تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

نشست "یک جان با دو مغز"

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۵۶ ق.ظ
نشست "یک جان با دو مغز"
5 آذر 1392 - دانشگاه ایلام



تیتر یک - به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ایلام، حسن عباسی در دانشگاه ایلام بیان داشت: جهان اطلاعات در حال حاضر در دست آژانس ملی امنیت آمریکا است، خطری که دنیا را تهدید می کند، سوء استفاده آمریکا از اطلاعات کاربران اینترنت است.

وی در مورد ریشه های شکل گیری NSA تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم لزوم دست یابی به اطلاعات سایر کشورها از سوی آمریکا مطرح شد، از سال 1952 سیستم عامل های ابتدایی کامپیوتر که برای نگه داری اطلاعات محرمانه و جاسوسی از سایر ملل ساخته شده بود، کاربردی شدند.

رئیس دکترینال امنیت بدون مرز ایران ادامه داد: در کنار جاده بالتیمور در شمال شهر واشینگتن، دی سی در زیر زمین به فاصله 9 هکتار، ابر رایانه هایی وجود دارند که برای حفاظت از آن ها در حمله اتمی با سقف های بتنی استتار شده اند، این مکان مغز سایبری جهان است که ریاست آن را ژنرال کیت الکساندر، فرمانده نظامی سایبری در آمریکا و رئیس سازمان NSA بر عهده دارد.

عباسی تاکید کرد: NSA اصلی ترین نهاد اطلاعاتی آمریکا است که سه میلیارد اطلاعات در آن دسته بندی می شوند، فضاهای اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر لایه های سطحی و اولیه جهان سایبر هستند که در سال های آینده لایه های عمیق آن رخ خواهند کرد.

وی گفت: «هارولد مکیندر» در 100 سال پیش نظریه قلب جهان یا هارتلند را مطرح کرد، بر اساس این نظریه هر کشوری که بتواند به بزرگترین خشکی جهان که ایران حد وسط آن است دست یابد، حاکم بر جهان می شود، امروزه نظریه قلب دنیا مطرح نیست؛ بلکه این مغز جهان است که مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: عملکرد NSA شکل دهی تمدن، سایبر و سازماندهی جهان است، این سازمان زیر نظر وزارت دفاع آمریکا است و از نظر تمدن سازی و سبک زندگی در آینده به گونه ای عمل می کند که هیچ گریزی از آن نیست و هفت میلیارد انسانی که بر روی کره زمین زندگی می کنند، سلول های این مغز واحد هستند.

عباسی ادامه داد: NSA از تمام داده های کاربران اینترنت در سطح جهان بک آپ می گیرد و آن ها را در حافظه اصلی نگه داری، ضبط، دسته بندی و پردازش می کند، ارزش افزوده این مطالب ذخیره شده سه تریلیون دلار است. این سازمان به شرکت های سازنده ویندوز، موتورهای جستجوگر و آی پدها دستور می دهد که برنامه های خود را به صورت جاسوسی طراحی کنند.

وی گفت: در این سازمان، جهان همانند یک بدن در نظر گرفته شده است که مغز آن در آمریکا وجود دارد و تمام 198 کشور دنیا اعضای این بدن هستند که از مغز دستور می گیرند، NSA دارای 10 هزار ریاضیدان است.

رئیس دکترینال امنیت بدون مرز ایران تاکید کرد: 90 درصد اندیشمندان ایرانی به غلط فکر می کنند اینترنت یک فضای غیرنظامی و وابسته به سازمان مخابرات ارتباطی آمریکا است. اطلاعات تمام افراد در جهان در این سازمان دسته بندی می شوند، NSA در سال 1390 توانایی تحلیل پنج میلیارد اطلاعات در دنیا را داشت و به طور حتم الان این ظرفیت افزایش پیدا کرده است.

عباسی افزود: زمانی که یک لپ تاپ را خریداری می کنید، بعد از روشن کردن دستگاه، وب کم چشم شما را اسکن می کند، قسمت فینگر تاچ اثر انگشت شما را به NSA مخابره می کند، صدای شما را ضبط می کند، پس از اولین ارتباط به اینترنت اطلاعات شما در فایلی 13 رقمی دسته بندی خواهد شد و درصد فراوانی علایق شما در حیطه های مختلف را پردازش می کند.

