بود شهدا و انقلابیون با خدا دست دادند و ما هرگز با شیاطین دست نمی‌دهیم و بسیاری از افراد هستند که در ظاهر از نظام جمهوری اسلامی‌حمایت می‌کنند و در باطن مخالف آن هستند و ما در مقابل این افراد می‌ایستیم.

منبع: خبرگزاری رسا

استاد حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین شب گذشته در یادواره معلم شهید چگینی که با عنوان «معلم شهر ما» برگزار شد، اظهار کرد: نسل امروز باید با اسوه‌ها و الگوهای اخلاقی و عملی زندگی بزرگانی آشنا شود که با سادگی و صداقت مسیر انقلاب را هموار کرده‌اند و سپس با رنج‌ها و تهمت‌های ناروا رنجیده و نهایت شهید شده‌اند.

وی افزود: بخشی از حیات انقلابی به همین فرازها و فرودها است و شناخت این مسیری که برای این اسوه‌های ما بوجود آمده است زمینه‌ساز شناخت مشی زندگی انقلابی است.

ایشان بیان کرد: دوره مردان انقلابی به پایان نرسیده است، چون تنها یکی از مراحل انقلاب اسلامی‌در سال ۵۷ به نتیجه نشست و تا زمان ظهور ده‌ها مرحله دیگر آن رقم خواهد خورد و همچنان ما نیاز به نیروهای انقلابی داریم.

وی عنوان کرد: تربیت نسل جدیدی از نیروهای انقلابی مرد و زن که بتوانند این مسیر نهضت را با گا‌م‌های مطمئن تری جلو ببرند نیاز به این امر دارد که ما به گذشته بازگردیم واسوه‌هایی که در این مسیر داشتیم را بهتر از قبل بشناسیم.

عباسی با بیان اینکه در گذشته سعی شده تا هویت نیروهای انقلابی را در طول سالهای بعد انقلاب تخطئه کنند، بیان کرد: امروز در هر شهری که می‌رویم افرادی مانند شهید چگینی را که نقشی اساسی در حرکت انقلاب داشتند می‌بینیم.

وی گفت: بسیاری یا از منظر تحجر یا از منظر عافیت‌طلبی و یا از هر منظر دیگری به دنبال سهم خواهی بعد انقلاب هستند و عناصری را که به دنبال سهم خواهی نبوده و دنبال جوهره حرکت نهضت بوده اند را از مسیر طرد میکنند و کنار میگذراند.

شهید چگینی به‌دنبال بازپس گیری ذهن و قلب جوانان از جریان التقاط بود

رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در زندگی شهید چگینی و در سیر خط فکری ایشان می‌بینیم حساسیت روی بازپس گیری ذهن و قلب جوانانی است که جریان انحراف و التقاط و خط نفاق اینها را از دامن جامعه اسلامی‌می‌گرفت و این همان پدیده‌ای است که امروز به عنوان قدرت نرم نام می‌بریم.

جنگ نرم به دنبال تسخیر ذهنها و قلبهاست

وی با اشاره به اینکه قدرت نرم و پدیده‌ای که به طبع آن شکل گرفته یعنی جنگ نرم به دنبال تسخیر ذهنها و قلبهاست، افزود: در جنگ سخت سرزمین را فتح می‌کنند و در جنگ نیمه سخت و جنگ اقتصاد و سیاست، سکوهای قدرت و بازارهای اقتصادی به تسخیر در می‌آید اما در جنگ نرم دشمن به دنبال تسخیر ذهنها و قلبها است.

ایشان عنوان کرد: تسخیر  قلب با مدیریت حب و بغض و تسخیر ذهن با مدیریت  شک و یقین صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و فکری شهید چگینی بیان کرد: کسی مانند شهید چگینی در ترازی از بصیرت قرار دارد که متوجه شود یک جریان انحرافی، التقاطی و خط نفاق چگونه ذهن جوان را تحت تأثیر قرار میدهد و چنین فردی به عنوان فرمانده اصلی میدان جنگ نرم شناخته می‌شود.

