تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، مراسم رونمایی از مستند " نبرد خاموش " با حضور حسن عباسی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. حسن عباسی در ابتدای این نشست گفت: این مستند در خصوص تحریم علیه ایران است به همین دلیل می‌خواهیم در خصوص محتوا و ضرورت پرداخت تحریم صحبت کنیم.

وی در ادامه افزود: کلمه و مقوله تحریم و محروم سازی شاید یک وجه باشد اما وجه اصلی محاصره است. سالی که آقای کارتر اولین لایحه را علیه ایران تصویب کرد عنوان آن محاصره اقتصادی بود و بخاطر محاصره ساز و کار تحریم برای ما رقم خورد. به همین دلیل محاصره کمتر بررسی می‌شود و موضوع تحریم بیشتر عنوان می‌شود در حالی که محاصره زمانی استفاده می‌شود که عواملی از بیرون فعالیتی انجام داده باشند اما تحریم بیشتر به داخل بر می‌گردد یعنی کاری انجام شده است که دیگران آن را تحریم کرده‌اند آن کسی که محروم شده دلایلی داشته است.


عباسی گفت: اساساً قدرت‌ها در همه تاریخ مهمترین کارشان این بوداست که شریان حیاتی را قطع کنند. مانند زمان پیامبر و زمان جنگ علیه امام حسین (ع) یکی از اعضای سیا نیز در این خصوص ماموریتی داشته که از ماموریت خود اینگونه می‌نویسد که از طرف سازمان سیا به او ابلاغ شده بود که کاری کند که اقتصاد نیکاراگوئه جیغ بکشد. در جایی دیگر نیز همین شخص در مورد سوریه می‌گوید که باید سوریه را از داخل به آتش کشید. در سوریه نیز همین اتفاق افتاده است که از 40 کشور دنیا در سوریه تروریست جمع شده‌اند تا سوریه را به آتش بکشند.

وی با بیان اینکه این تفکر برای جامعه مدرن است، گفت: جامعه‌ای که ادعای جهانی دارد و ادعا می‌کند که مدرن است و باید تمام دنیا را نجات دهد این‌گونه فکر می‌کند و همین جامعه در چند سال اخیر نزدیک به 52 میلیون کشته در جهان بر جای گذاشته است. این تفکر مدرن است که در دنیا ادعای حقوق بشری می‌کند.

وی در ادامه افزود: آنها نشسته‌اند و می‌خواهند کاری کنند که اقتصاد ایران جیغ بکشد. سیستم هوشمند تحریم علیه ایران راه انداخته اند و قدرت سخت نیز در تمام کشورهای اطراف ایران وجود دارد تا هر زمانی که لازم شد جنگ علیه ایران شروع شود.

عباسی گفت: 33 سال تحریم‌ها ادامه داشته است از سال 1359 که تحریم علیه ایران توسط آمریکا رقم خورد 33 سال می‌گذرد و در همان زمان دفاع مقدس شکل می‌گیرد. کشور ما تا اینجا پیش رفته است که با تحریم هم ما دفاع مقدس را انجام دادیم. با تحریم کشور اتمی شد و در تحریم نیز ما موشک بالستیک درست کردیم و امروز ما در شرایطی تحریم‌های هوشمند را دنبال می‌کنیم که کشور 33 سال از دامنه تحریم عبور کرده و برکات و سازوکارهای جدی در این زمینه داشته‌ایم که اگر تحریم‌ها نبود به آن نمی‌رسیدیم و باید به این وجه تحریم بیشتر پرداخت. 

رئیس اندیشکده یقین گفت:‌ آمریکا در سال 81 به  افغانستان حمله کرد و فکر می‌کرد کمتر از چندماه می‌تواند افغانستان را بگیرد و در سال 82 نیز فکر می‌کرد کمتر از چند ماه می‌تواند عراق را تسخیر کند. اما هنوز آمریکا در افغانستان و عراق بودجه میلیاردی برای جنگ صرف می‌کند و فکر می‌کردند که می‌توانند به همان زودی نیز به ایران دست یابند اما تفکر آنها پشت در مانده است و هنوز نتوانستند کاری انجام دهند. 