وی ادامه داد: آنچه که الان مطرح است شما در حال حاضر دانشجو، دانش آموز یا کارمند جزو هستید؛ اما در 20 سال آینده ممکن است به مراتب عالی دست یابید و NSA اطلاعات شما را زمینه ای برای اخاذی های سیاسی قرار دهد، چه بسا در جریان انتخابات 88 تعداد بیشماری از هموطنان ما در اروپا مورد تهدید و آزار این سازمان قرار گرفتند و جهت ایجاد اغتشاش به ایران گسیل داده می شدند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: آمریکا اگر تمام امکانات را برای ایران تحریم کند، محال است که کامپیوتر، لپ تاپ، سیستم های عامل ویندوز و اینترنت را در ایران محدود کند؛ بلکه ممکن است این ابزارهای جاسوسی را نیز به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهد.

عباسی با ابراز نگرانی از قرار گیری اطلاعات مهم در فضای سایبری تصریح کرد: رمز و قفل هیچ نرم افزار و وب سایتی نیست که توسط NSA باز نشود، بنده به قرار دادن اطلاعات دهک های اقتصادی بر روی سایت ها به شدت اعتراض دارم، مسئولان به این موارد بیشتر دقت کنید.

وی اظهار کرد: نظام یا سیستم به معنی ایجاد ارتباط معنادار میان اجزا در یک کل است که خدمات ارائه می دهد، سیستم حکومتی اکثر کشورهای دنیا سیستم ارگانیک است و شامل 5 بخش سیاست، اقتصاد، فرهنگ، نظامی گری و اجتماعی می باشد. دوره تکاملی این نوع نظام به پایان رسیده است. در غرب از سال 2005 این نظام مردود شد و در ایران بعد از بیانات رهبر معظم اسلامی مبنی بر آغاز کردن پروسه نظام سازی این موضوع در حال سمت و سو گرفتن است.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: جایگزین سیستم ارگانیک، سایبرنتیک است که از دو بخش انرژی و اطلاعات تشکیل می شود و سه حوزه اصلی با عنوان زیرساخت، سیستم عامل و موتور جستجوگر دارد. در 25 سال آینده، شما شهروندان دنیای سایبری هستید.

عباسی گفت: در ایران ضرورت ایجاد فضای سایبری مستقل احساس می شود اولین موضوعی که مطرح است عدم وجود 10 هزار ریاضیدان در ایران می باشد، اگر می خواهیم در پرونده هسته ای موفق باشیم باید یک مغز متفکر و بومی بسازیم. مهمترین مسئله در جهان سایبر آینده موضوعات اقتصادی ، سیاسی اجتماعی نیستند بلکه این اطلاعات و انرژی است که حرف اول را می زند.

وی اظهار کرد: مهمترین موضوع در پرونده مذاکرات ایران موضوع انرژی است و مهمترین مسئله در شورای عالی انقلاب سازماندهی فضای اطلاعات و افزایش پهنای باند اینترنت می باشد.

رئیس دکترینال امنیت بدون مرز ایران تایید کرد: چرا 28 کشور در جهان به مذاکره با ایران رغبت نشان می دهند؟ بر اساس نظریه ریچارد واتسون در سال 2050 میلادی کشورهای ایران، مکزیک و ترکیه جهان را به تسخیر خود درمی آورند. کشور مکزیک به دلیل رشد جمعیت بر تمام قاره آمریکا تسلط می یابد، ترکیه اروپا را در سیطره خود قرار می دهد و ایران به دلیل ارائه نمودن طرح های مدیریتی جدید و جهان مهدوی بر جهان غالب می شود و قدرت را از غرب عالم به سمت شرق عالم منتقل می کند.

عباسی گفت: بعد از دست یافتن به قدرت در زمینه های نظامی، پزشکی، هسته ای اینک باید در راه سازماندهی NSA ایرانی گام برداشت، در ایران باید اینترنت، موتور جستجو گر، سیستم زیرساخت و سیستم عامل بومی طراحی نمود.

وی خاطر نشان کرد: جوانان باید در مورد سازمان اطلاعات امنیت آمریکا واکسینه شوند، نسل جوان زمانی می توانند در عرصه جهان خودی نشان دهند که به دولت های غربی آتو و بهانه ندهند، در فضای سایبر مراقب دوستان سیاسی و  اطلاعاتتان باشید و آمار خود را به صورت مخدوش در اینترنت وارد نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">