تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

جلسه پرسش و پاسخ؛ خوب، بد، زشت در نبردی مشکوک 3

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۲ ب.ظ
خوب، بد، زشت در نبردی مشکوک 3
15 اردیبهشت 1393 - دانشگاه بوعلی‌ سینا همدان - جلسه پرسش و پاسخ

تیتر یک - به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن عباسی شامگاه دوشنبه در جریان جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه بوعلی‌سینا در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه فعالیت مرکز بررسی‌های دکترینال، تربیت استراتژیست‌های آینده کشور را یکی از اهداف این مرکز دانست.

وی با بیان اینکه تولید علم، کادرسازی و تهیه استراتژی‌های اسلامی از دیگر اقدامات این مرکز به شمار می‌رود، گفت: مانیفست آینده کشور برای اداره آن در این مرکز طراحی شده است.

رئیس اندیشکده یقین با تأکید بر اینکه فضای کشور باید برای اجرای آن مهیا شود، از بحث‌های تعزیری و آینده‌شناسی در راستای هموارسازی مسیر در این راستا سخن گفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های استراتژیست‌های خانم در مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: ایران نخستین کشوری است که خانم‌ها در آن مشغول خواندن مباحث استراتژیستی هستند.

عباسی با بیان اینکه برای کودکان کشور نیز استراتژی کودکان طراحی شده است، افزود: تربیت نسل تصمیم‌ساز آینده یکی از رویکردهای این مرکز است.

وی طراحی استراتژیک برای ایران 1414 و همچنین ایران 1444 را از دیگر فعالیت‌های این مرکز دانست و بیان داشت: دکترین‌های اسلامی همچون دکترین ملی بیع، دکترین ملی سلامت، دکترین ملی حسابداری و ... نیز در این مرکز طراحی شده است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در این مرکز 140 رشته تخصصی نظریه‌پردازی ویژه داریم، گفت: البته اول باید علوم مانع و شکست‌خورده غربی کنار گذاشته شوند تا بتوانیم نظریه‌های اسلامی تولیدی در مرکز را جایگزین کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری با این مضمون که چرا نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های اسلامی این مرکز اقدام نمی‌شود، گفت: پیامبر گرامی اسلام نیز اول شرک‌زدایی کردند و بعد از آن مردم را به اسلام فراخواندند.

عباسی تأکید کرد: ابتدا باید ثابت کنیم که علوم غربی از درجه اعتبار ساقط است و بعد از آن نظریه‌های اسلامی در جامعه را جایگزین کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم نیاز به همراهی و همفکری دارد، خواستار حساس شدن دانشجویان نسبت به این مسائل و آینده کشور شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص جنگ نرم دشمن، ابزار این جنگ را علوم فنی دانست و اضافه کرد: دستیابی به اهداف از طریق هنر و مسائل علمی از دیگر بخش‌های عرض اندام این نوع جنگ مشکوک است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">