تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات
گزارشی از بازدید استاد حسن عباسی از خبرگزاری تسنیم

21 آبان 1392

تیتر یک - حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد. او در این بازدید ضمن اینکه در جریان فعالیت بخش‌های مختلف خبرگزاری قرار گرفت، به گفت‌وگو با مدیران و جمعی از خبرنگاران این خبرگزاری نشست.

او در این نشست بر ضرورت تشکیل، تجهیز و ارتقای توان جبهه فکری به‌عنوان عقبه جبهه فرهنگی انقلابhttp://s4.picofile.com/file/8100782018/139208211516489201525984.jpg اسلامی تأکید کرده به تشریح ابعاد و ملزومات آن پرداخت. تیتر یکی از خبرگزاری‌های کشور که مربوط به «دیدار علی لاریجانی با آیت‌الله جوادی آملی» بود سرآغاز بحثی دیگر بود که صحبت‌ها و تحلیل‌های حسن عباسی در خصوص موضوع ربا و بانک‌داری را شامل می‌شد، موضوعی که یکی از مثال‌های عباسی برای بیان ضعف در عقبه تئوریک این جبهه را نشان داد. بحث بر سر سینمای ابزورد و برخی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بخش دیگری از مثال‌های عباسی در تبیین موضوع این گفت‌وگو بود.

توجه به حوزه کودکان و ورود استراتژیک به این حوزه و راه‌اندازی رسانه‌هایی مخصوص کودکان بخش دیگری از دغدغه‌های رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال امنیت بدون مرز را تشکیل می‌داد. بازی‌سازی، انیمیشن و نمایش موضوعاتی بود که ارزیابی وضعیت کنونی‌اش بخشی از صحبت‌های عباسی را تشکیل می‌داد. عباسی با اشاره به وضعیت امروز جبهه انقلاب در عرصه‌های شعر، مداحی، ادبیات و قرآن این حوزه‌ها را از مواردی دانست که این جبهه در آن موفقیت بیشتری دارد.

او البته معتقد بود: اصلی‌ترین دلیل موفقیت این عرصه‌ها تمرکز شخصی و ورود مستقیم رهبر انقلاب به این حوزه‌ها بوده است. عباسی می‌گوید: مواردی را که رهبر انقلاب خود رأساً به آن ورود کرده‌اند، مورد به مورد بررسی و تأیید کرده‌اند، جلسه با مداحان، قاریان، نویسندگان، شعرا و... که امروز از نقاط قوت ما در مقایسه با دیگر حوزه‌ها محسوب می‌شود، همه و همه به‌دلیل همین توجه شخصی ایشان است. ما در بقیه زمینه‌ها هم باید به شیوه ایشان عمل کنیم.

او معتقد است در حوزه‌های مختلف، در مطبوعات، ژورنالیسم، تلویزیون، رادیو، معماری، موسیقی، ادبیات، شعر، مداحی و... همواره با یک آرایش فرهنگی مواجه هستیم و اگر در این مسیر به عقبه فکری آن توجه نکنیم در ادامه با مشکل مواجه می‌شویم.

عباسی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف با یک آرایش فرهنگی در ویترین و نمای بیرونی کار مواجه هستیم که باید به عقبه فکری آن توجه شود. یعنی عقبه هر اقدامی طبق فرموده رهبر انقلاب باید به‌وسیله صاحب‌نظران، اهالی علم، علما و بزرگان حوزه مورد بررسی قرار گیرد و پشتوانه و آرایش فکری و علمی آن تبیین شود. اگر در این زمینه آن‌چیزی که نیاز است رقم نخورد ما در ادامه قافیه را می‌بازیم.

او با طرح این سؤال که چگونه این چارچوب‌های فکری رقم می‌خورد و این آرایش چگونه ایجاد می‌شود، گفت: خود این سؤال در وهله اول باید مسئله همه نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها شود و این دقیقاً موضوع اصلی است که باید به آن پرداخته شود و ضرورت امروز و فردای ما تبیین و تحقیق پیرامون آن است.

عباسی حوزه ژورنالیسم را یک هنر دانست و گفت: این‌طور نیست که یک فرد ذاتاً ژورنالیست باشد ولی اگر کسی جوهره آن را نداشته باشد و آن را نشناسد نمی‌توان به‌راحتی او را در این خط وارد کرد.

تحلیل او از رسانه‌های نوظهور و بررسی و تحلیل روند فعلی مطبوعات و رسانه‌ها بخش دیگری از سخنان او بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">