تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

چرا هژمونی دلار به پایان راه خود رسیده است؟

شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۱۲ ب.ظ

چرا هژمونی دلار به پایان راه خود رسیده است؟ - مستند «رازهای پنهان پول»/3

خبرگزاری مشرق

مطالعات‌آزاد تیتر یک - مستند چهار قسمتی که خلاصه قسمت‌های اول و دوم را قبلا از نظر گذراندید و اکنون قسمت سوم آن را پیش رو دارید ساخته مایک ملونی مستندساز آمریکایی است. این مستند به صورتی کاملا ساده و با زبانی غیرعلمی و روان نحوه انجام بزرگ‌ترین کلاه‌برداری تاریخ را که همان چاپ پول بدون پشتوانه در جهان است را توضیح می‌دهد و از زبان بزرگ‌ترین اقتصاددانان ایالات متحده اثبات می‌کند که نظام مالی ایالات متحده در لبه پرتگاهی است که فرار از آن را متصور نیست.

چرا دلار به پایان راه خود رسیده است؟ + فیلم و تصاویر // در حال ویرایش

از بحران دلار تا فرصت طلایی:

اکنون ارزش دلار آمریکا معادل 60 درصد ارزش کل پول‌های رایج دنیاست و بیش از نیمی از این دلارها خارج از خاک آمریکا در گردش هستند. به دو دلیل: ذخیره بانک‌های مرکزی و قیمت نفت براساس دلار تعیین می‌شود.

چرا دلار به پایان راه خود رسیده است؟ + فیلم و تصاویر // در حال ویرایش

این کشورهای قرمز رنگ با قراردادهای دوجانبه‌ای پول کشورهای مقابل را به رسمیت می‌شناسند. و در وقتی که این سیستم خیلی پیشرفت کند کار به تاسیس بریکس می‌کشد. کشورهایی مثل ایران هم در تلاشند تا از دلار آمریکا استفاده نکنند. ما سوئیفت (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکیSociety for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) را برایشان ممنوع کردیم و آن‌ها هم به سراغ یورو! رفتند. و اکنون ایران به جای سوئیفت از سیستم سوکر SUCRE استفاده می‌کند که دلار در آن جایی ندارد. عراق و لیبی هم به این جرگه پیوسته‌اند.

میخ‌های تابوت دلار به شهادت تاریخ و اسناد:

اکنون کشورهایی چون لیبی، ایالات یوتا آمریکا، آلمان، ونزوئلا، چین و کشورهای آسیای شرقی به دنبال افزایش ذخیره طلای خود هستند. پس دلار آمریکا به لبه پرتگاه مرگش نزدیک شده است. نیکسون به معاهده برتون وودز پایان داد و ما به دوره استاندارد دلار وارد شدیم و بعد فروش نفت عراق در مقابل یورو نخستین میخ تابوت دلار بود و بعد هم بحران سال 2008 تا کنون شروع شده است. ایران هم که دیگر نفتش را در مقابل کالا معاوضه می‌کند.

کاری که ایران در معاملات نفتی خود با ترکیه و هند می‌کند:

ایران اکنون انرژی را با طلا مبادله می‌کند، سنگاپور مالیات از پول را حذف می‌کند؛ آلمان 150 تن طلایش را از فدرال رزرو برمی‌گرداند. هلند و اکوادور و اتریش نیز همین کار را کردند. با این حال فدرال رزرو میزان چاپ پولش را از 42میلیارد در ماه به 85 میلیارد دلار در ماه افزایش می‌دهد. بنابراین این‌ها میخ‌های تابوت دلار هستند و آمریکا در حال سقوط است.

دلار نابود می‌شود؛ چرا؟

اگر جهان وارد یک سیستم مالی جدید بشود، انرژی عظیمی که در سیستم قبلی جمع شده به شکلی وحشتناکی به حرکت درخواهد آمد و ثروت عظیمی انتقال خواهد یافت اما مردم متوجه این موضوع نیستند درحالی که این انتقال ثروت همه مردم جهان رو تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر سرمایه‌تان را به صورت پول کاغذی نگاه دارید در یک طرف این انتقال هستید و اگر طلا ذخیره کنید در طرف دیگر هستید.

