تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

یک دانشگاه، دو پارادایم

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۵ ب.ظ

یک دانشگاه، دو پارادایم

18 آذر 1393 - دانشگاه پردیس فارابی قم

تیتر یک - به گزارش ایرنا، استاد حسن عباسی سه شنبه شب در نشست علمی 'یک دانشگاه، دو پارادایم' در دانشگاه پردیس فارابی قم افزود: اروپا و آمریکا و کشورهایی که به زعم دیگران، بسیار با ثبات و پیشرفته هستند، امروز در بدترین وضعیت اقتصادی قرار گرفته اند و این پیامد علم اقتصاد مدرن و لیبرالیسم است.

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که می تواند پس از نابودی لیبرالیسم، بر اساس مکتب والای اسلام الگوی جایگزین ارایه دهد و جهانیان امروز منتظر الگوهای تبیین شده کشورمان در ابعاد و حوزه های مختلف هستند.

رییس اندیشکده یقین در ادامه افزود: بحمدالله ایران اسلامی با وجود تحریم، دچار فروپاشیدگی اقتصادی نشده و بیش از 90 درصد وضعیت نابسامان اقتصادی امروز کشورمان، ناشی از سوء مدیریت و وجود دلالان است و ما دیدیم که در دولت گذشته با چاپ بدون پشتوانه اسکناس، دچار ربای دولتی شده بودیم.

وی با اشاره به دیدگاههای اجتماعی و اقتصادی اسلام تاکید کرد: در مکتب والای اسلام تخصیص بهینه منابع محدود به نیازهای نامحدود وجود ندارد، بلکه اگر درست و بهینه مصرف کنیم خداوند متعال در منابع موجود برکت داده و نیازهای جامعه نیز باید با دوری از اسراف و تبذیر محدود باشد.


عباسی در بخش دیگری از سخنان خود اساس و مبنای معرفت غربی ها را تثلیثی و نگاه علوم انسانی غرب به انسان را نگاه حیوانی دانست و گفت: علوم انسانی در غرب مادی و غیرالهی است و در حقیقت فقط گیاه و حیوان و بشر را زنده و حی می داند، در حالی که ایمان و اعتقاد بر هفت پایه ایمان به غیب، خدا، ملائکه، کتاب، انبیاء، آخرت و آیات الهی استوار است.

وی با بیان اینکه در شرق، نظام معرفتی بر اصل ثنویت و تضاد واقع شده است، خاطرنشان کرد: در جهان اسلام از یک سو با هجمه مکتب تثلیثی غرب و از سوی دیگر با هجمه مکتب ثنویت و تضاد شرق مواجه شده ایم، اما نظام معرفتی اسلام معرفت توحیدی است و این وظیفه موحدین است تا حق را از باطل شناخته و قدم در صراط مستقیم بگذارند.

رییس اندیشکده یقین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اسلامی کردن علوم انسانی، خاطر نشان کرد: امروز علوم انسانی که در دانشگاه های کشورمان تدریس می شود، در مکتب تثلیث و ثنویت غرب و شرق شکل گرفته و اگر حواسمان نباشد ادامه این مسیر، نظام و کشور را به خطر خواهد انداخت.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم امروز در دانشگاههای کشور، شاهد جنبش دانشجویی معرفت توحیدی باشیم و خدایی ناکرده با مکاتب علوم انسانی غرب و شرق اغوا و گمراه نشویم.

نظرات (۱)

سلام
وقتی نه صوت و نه فیلم برنامه های استاد رو نمی تونید بذارید رو سایت ، دیگه اینهمه دفتر و دستک و سایت و ... واسه چیه؟ به چه درد می خوره؟ دلمون خوش بود یه سایت راه افتاده برنامه های استاد رو به روز اطلاع رسانی می کنه. الان اندیشکده دهها زیرسایت داره اما دریغ از یه صوت یا فیلم برنامه ها و سخنرانی ها . ما شهرستانی ها چه گناهی کردیم تهران نیستیم؟
تیتر جون! حالا باز دوباره نیای پاسخ بدی این سایت فلانه و واسه انتقادات به سایت اندیشکده مراجعه کنید. اعصاب نداریما
پاسخ:
سلام
چون اکثرا فایل صوتی یا ویدئویی سخنرانی‌ها در دسترس نیست، سعی ما بر این است با قرادادن متن گزارش سخنرانی‌ها و گزارش‌های تصویری، شما را حداقل از کلیت جلسات سخنرانی‌ها مطلع نماییم.
باتوجه به شناختی که شما از سایت تیتر یک دارید، تاکنون مطالب به روز در اختیار خوانندگان قرار گرفته است و اگر فایل جلسات بدست ما برسد، مطمئن باشید که حتما در سایت منتشر خواهدشد. إن‌شاء الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">