عباسی با توجه به بدهی تریلیونی آمریکا گفت: آمریکا هر سال بدهی خارجی‌اش افزایش پیدا می‌کند که این بدهی از درآمد و بودجه چند ساله‌اش نیز بیشتر است این در حالی است که یونان ورشکسته‌ترین کشور دنیا همیشه با آمریکا ارتباط داشته است. سوالی مطرح می‌شود که اگر قرار بود ارتباط با آمریکا کشوری را از لحاظ اقتصادی نجات دهد چرا این کشورهای اروپایی که با آمریکا ارتباط نزدیکی داشتند وضعیت‌شان تغییر نکرده و هر روز بیشتر از روز گذشته به زمین می‌خورند. 

عباسی با توجه به کلمه تحریم و محاصره اقتصادی گفت: اگر محاصره اقتصادی را تحریم اقتصادی بگوییم به این معنی است که ما از اقتصاد دنیا محروم شده‌ایم و آن وقت است که کاندیدای ریاست جمهوری می‌گویند ما باید با آمریکا ارتباط داشته باشیم تا تحریم نشویم. امریکا اگر می‌توانست کاری کند برای وضع کشور خودش کاری انجام می‌داد. همه کاندیداها از شش ماه تا یکسال و دو سال قول می‌دهند که مشکلات اقتصادی را حل می‌کنند اما من سوالم این است که با کدام مدل اقتصادی مشکل اقتصادی را حل می‌کنید.

عباسی افزود: چه کسی گفته که ما در اثر تحریم دچار مشکل شده‌ایم ما ضعف تئوریک و ضعف مدیریتی در این حوزه داریم. ضعف مدیریتی است که باعث می‌شود که اقتصاد ما براساس مدیریت اقتصاد نئوکینزی باشد.

عباسی با توجه به پیشرفت کشور این پیشرفت‌ها را پیشرفت دانشجویان و مردم در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری دانست و گفت: رشد عقلی کشور ما روز به روز بیشتر می‌شود. کشور ما در حال پیشرفت است و مردم نیز پیشرفت کرده‌اند اما تنها مشکل ما ضعف مدیریتی است که باعث می‌شود قدر مردم‌مان را ندانیم باید مدیری داشته باشیم تا در خور مردم کار کند.

عباسی افزود: دانشمندان ما در زمینه علوم انسانی مشکل دارند. علی‌رغم اینکه در زمینه پزشکی ، فناوری و غیره پیشرفت کرده‌ایم مشکلات بزرگی در زمینه علوم انسانی داریم. 

عباسی با یادآوری محاصره خرمشهر و تشکیل تیم مقاومت توسط شهید جهان‌آرا گفت: در آن زمان که خرمشهر محاصره شد یک تیم مقاومتی از درون به وجود آمد تا این مسئله را حل کند و حالا اگر تهران محاصره شود شما جوانان چه می‌کنید. به طور حتم هر کدام‌تان با هر اسلحه‌ای که بتوانید از درون تهران مقاومت می‌کنید تا شهر از بین نرود. به این می‌گویند تشکیل جنبش مقاومت. جنبش مقاومت یعنی اشغال را می‌زدایید و محاصره را از بین می‌برید. اما نمی‌توان برای از بین بردن این محاصره از روش دشمن استفاده کرد بلکه باید برای رفع مشکل محاصره از تئوری‌های داخلی بهره جست. 

عباسی در خصوص شکست تئوری اقتصادی جهان گفت:‌ تئوریسین‌های خارجی می‌گویند که سقوط اقتصادی غرب به این دلیل است که علم اقتصاد شکست خورده و اقتصاد اسلامی راه حل آن است آن وقت مدیران ما به علم اقتصادی غرب توجه می‌کنند. راه حل این است که مدیران مان را از شیر اقتصادی غرب بگیریم.

