تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

۲۵۰۰ سال رویارویی غرب با ایران

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۱۰ ب.ظ

۲۵۰۰ سال رویارویی غرب با ایران

11 اسفند 1393 - دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

تیتر یک - به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاد حسن عباسی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دعوت جامعه اسلامی این دانشگاه با بیان این که امپراتوری‌های زیادی در جهان شکل گرفتند که برخی از آن‌ها مضمحل شده و برخی دیگر همانند مصر اکنون تنها در موزه‌های تاریخ هستند، اظهار کرد: هر چند که امپراتوری ایران در دوره‌هایی شکست می‌خورد و در دوره‌ای نیز بر رقبا پیروز می‌شد اما این امپراتوری هرگز از میان نرفت.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: امپراتوری ایران در دوره‌های تاریخی هنگامی که بسیاری از مناطق اطراف را در اختیار خود داشت 480 بار با رقیبان غربی خود جنگید که در برخی پیروز شد و در بعضی دیگر شکست خورد اما پس از هر شکستی خود را سازماندهی کرد تا این که امروز تبلور آن در ایران اسلامی است.

عباسی بیان داشت: ایران در دوره‌های تاریخی در برابر امپراتوری‌های روم و یونان و عثمانی قرار گرفت و در جنگ‌های بسیاری بر آن‌ها غلبه کرد و امروز نیز در ادامه همان تقابل در برابر امپراتوری آمریکا قرار گرفته است.

وی با بیان این که بعد از ورود اسلام به ایران این امپراتوری رنگ و بوی اسلامی به خود گرفت از اتفاقات دوران صدر اسلام و اقدامات ابوسفیان‌ها و معاویه‌ها و یزیدها گفت و افزود: درست در روزگار کنونی داعش و القاعده و طالبان و وهابیون عربستانی و اردنی همانند آن افراد در صدر اسلام عمل می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین با مقایسه دوران‌های گذشته با دوره امروزی و تقابلی که سردار ایرانی یعنی سورنا در برابر کراسوس و لشکر روم داشت، تصریح کرد: اکنون نیز در منطقه ما با سردار بلندمرتبه سپاه خود در برابر آمریکا ایستاده است که تکرار تاریخ را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با بیان وضعیت بسیار بدی که آمریکا و کشورهای غربی در زمینه اقتصادی دارند به فروپاشی اقتصاد آن‌ها با بدهی 51 تریلیون دلاری اشاره کرد و گفت: تنها 18 تریلیون دلار از این بدهی مربوط به کشور آمریکاست.

عباسی با انتقاد از برخی صداهای داخلی که معتقدند مشکل ایران با رفع تحریم‌ها برطرف می‌شود، تصریح کرد: اگر ما همه کارها را هم برای آن‌ها انجام دهیم و حتی اسرائیل را هم به رسمیت بشناسیم و انرژی هسته‌ای را کامل کنار بگذاریم و به دلخواه آن‌ها حکومت شاهنشاهی دوباره در ایران رواج پیدا کند رفع تحریم‌ها تنها 5 درصد از مشکلات اقتصادی ما را حل خواهد کرد.

وی گفت: دلیل بسیاری از مشکلات اقتصادی بخشی به بی‌سلیقگی‌ها و بی‌برنامگی در اقتصاد کشور و البته بخشی نیز به بی‌عرضگی مدیران خودمان برمی‌گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">