تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

مسیحیان امت پیامبر، دانشجوی ایرانی بر سر دوراهی دانشگاه

16 آذر 1393 - دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبایی

 

تیتر یک - به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته 16 آذر مصادف با روز دانشجو همایش تحت عنوان مسیحیان امت پیامبر (ص)، دانشجویان ایرانی بر سر دو راهی دانشگاه ، استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال اندیشکده یقین به نقد و تبیین علوم انسانی غربی پرداخت.

عباسی با اشاره به تثلیثی بودن علوم در حال تدریس در دانشگاه های کشور اظهار کرد: این مسئله در تعارض ذاتی با دین ماست و مبنای علوم انسانی در غرب و اسلام با هم در تضاد است این در حالی است که اساتید حزب اللهی و متدین علوم غربی را در دانشگاه ها بدون تامل تدریس میکنند و با این کارشان غوایت صورت میدهند!

وی افزود: 30 میلیون مسلمان پیاده به سوی کربلا راه افتاده اند تا اربعین را در حرم امام حسین (ع) باشند و با وجود این که چندین بمب از صبح امروز تاکنون منفجر و عده زیادی شهید شده اند ولی این جمعیت هم چنان به راه خود ادامه می دهند! دین ما چنین ظرفیت معرفتی عمیقی دارد و اساتید لیبرال دانشگاه آنرا به غوایت می کشانند.

وی با اشاره به دیداری که رهبر انقلاب  که در ماه رمضان با اساتید صورت دادند و در آن تاکید کردند که علوم انسانی غربی، غیر توحیدی و با مبنای مادی است و دیدی حیوان گونه به انسان دارد ، افزود ما متاسفیم دانشجویان عزیز ما شما را بعد از 36 سال که از انقلاب میگذرد مسیحی تربیت کرده ایم؛ شما مسیحیان امت پیامبر (ص) هستید!

اساتید علوم انسانی برای دشمن بی خطرند

عباسی با اشاره به ترور دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن در نزدیکی دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی گفت: ما در زمینه علوم فنی و پزشکی پیشرفت های فراوانی داشته ایم و دشمن روز روشن دانشمند هسته ای ما را در کنار دانشگاه علوم انسانی ترور میکند ولی چرا با اساتید علوم انسانی ما کاری ندارد؟!

وی در پاسخ به این سؤال اساتید علوم انسانی را برای دشمن بی خطر عنوان کرد و فزود: ما مورد هجومی گاز انبری واقع شده ایم و از یک طرف جوان دانشجوی ما را در دانشگاه تثلیثی و از طرف دیگر کودک ما را پای شبکه نمایش خانگی ثنویتی بار می آورند.

عباسی با اشاره به فرمان رهبری انقلاب مبنی بر اسلامی سازی علوم انسانی و تلاش مسئولان برای اسلامی کردن علوم انسانی و اجرای نتیجه تلاش ها در زمینه علوم سیاسی در دانشگاه ها گفت: اساتید لیبرال دانشگاه ها با جمع کردن امضا و درخواست از رییس جمهور مانع اجرای این فرمان شدند و در مهرنامه تیتر زدند "کودتا علیه علوم سیاسی خنثی شد."

وی اعلام کرد: آنها که گفتند کودتا علیه علوم سیاسی خنثی شد و رهبر انقلاب و شورای تحول در علوم انسانی را کودتا چی نامیدند، باید به آنها بگویم دوست عزیز کودتا ندیده ای.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال یقین با انتقاد از سخنان رئیس جمهور اعلام کرد: این چه ادبیاتیست که عده ای دارند و دائم اقلیت اقلیت می کنند؟ رهبر و مراجع اقلیت اند که نگران دین مردم اند؟ انبیاء هم در اقلیت بودند، بله ما عده ای هستیم که به زعم شما در اقلیتیم و و از جهنم برگشته و با افتخار نگران دین مردم هستیم.

ما فیزیک اسلامی داریم!

عباسی با اشاره به تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی گفت : علامه در این تفسیر میگویند اگر طبیعت را برداشته و به جای آن خلقت بگذاریم به علم دینی دست میابیم. وی افزود بنابر این ما در علوم دقیقه چون فیزیک هم تفاوت مبنا داریم و فیزیک اسلامی زمانی به دست میاید که دانشجو تذهیب نفس کرده و سراغ تفسیر تسنیم رود و الا فیزیکدانان غربی اکثریت به الحاد خود اعتراف کرده اند!

رییس اندیشکده یقین در انتهای این همایش گفت: ما هر وقت هر حرفی را زده ایم به آن عمل کرده ایم و آن را به نتیجه رسانده ایم، بسیاری از پایان نامه های همین دانشگاه و سایر دانشگاههای عظیم از همین علوم منشأ گرفته اند و تا کنون هیچ حرفی نزده ایم که  تئوریزه نشده باشد و در پایان نامه ها مطرح نشده باشد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">