تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

منازعه “سیلا”و”کرایب دیس”

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۲۴ ب.ظ

منازعه “سیلا”و”کرایب دیس”

در آمدی بر دکترین اقتصادی در جهان ملتهب کنونی یا سیاست اقتصادی در شرایط تحریم

دانشگاه آزاد شهر ری - بیست و دوم مهر 1391

 

تیتر یک - دکتر حسن عباسی ، رئیس مرکز بررسی های دکترینال، با بیان اینکه اقتصاد حاکم بر دنیا بر پایه بنیان هایی بنا نهاده شده که امثال “فریدمن” و “کینزی” آنها را پایه گذاری کردند گفت : متاسفانه در شانزده سال دوران سازندگی و اصلاحات بنای اقتصاد بر پایه ی ” نئو کینزی” و در دولت های نهم و دهم هم اقتصاد بر مبنای تئوری “فریدمن” پایه گذاری و اجرا میشده و دقیقا همان سرنوشتی که امروز برای اقتصاد غرب رقم خورده به سر اقتصاد ما هم خواهد آمد مگر آنکه ما شروع به استفاده از مدل سومی کنیم.

ایشان در سخنرانی عصر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری در یک سخنرانی تحت عنوان “منازعه ی سیلا و کرایب دیس در اقتصاد ملتهب کنونی جهان” ، ابتدا به تبیین نا کارآمدی و ربوی بودن نظام کنونی اقتصاد ایران و جهان پرداخت و بیان کرد آن سند ملی اقتصادی ای که مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از مدت ها تلاش تصویب کرد و به همه ی دستگاههای کشور ابلاغ شد، در نهایت و در صفحه ی ۷۸۲ به این جمع بندی رسیده که ما نیز باید همان مدل اقتصادی مبتنی بر نظریه ی “میلتون فریدمن” را اجرا کنیم. وی سپس با انتقاد از خبرگان رهبری تصریح کرد که ۱۳ ماه پیش مقام معظم رهبری از مجلس خبرگان خواستند که با راه اندازی “کرسی های آزاداندیشی فقهی” ، طرح صحیح و دقیق اسلامی اقتصاد را بر مبنای فقه استدلالی  تئوریزه کنند اما تا کنون و پس از بیش از یک سال هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.


وی در ادامه با عنوان کردن این موضوع که اگر خبرگان در ارائه ی این نظریه کوتاهی یا تاخیر کنند، این وظیفه ی مرکز بررسی های دکترینال است که چنین طرحی را ارائه کند، به اختصار و در زمانی کوتاه به تبیین طرح این مرکز پرداخت و با مطرح کردن چرخه ی “رزق، انفاق، بیع و برکت” از عنوان “اقتصاد برکت محور” برای این طرح استفاده کرد.

وی همچنین در طی سخنرانی خود کوشید تا حضار را به این مسئله توجه دهد که اگر کسی در انتخابات پیش رو طرح اقتصادی روشنی برای آینده ارائه  نداد به او رای ندهند و اولین کاری که می کنند این باشد که به بررسی تیم اقتصادی کاندیدای آینده بپردازند.

ایشان در پایان به  سخنرانی خود به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

منبع:بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">