عباسی تأکید کرد: کار شهید چگینی در آن روزی که زمینه مبارزه با خط نفاق و فتنه را در شهر قزوین دنبال میکرد و ذهن‌ها و قلبهایی را که به تسخیر انحراف‌ها در آمده بود را باز پس میگرفت، مانند فتح قله‌ها در جنگ سخت بوده است.

وی با بیان اینکه تجلیل از شهید چگینی تجلیل از بصیرت، ولایتمداری و مقام شهادت است،  بیان کرد: هر کس بتواند ذهن و قلب دیگران را از کفر و ولایت طاغوت باز پس بگیرد یک فرمانده قدرتمند جنگ نرم است.

استاد عباسی با بیان اینکه شهید چگینی دارای دو ویژگی برجسته است، گفت: فرماندهی جنگ نرم و خصوصیت عمارگونه در تراز آن روز دو ویژگی برجسته این شهید بزرگوار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنر انسانها خود فروشی است و هر کسی در هرجا هست خود را می‌فروشد، این خود فروشی را شامل سه نوع دانسته و افزود: خود فروشی به خود مانند خودپسندی، خودفروشی به دیگران با عرضه صدا، علم، تن و بدن  و در نهایت خود فروشی به خداوند در ذات انسان قرار گرفته است.

سیاست‌های اقتصادی غرب، خرید محور است

عباسی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی غرب این سیاست را خرید محور دانست و عنوان کرد: در این سیستم انسان در آن مرکز عالم است و مدام باید در معرض تبلیغات قرار بگیرد تا بخرد و هر کسی که بیشتر میخرد و پول خرج میکند حق رای و قدرت بیشتری دارد.

وی سیاست اقتصادی قرآن را بر خلاف این مشی اعلام و بیان کرد: برخلاف اقتصاد لیبرالیستی در اقتصاد قرآنی فروش و بیع مبنا است.

ایشان گفت: فرآیند چهارگانه زکات ، صدقه، انفاق و قرض الحسنه که در قرآن آمده همه مربوط به اموالی است که خدا به ما داده و ما آن را با خدا معامله می‌کنیم.

استقلال، آزادی و جهوری اسلامی‌پیش درآمدی برای حکومت عدل جهانی است

وی ادامه داد: شهیدانی همچون شهید چگینی بر این باور بودند که استقلال آزادی و جهوری اسلامی‌پیش درآمدی برای حکومت عدل جهانی است و امام راحل(ره) نیز مدام همین افق را به مردم نشان می‌دادند.

عباسی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا اولویت‌های انقلاب اسلامی‌را تغییر دهد، تأکید کرد: وقتی محصول ساز و کار انقلاب‌های غربی را به کشور وارد میکنیم، باید بدانیم که انقلاب در حال استحاله شدن است.

ایشان با اشاره به اینکه اساس بانک بر ربا و بورس بر قمار است افزود: مراجع تقلید بارها تأکید کرده اند که ۸۰ درصد زندگی مردم از طریق ربا و وام میگذرد و نیاز به فکر در این رابطه داریم.

وی با بیان اینکه وقتی ربا شیوع پیدا کرد فساد گسترش پیدا کرده و آلودگی اخلاقی بوجود می‌آید،  عنوان کرد: امروز باید پرسید چرا عده‌ای در حکومت دینی اینقدر به دنبال ترویج سیستم بانکی فاسد هستند.

عباسی بیان کرد: اگر روزی شهید چگینی‌ها در عصر خود هسته‌های مقاومت فکری – معرفتی و جلسات قرآن تشکیل میدادند و در برابر خط انحرافی که بسیار پر قدرت بود  می‌ایستادند ما نیز باید هسته‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل دهیم.

وی در پایان یادآور شد: جنبش مقاومت  اقتصادی که توسط هسته‌های خرد شکل می‌گیرد باید مردم را از آلوده شدن به ربای بانک و قمار بورس نجات دهد.

منبع: خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">