تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات
قسمت مسخره ی مـاجـرا / باز هم حقوق بشر و ترجمه های دشمن پسند - سهیل سلیمی

http://www.humanrights-iran.ir/images/2013/4/%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%20%D8%A8%D8%B4%D8%B1.jpg

تیتر یک - آقای برژینسکی که در کارنامه اش عنوان مشاور رئیس جمهور آمریکا را یدک می کشد و یکی از سه استراتژیست برجسته ی تمدن غرب محسوب می شود، در کتب "خارج از کنترل" می نویسد: تمدن غرب در کمتر از صد سال گذشته بیش از صد و پنجاه میلیون نفر انسان را کشته است! این جمله ی ایشان را یک بار با مکث بخوانید،  تمدن غرب در کمتر از صد سال گذشته بیش از صد و پنجاه میلیون نفر انسان را کشته است!
یک سوال، چطور اجازه می دهیم یک قاتل مادرزاد ما را به نقض حقوق بشر متهم کند در حالی که خودش اساسا به آن اعتقاد ندارد!؟ سوال مهم تر، حقوق بشر را چه کسی نوشته که حالا اینقدر مهم شده؟ سوال اصلی، اصلا human rights معنی حق بشر می دهد یا راستی بشر؟ آیا می دانید اساسا در تفکر غربی حق وجود ندارد و این راست و درست بودن است که مطرح می شود؟
حق واژه ای در مقابل باطل است و این دو واژه هر دو بار معنوی دارند، یعنی وقتی مطرح می شوند که یک جامعه و یا یک سرزمین مبانی دینی را در جامعه سازی خود قبول داشته باشند. در جوامع سکولار غربی که اساسا دین یه مقوله فردی به شمار می رود و هیچ جایی در سیاست گذاری و جامعه سازی ندارد، واژه هایی با بار معنوی هم استفاده نمی شود. زیرا در بسیاری از موارد همان سیاست ها را نمی پذیرد و آن سیاست ها با چالش های جدی مواجه می شوند. با این توضیح کوتاه این سوال را مطرح میکنم که آیا هر راستی را باید پذیرفت؟ راست است که برخی به مواد مخدر و تاثیرات آن علاقه مند هستند، راست است که افرادی میل به همجنسگرایی دارند، اما آیا اینها حق هم دارند که جامعه را با این اعمال به کثافت بکشند؟ در هیچ مکتب فکری دینی وحیانی چنین حقی وجود ندارد. یادمان باشد که حقوق بشر را همین انسانهایی نوشته اند که به اعتراف بزرگترین استراتژیست هایشان در کمتر از صد سال صد و پنجاه میلیون نفر انسان را کشته اند. یعنی یک تمدنی وحشی و غارتگر و غرق در فسادهای متعدد فکری و عملی مدعی حق برای بشریت شده است! این همان قسمت مسخره ی ماجراست! این تمدن وحشی ها برای چندمین بار حکم قصاص را در اسلام زیر سوال برده، حکمی که برای افرادی صادر می شود که حد الهی را زیر پا گذاشته اند و جامعه را دچار مشکلات وحشتناکی کرده اند. خودشان فقط به گمان اینکه ممکن است در جایی فردی خطرناک حضور داشته باشد ده ها انسان را بی رحمانه و بدون دادگاهی در روز روشن می کشند، اما برای قاتلان و جانیان و فواحش و مفسدین فی الارضی سینه چاک می کنند که پرونده های قطور دارند و در دادگاه متهم شناخته شده اند. از تمدنی که کدخدای آن شیطان بزرگ باشد جز شیطان پرستی و شیطان گرایی توقع دیگری نمی توان داشت.
یادمان باشد ترجمه ی غلط واژه ها می تواند دشمن را در موضع قدرت قرار دهد و جامعه را ملتهب سازد. human rights حقوق بشر نیست! همان اندازه که "روانشناسی Psychology " اصلا روان شناسی نیست و به تعبیر خود پدید آورندگان آن، رفتارشناسی ست، و ترجمه غلط آن چه به روز جامعه ی بی خبر ما آورده است، بماند!

راستی چه کسی باید مدعی حقوق بشر آن صد و پنجاه میلیون انسانی باشد که تمدن غرب کشته؟

منبع: سایت اختصاصی سهیل سلیمی

نظرات (۱)

آمریکا حقوق بشر خود را در مذاکرات اخیر ژنو به رخ جهانیان کشید.واقعا برای کسانی که به سران دروغگو و ستمگر آمریکا اعتماد کردند، متأسفم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">