تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

حجر بن عدی کیست؟

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۴۷ ب.ظ

حِجر بن عَدی کندی از افراد سرشناس دوره آغازین شیعه بود. وی در جنگ صفین از سوی علی (امام اول شیعیان) فرمانده قبیله کنده بود و در جنگ نهروان فرماندهی پهلوی چپ لشکر علی را بر عهده داشت. وی هم‌چنین از یاران حسن بن علی، دومین امام شیعیان بود.

کشته شدن حجر بن عدی

معاویه ابن ابوسفیان در زمان ا(امام) علی (ع) برخی از شیعبان معترض به خود من جمله حجر بن عدی را به قتل رسانید. عده‌ای نیز معتقدند که پس از مرگ (امام) حسن (ع) و رفت و آمد بزرگان عراق و اشراف حجاز با (امام) حسین(ع) دست‌نشاندگان معاویه به دستور او سختگیری بیشتری نسبت به شیعیان، به‌خصوص شیعیان کوفه می‌کردند و بعضی از چهره‌های سرشناس شیعه را به قتل می‌رساندند. یکی از آنان حجربن عدی کندی بود. مرج عذرا نخست توسط حجر بن عدی فتح شد و سرانجام نیز خود در این مکان کشته شد. مزار او از سوی شیعیان زیارت می‌شود.

تخریب آرامگاه در دمشق

در تاریخ دوازده اردیبهشت ۱۳۹۲ در جریان ناآرامی‌های سوریه آرامگاه او در حومه دمشق در منطقه مرج عذرا توسط مخالفان بشار اسد و گروهی به نام جبهه النصره که متشکل از عناصر افراطی و سلفی می‌باشند، تخریب و قبر او نبش گردید و بقای درون آن را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

 این اقدام ازسوی دولت‌های ایران و سوریه وعراق وهم چنین حزب الله لبنان و مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی محکوم شدو هم چنین تعطیلی حوزه‌های علمیه در اعتراض به این واقعه اتفاق افتاد.

محل دفن

گفته می‌شود قبر "حجر بن عدی" در منطقه "مرج" در حومه منطقه "الغوطه" در اطراف دمشق قرار دارد. پس از ربوده شدن پیکر وی، محل تدفین حجر نامعین شده است. با این اقدام تجمع‌های اعتراض آمیز فراوانی از سوی شیعیان برگزار شده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۵

نظرات (۲)

با سلام
جهان اسلام و به ویژه شیعیان جهان باید با تدبیر اختلافات و شورشهای سازماندهی شده در جهان اسلام را خنثی کنند.
یادمان باشد که توهین و تحقیر مقدسات ما مسلمانان خیلی قبل تر از زمان فعلی در سریالها و کارتونها و فیلمهای سینمایی به تصویر کشیده شده بود و دریغ از واکنش جهان اسلام......
با احترام
خدا عذاب امریکا واسراییل رو زیاد کنه که این جنایات رو بوجود می آرند ان شا الله خدا مسلمانان رو از دست این پلید های از خدا بی خبر نجات بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">