تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات
فرهنگ و اقتصاد مطلوب ایرانی با نگاه به تحولات آینده جهانی
25 فروردین 1393 - تالار شهید دکتر چمران دانشگاه ارومیه

تیتر یک - به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، حسن عباسی طی سخنرانی در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه، افزود: متاسفانه هم اکنون فشار مضاعفی به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران وارد می شود که این فشار نیز نشات گرفته از انتظارات واهی ملت است.



وی در این رابطه ادامه داد: امریکا هم اکنون با بدهی بالغ بر 17 تریلیون دلار رتبه اول بدهی جهان را به خود اختصاص داده است که پس از آن نیز ژاپن و یونان رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند؛ از کشور های که تا خرخره زیر بدهی هستند چگونه می توان انتظار معجزه اقتصادی در مذاکره با آنان داشت؟

وی با بیان این مذاکره با غرب معجزه ای در پی نخواهد داشت، گفت: امریکا و کشور های اروپایی طی دوران مذاکره هر 9 روز یک بار مسئله جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کنند؛ روزی خواستار پلمپ تجهیزات هسته ای هستند، روز دیگر تحریم ها را شدت می بخشند، هم اکنون نیز خواستار تحویل گرفتن موشک های کشور هستند و هر روز یک قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب می کنند؛ در این شرایط سخت که تیم مذاکره کننده فشار سنگینی را متحمل می شود، انتظار معجزه مردم از دولت نیز فشار ها را چندین برابر می کند.

این استاد دانشگاه افزود: در این دوره از مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران یک تنه با 28 کشوری از جهان در حال مذاکره است که هر روز بر کارشکنی های خود می افزایند؛ متاسفانه تیم مذاکره کننده هم اکنون به علت فشار های مردمی در موضع ضعف قرار دارد.

رییس مرکز دکترینال اندیشکده یقین با بیان اینکه، نباید انتظار ترقی و پیشرفت در ایجاد رابطه با امریکا داشت، گفت: اگر کشور امریکا و غربی ها آزادی را به ارمغان می آوردند پس چگونه کشور پاکستان که بیشترین تعاملات را با امریکا دارد هم اکنون در فلاکت به سر می برد؟ در افغانستان و عراق نیز همانگونه، امریکایی ها باعث شدند که نا امنی در این مناطق بیداد کند و این کشور ها به پاتوق تروریست ها تبدیل شوند.

عباسی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه، اقتصاد مقاومتی تنها راه رهایی از رکود اقتصادی در جهان است، گفت: به این مسئله نظریه پردازان مطرح دنیا اذعان کرده اند که دیگر نظریه های قبلی کارایی خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: اقتصاد دانان مطرح جهان تحت عنوان کتابی به عنوان طبیبان اقتصادی به وضوح اظهار کردند که نظریه های اقتصادی که تا کنون مطرح شدند دیگر کارایی خود را ندارند و از گفته های خود توبه می کنند؛ ولی متاسفانه در کشور اسلامی ما هنوز نظریه های شکست خورده غربی ها در دانشگاه ها تدریس می شود.

وی افزود: اساتید دانشگاه های ما چگونه جواب خدا را خواهند داد؟ دانستن این موضوع و چشم پوشی به آن خیانت به ملت است؛ یعنی در کشور ما از 70 هزار استاد کسی نمی تواند الگوی جایگزین برای نظریه ها ادائه دهد؟ متاسف هستیم که شریعتی و مطهری هایی دیگر در کشور وجود ندارند.

وی تاکید کرد: کسانی که صلاحیت ورود به مجلس و دانشگاه ها را دارند باید صلاحیت ارائه الگویی جایگزین برای شرایط کنونی را نیز داشته باشند.

استراتژیست ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه، تمامی احزاب در ایران خط و مشی یکسان اقتصادی دارند، اظهار کرد: مبارزه با لیبرالیسم سیاسی از دوران دکتر مصدق و مبارزه با لیبرالیسم فرهنگی از سال 1370 در کشور اغاز شده ولی متاسفانه مبارزه با لیبرالیسم اقتصادی در کشور آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه لیبرالیسم اقتصادی در جهان شکست خورده است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران، چه در بین اصولگرایان و چه در بین اصلاح طلبان هنوز تفکر لیبرالیسم اقتصادی حاکم است، حتی در پیام های بازرگانی و پیام های تبلیغاتی اپراطور های تلفن های همراه نیز تفکر لیبرالیسمی بیداد می کند.

حسن عباسی همچنین با اشاره به تاثیرات ربا در جامعه گفت: گذشته از ربا بانک های ایران، هم اکنون ربا بسیار خطرناکتر و دامن گیرتر نیز چه در داخل و چه در خارج کشور به وقوع پیوسته است؛ چاپ اسکناس بدون پشتوانه لازم از خطرناک ترین نوع ربا به شمار می رود که رکود وضعیت اقتصادی جهان نشات گرفته از همین موضوع است.

 



به گزارش ایسنا، این سخنرانی با حواشی جالبی نیز همراه بود؛ طی این مراسم برخلاف جو قبلی حاکم بر دانشجویان که تاکید بر ارتباط با امریکا داشتند، سخنان حسن عباسی باعث شد دانشجویان برخلاف عملکرد گذشته خود حامی سخنان وی در رابطه با ناکارآمدی ارتباط با امریکا باشند.

همچنین تعدادی از دانشجویان به اجبار خواستار رفتن به پشت تریبون بودند که علیرغم مخالفت اولیه با این دانشجویان اجازه صحبت به آنان داده شد؛ حسن عباسی نیز به طور دقیق به سخنان آنان گوش داده و پاسخ های لازم را داد که با تشویق دانشجویان رو به رو شد.

لازم به ذکر است انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه برگزار کننده این مراسم بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">