تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات
فلسفه تشکیل جریان سلفی در گفتگوی 598 با دکتر عباسی
27 شهریور 1391


به گزارش پایگاه 598، اهانت اخیر صهیونیست ها به محضر پیامبر اعظم اسلام موج تازه ای از انزجار و اعتراض مسلمانان را علیه آمریکا و صهیونیسم در جهان به راه انداخت. اما آمریکا چون گذشته برنامه های فراوانی را برای به انحراف کشاندن موج اسلام خواهی و بیداری اسلامی در نظر داشت و با اصلی نشان دادن جریان آمریکایی سلفی ها در منطقه و خشونت طلب خواندن مسلمانان تمامی تلاش خود را برای منحرف نمودن جریان اسلام خواهی در جهان به کار گرفت.

حال پایگاه 598، به منظور بررسی فلسفه تشکیل جریان سلفی در جهان اسلام که به نظر بسیاری از کارشناسان جریان سلفی ها به نوعی پیاده نظام بدون هزینه برای آمریکا محسوب می شود در مصاحبه ای با دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین به این موضوع پرداخته است.


حسن عباسی در خصوص جریانات منحرف در منطقه اظهار داشت: همانطورکه می دانید، سه جریان انگلیسی‌ساز در منطقه داریم: قادیان‌گری در هند و پاکستان، بهایی‌گری در منطقه‌‌‌‌‌ی ایران و وهابی‌گری در شبه جزیره‌ی عربستان. جریان وهابی‌‌ها برای مأموریت «اقدام موازی» آن‌ها که تخریب چهره‌ی اسلام و حمله به استراتژی جمهوری اسلامی (که همان عملیات شهادت‌طلبی در نوع خالص خود بود) بوجود آمد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: لذا شما دیدید که این‌ها آمدند نوعی از عملیات انتحاری به شکل منفی را با همان سازوکاری که وهابی‌ها دنبال می‌کنند پیاده کردند و سعی کردند عملیات استشهادی که یک ظرافت‌ها و زیبایی‌های داشت را با این سازوکار تخریب کنند.

وی گفت: در مقابل شما ببینید کسانی که توسط حزب الله لبنان برای عملیات استشهادی می‌رفتند، با صورت های گشاده و کاملاً ملکوتی جلوی دوربین می‌ایستادند و دعای خود را می‌خواندند و می‌رفتند و فقط به واحدهای نظامی رژیم صهونیستی می‌زدند.

عباسی تصریح نمود: یعنی حرکتی کاملاً حساب شده در سرزمین‌های اشغال شده‌ی لبنان. امّا یک باره موجی از عملیات انتحاری توسط کسانی شروع شد که صورت‌های خود را می‌بستند، جلوی دوربین‌ها سر می‌بریدند و یک چهره‌ی خشن از اسلام نشان می دادند و بعد هم افراد متهجری که آن‌ها را تعقیب می‌کردند و می‌آمدند و بمب به خود می‌بستند و به جای این‌که به سراغ اسرائیل بروند، در خاک خودی مردم بی گناه را می کشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: القاعده تا الآن یک عملیاتِ به قول خودش انتحاری علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده است. ولی حداقل در ده سال گذشته، تعداد عملیات انتحاری وهابی‌ها در عراق علیه شیعیان و در سفرهای زیارتی مردم به کربلا و نجف و یا در بغداد و حلّه و کوفه و کاظمین و سامرا یا اقداماتی که در سیستان و بلوچستان ما یا در پاکستان علیه شیعیان انجام می‌‌شود را ببینید.

عباسی گفت: اساساً رفتار طالبان و القاعده و جریان وهابی، حمله کردن به این استراتژی امام بود که حریّت و آزادگی را در «هیهات من الذّله» رقم می‌زدند. این‌ها آمدند به یک شکل دیگری و با یک سازوکار دیگری این را عملیاتی کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">