تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

NSA، مالک واقعی اینترنت

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ق.ظ

گفت‌وگوی «خبرگزاری دانشجو» با استاد حسن عباسی

قم - تیــر 1392

تیتر یک - حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در مشهد، در حاشیه چهارمین دوره طرح ولایت خراسان رضوی که در قم در حال برگزاری است، در تحلیل افشاگری‌های «اسنودن» در رابطه با جاسوسی آمریکا از مردم جهان بیان داشت: موضوع اسنودن را باید موضوع سازمان NSA بدانید؛ مردم ایران نام FBI و CIA را زیاد شنیده اند؛ اما NSA یا سازمان امنیت ایالات متحده آمریکا یک سازمان مخوف اطلاعاتی است.

وی NSA را در میان 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا، جزو ناشناخته‌ترین سازمان‌ها دانست و افزود: آمریکایی‌ها یک وزارت خانه به نام AT&T یعنی وزارت پست و تلفن دارند که به عنوان یک وزارت غیر نظامی زیر نظر دولت آمریکاست.

رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به وزارت دفاع آمریکا و آژانس امنیت ملی که زیر نظر این وزارت خانه است، تصریح کرد: این وزارت‌خانه مثل وزارت AT&T کار مخابرات را می‌کند؛ اما آنچه بسیاری از نخبگان دانشگاهی و مسئولان کشور نمی دانند این است که این NSA در واقع صاحب و مالک اینترنت است. 

عباسی ادامه داد: این سازمان مخوف در طول 50 سال گذشته یک نظام یک پارچه مخابراتی در جهان ایجاد کرده است که اطلاعات را باز تولید می‌کند.

وی جنجال افشاگری اسنودن از جاسوسی آمریکا را مشکوک دانست و گفت: آنچه اسنودن افشاکرده است مبنی بر اینکه مثلا مایکروسافت با NSA ارتباط دارد و جاسوسی مردم جهان را می‌کند، حرفی است که من سال ها قبل در برنامه تلویزیونی و با سند و مدرک گفته ام.

 

NSA چگونگی ساخت ویندوز XP را به ماکروسافت یاد داده است

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به 300 مجلد و سندی که در این باره در مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز منتشر کرده است، خاطرنشان کرد: این سند‌ها نشان می‌دهد NSA به بیل گیتس، رئیس سابق مایکروسافت می‌گوید که چگونه ویندوز XP و سون را طراحی کند تا آن ها به وسیله آن بتوانند جاسوسی کنند.

عباسی ادامه داد: با کمال تاسف کارشناسان و مسئولان IT در کشورمان تصور می‌کنند همان طور که وزارت AT&T یک سازمان غیرنظامی است، اینترنت هم یک پدیده غیر نظامی است.

وی با اشاره به جنجال بین روسیه و آمریکا و جنگ سرد جاسوسی شان بر سر اسنودن و اتفاقاتی که برای اوومورالس در بازگشت به کشور رخ داد، گفت: این جنجال کاملا مشکوک است، مگر اسنودن چه چیز جدیدی را در مورد NSA مطرح کرده است؛

نمی توان پذیرفت سازمان‌های امنیتی اروپا بی خبر بوده اند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه نمی توان پذیرفت سازمان های امنیتی اروپا از جاسوسی NSA خبر نداشتند، بیان داشت: ما در مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز ریز جزئیات فنی NSA  را در بیش از 100 برنامه دانشگاهی تشریح کردیم و گفته ایم که متوسط روزی سه میلیارد پیام توسط 9 هکتار سوپر کامپیوتر ذخیره می‌شود.

عباسی با اشاره به سازوکار فعالیت NSA تصریح کرد: بعید است سازمان های اطلاعاتی جهان از جاسوسی NSA بی خبر باشند، باید انگیزه خوانی کرد که چرا امروز چنین جنجالی سر اسنودن دارند.

وی ادامه داد: بالاخره هرکس وقتی وارد فضای سایبر می‌شود، ردیابی خواهد شد و کسانی که از نظر فنی با حوزه IT آشنا هستند، می دانند که تمام اطلاعات کاربران در چیپ های ساخته شده در کامپیوتر، سیستم عامل ویندوز و موتور جستجوی گوگل موجود است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز تاکید کرد: امکان ندارد کسی با حداقل اطلاعات فنی، تصورش درباره‌ فضای سایبر یک فضای امن باشد.


سریال هایی که خود آمریکایی ها درباره NSA  ساخته اند

عباسی با طرح مجدد این سوال که چرا سرویس های اطلاعاتی اروپا خود را به تغافل می‌زنند، به سریال های مختلفی که درباره NSA ساخته شده اشاره و تصریح کرد: خود آمریکایی ها سریال PERSONAL INTEREST را ساختند تا بگویند NSA چگونه از مردم خودش جاسوسی می کند، یا اینکه در سریال 24 این سازمان کودتا می‌کند و رئیس جمهور آمریکا را کنار می‌زند؛ با این همه باز هم می‌خواهند خود را به تغافل بزنند.

منبع: تیتر یک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">