تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

شورش فرهنگی با مدیریت جهادی

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱ ق.ظ
شورش فرهنگی با مدیریت جهادی
8 اردیبهشت 1393 - دانشگاه سمنان


http://mojahedat.ir/wp-content/uploads/2014/04/DSC_2317.jpg

شورش فرهنگی با مدیریت جهادی
8 اردیبهشت 1393 - دانشگاه سمنان

تیتر یک - به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن عباسی، عصر امروز در نشستی که با عنوان "شورش فرهنگی با مدیریت جهادی" در دانشگاه سمنان برگزار شد اظهار کرد: این به معنی آن است که راه برون رفت از مشکلات کشور از مذاکره با غرب نمی گذرد.

استاد برجسته علوم استراتژیک افزود: اگر دشمنان امکان صدمه زدن به کشور را بیابند بی‌شک از این فرصت به بهترین وجه استفاده خواهند کرد.

عباسی کرنش در مقابل دشمنان را معادل باخت در صحنه نبرد با دشمن دانست و بیان کرد: ما همچنان به سخن بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی خطاب به دشمن معتقدیم که "اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل دنیای شما خواهیم ایستاد".

وی شورش علیه سبک زندگی و مبانی تئوریک غربی را لازمه بازگشت به ارزش‌ها عنوان و تصریح کرد: انقلاب فرهنگی با رودربایستی محقق نمی‌شود بلکه باید علیه همه مبانی ناسازگار با بافت فرهنگی خود شورید.

رئیس اندیشکده یقین وظیفه سنگین شورش فرهنگی را بر عهده دانشجویان دانست افزود: به طور مسلم نباید از مسئولان توقع داشت که در این جریان با حقیقت همگام شوند بلکه جنبش جوان دانشجویی باید با اتکا به خود، بت‌هائی که در این سه دهه در ذهن و فکر جامعه ساخته شده است را بشکند.

عباسی با اشاره به مهمترین چالش‌های فرهنگی و اقتصادی نظام جمهوری اسلامی، سیاست‌های سی ساله فرهنگی و اقتصادی کشور را نقد کرد.

وی با اشاره به اعتراف دیرهنگام کارشناسان اقتصادی مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها به اشتباهات صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد: روزی که این افراد در مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام می کردند که اسلام مدل اقتصادی ندارد باید به چنین روزی فکر می‌کردند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با تأکید بر لزوم فاصله گرفتن از آزمون و خطاهای مشکل‌ساز در حوزه اقتصاد گفت: با تاسف بسیار، اگرچه ما در انقلاب سیاسی موفق عمل کردیم اما در حوزه‌های اقتصادی شاهد بروز نتایج ناگواری بوده‌ایم که یکی از مهمترین آن ها آلوده شدن اقتصاد کشور با ربای سازمان یافته بوده است.

عباسی حمله به استراتژی های اقتصادی امام خمینی(ره) را سبب ایجاد روحیه سوداگری در مردم دانست و گفت: عامل بروز پیامدهای اقتصادی ناگوار، فاصله اقتصاد کشور با مبانی اقتصادی اسلام است.

وی توجه به ریشه‌های تئوریک مشکلات و تحول در علوم انسانی را راهکار برون رفت از وضعیت فعلی عنوان کرد و گفت: به رغم تذکرات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بازنگری در علوم انسانی، نهادهای مسئول و اساتید رشته‌های تعریف شده در علوم انسانی عزمی برای اصلاح این علوم ندارند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به یکی از مصادیق فاصله علوم دانشگاهی با باورهای دینی، اختلاط زیست شناسی و ماتریالیسم را نتیجه طبیعی تدریس علوم غربی در دانشگاه ها دانست و افزود: زیست شناسی در حالی مدعی بررسی و شناخت موجودات زنده است که بخش قابل توجهی از موجودات زنده مانند جن که در باورهای دینی وجود دارند در این علم جایی ندارند.

عباسی با انتقاد از سازوکارهای نادرست حاکم بر فرهنگ کشور گفت: جوانان ما امروز خوراک فرهنگی خود را از سریال‌ها و بازی های غربی می گیرند و این در حالی است که این موارد نزد اساتید علوم انسانی کم ارزش است و اثرات استفاده این محصولات فرهنگی برای آن ها روشن نیست.

وی مدیریت جهادی در حوزه اقتصاد و فرهنگ را مترادف مدیریت انقلابی تعریف کرده و گفت: برای نیل به اهداف بلند اسلام باید شالوده بسیاری از ساختارها را به صورت انقلابی در هم شکست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">