چرا دلار به پایان راه خود رسیده است؟ + فیلم و تصاویر // در حال ویرایش

چینی‌ها می‌دانند که دلار به پایان راه خود رسیده و اکنون با ذخیره کردن طلا دارند از خودشان دفاع می‌کنند.

باید بدانیم که سیستم فعلی چگونه کار می‌کند. در جهان 4 سیستم اصلی وجود دارد. اول، پول‌های چندذخیره‌ای که مشکلش این است که در واقع پول هیچ پشتوانه‌ای ندارد. در این مدل، دلار پشتوانه طلا بود و خودش پشتوانه بقیه پول‌ها. دوم، اس دی آر است که صندوق بین‌المللی پول از آن پیروی می‌کند. و دقیقا همان چاپ پول بی‌پشتوانه‌ای است که حتی وقتی چاپ هم نشده روی آن حساب می‌کنند. حالت سوم، خود طلاست و گزینه چهارم هم هرج و مرج است که در آن مردم اعتمادشان به پول‌های کاغذی را از دست می‌دهند.

قطعه فیلم زیر را حتما ببینید:

آیا می‌دانید چه چیز آمریکا را ابرقدرت کرده بود؟ طلاهایی که در طول دو جنگ جهانی، از اروپا وارد کشور شده بود و آمریکا به پشتوانه همان‌ها تا سال 1971 توانست تمام جهان را ببلعد. ( قسمت دوم را ملاحظه بفرمایید.). پس از سال 1971 کشورهای دیگر شروع کردند به پس گرفتن طلاهایشان و برای اینکه ما بی‌طلا نشویم نیکسون وارد کار شد و ما را از سیستم برتون وودز که آخرین باقیمانده از نظام مالی استاندارد طلا بود جدا کند.

جایگاه کارت‌های بانکی و اعتباری در سیستم مالی امروز:

امروز میزان استفاده از این کارت‌ها به شدت رو به افزایش و استفاده از پول نقد به شدت رو کاهش است. اعدادی که در هنگام استفاده از کارت خلق و حذف می‌شوند، «اعتبارات معوقه در گردش» نام دارند. وقتی شما چیزی را با کارت اعتباری می‌خرید دارید نقدینگی خلق می‌کنید. بانک در حقیقت هیچ پولی به شما نداده اما یک مشت عدد تولید کرده است. حساب آن فرد فروشنده‌ای که شما در فروشگاهش کارت می‌کشید نمی‌تواند فرق بین پولی که به صورت دیجیتال خلق شده و پول کاغذی نقد رو تشخیص بده. پس اعتبارات کارتی هم بخشی از نقدینگی در گردش به حساب می‌آیند.

تقریبا دو سال تا سقوط دلار و صعود وحشتناک طلا باقی مانده است:

چیزی که اکنون قیمت جهانی طلا را تعیین می‌کند، میزان طلای موجود نیست بلکه میزان دلار در گردش است.

چرا دلار به پایان راه خود رسیده است؟ + فیلم و تصاویر // در حال ویرایش

در دوره رکود بزرگ سال 1929 در آمریکا بیشتر از تمام دوره‌های دیگر میلیونر به وجود آمد. فرصتی که در حال آمدن است بهترین فرصت تمام زندگی ما می‌تواند باشد. این نخستین بار در طول تاریخ جهان است که تمام پول‌های جهان بدون پشتوانه شده‌اند.

تا کنون به این رازهای پنهان پول رسیده‌ایم:

- بی‌اعتمادی فزاینده‌ای نسبت به دلار آمریکا در جهان وجود داره.

- تغییر نظام مالی فعلی اجتناب ناپذیره و به احتمال زیاد همراه با آشوب.

- استانداردهای طلا در دوره‌های بلندمدت جواب نمی‌دهند، اما خود طلا جواب می‌دهد.

- عموم جامعه از طریق استفاده از کارت‌های اعتباری و وام گرفتن، روند چاپ پول را تسریع می‌کنند.

- در قرن گذشته طلا دوبار خودش را با افزایش نقدیگی دلار آمریکا هماهنگ کرده و احتمالا باز هم می‌کند.

در قسمت بعد نشان خواهیم داد که نظام مالی جهان واقعا چطور کار می‌کند و چرا همه ارزهای ملی مجبورن ارزش‌شان را از دست بدهند.

ادامه دارد...

دانلود کامل قسمت سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">