عباسی راه حل مشکل اقتصادی کشور را در سه وجه دانست اول آن که باید خودباوری داشته باشیم و ارتباط خودمان را با غرب قطع کنیم. او گفت: 25 خرداد 1391 نزدیک به یکسال پیش رئیس مجلس شورای اسلامی به دیدار مراجع تقلید قم می‌رود و مراجع عظام  تقلید به ایشان هشدار می‌دهند که 80 درصد اقتصاد ایران ربوی است. یعنی 80 درصد اقتصاد ما تیری است به سمت خدا. باید از رئیس مجلس پیگیری کنیم که آقای رئیس مجلس چرا زمانی که به شما اعلام شد 80 درصد اقتصاد ایران ربوی است پاسخی ندادید. چرا یک نفر به این مسئله پاسخی نمی‌دهد که چرا 80 درصد وضعیت مالی مردم مبتنی بر ربا است وهیچ کس به آن دقتی نشان نمی‌دهد باید مدیران علوم انسانی پاسخگو باشند.

عباسی با توجه به نگرانی خود در خصوص صحبت‌های کاندیدای ریاست جمهوری گفت:‌ نگرانی من این است که امروز تمام کاندیدای ریاست جمهوری اعلام می‌کنند که از چندماه تا یکسال و دوسال مشکل اقتصادی را حل می‌کنند اما من یکسال است که منتظرم ببینم چرا مجلس برای تذکر مراجع عظام تقلید کاری نمی‌کند. 

عباسی با تذکری به جوانان حاضر در سالن گفت: جوانان بدانید که اقتصاد ما ربوی است هر کس که ادعا کرد که با اقتصاد نئوکنزی می‌شود اقتصاد را نجات داد بدانید سرانجام اقتصاد، کشور یونان است. 

عباسی دومین وجه حل مشکل اقتصادی کشور را در مصرف بهینه دانست و گفت: تا جایی که می‌توانیم باید مصرف بهینه داشته باشیم تا کالای خارجی به ایران وارد نشود و کالای داخلی تولید کنیم.

رئیس اندیشکده یقین سومین وجه حل مشکل اقتصادی کشور را رسوا کردن مافیای اقتصادی دانست و گفت: می‌دانیم که مافیای اقتصادی مثل زالو به جان اقتصاد کشور افتاده است و بخاطر منافع خودشان اجازه نمی‌دهند تا اقتصاد کشور شکوفا شود. دانشجویانی مانند شما که چندین سال پیش جنبش عدالتخواه دانشجویی را تشکیل دادند و متاسفانه قوه قضاییه با آنها برخورد بدی داشت، باید بیایید و با اطلاع دادن فعالیت مافیای اقتصادی بر مردم آن‌ها را رسوا کنید تا دستشان از اقتصاد کشور کوتاه شود. 

در ادامه این نشست عباسی در خصوص مستند " نبرد خاموش " گفت: ریتم کار کند است و طبیعاً‌ممکن است با کار ارتباط خوبی برقرار نشود. حجم اطلاعات و دیتاها نیز برای 80 دقیقه زیاد است اما باید از جوانانی که نورافکن بر نقاط ضعف و قدرت کشور انداخته‌اند تشکر کرد زیرا این افراد با فعالیت خود امید الکی را از مردم گرفته و با نشان دادن نقاط مثبت و ضعف به آنها امیدی واقعی می‌دهند. در انتها می‌خواهم بگویم باید مردم را از سیستم بانک ربوی ناامید کرد. مردم باید از آنچه که به اشتباه فکر می‌کنند نجات بخش است مایوس شوند و آن ارتباط با آمریکا است.

عباسی گفت: مطالبه نسل شما برای نجات خودتان و فرزندانتان این است که مکتب اقتصاد پولی را کنار بگذاریم و اقتصاد دیگری را جایگزین آن کنیم.

عباسی خاطر نشان کرد: علت سقوط آمریکا این است که 60 درصد از آن را بورس و بانک تشکیل داده است. جوانان ایرانی بدانید که بانک و بورس ربا است. بورس قمار است. این را من نمی‌گویم فرگوسن می‌گوید. خود بانک بر اساس ربا تشکیل شده است. چطور بانکی که اصلش از ربا است را اسلامی می‌کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">