تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

استاد حسن عباسی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور 

2 شهریور 1393 - دوره‌ی خط امام در مشهد

http://s1.picofile.com/file/7688022903/28348_177.jpg

تیتر یک - به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، رئیس اندیشکده یقین امروز در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در دوره خط امام در مشهد، با تاکید بر حساس بودن شرایط کنونی جهان، به اتفاقات رخ داده در دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته برگزاری جام جهانی، حمله به غزه، حمله به هواپیمای مسافربری در اوکراین و مذاکرات 1+5 در طول 17 روز اتفاق افتاد که تمام آن‌ها همزمان با حمله داعش به عراق شد.

وی افزود: هر کدام از این تحولات برای بر هم زدن مناسبات منطقه‌ای کافیست؛ اما وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، روشن سازی نسبت‌ بین آن‌ها کار دشواری می‌شود.

عباسی هم چنین حرکت میلیونی مردم پاکستان برای ساقط کردن دولت و همزمانی آن با اتفاقات یمن و فرگوسن آمریکا را در 15 روز گذشته در جهت مقابل اتفاقات رخ داده در جهان ارزیابی کرد و گفت: مقاومت مردم غزه باعث شد که بیداری اسلامی بار دیگر فوران نسبی پیدا کند.

 

وی با شبیه دانستن وقایع فرگوسن آمریکا با جنبش وال استریت گفت: با اینکه جنبش وال استریت شورش علیه طمع و در حقیقت یک جنبش فرهنگی اجتماعی بود؛ اما تصاویر و نمودارهای دانشجویان از فرگوسن نشان می‌دهد که در طول 10 سال گذشته فقر در فرگوسن به شدت افزایش پیدا کرده و این یکی از دلایل تاثیرگذار در شورش مردمی بوده است.

 

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به وضعیت بحرانی آمریکا گفت: وضعیت اقتصادی آمریکا با این بحران اقتصادی که گریبان آن را گرفته حیرت انگیز است؛ با این حال در کشور ما تلاش زیادی صورت می‌گیرد تا کسی از بحران اقتصادی آمریکا مطلع نشود.

 

عباسی با بیان اینکه جامعه در حال حرکت در مسیر 50 سال قبل است، تاکید کرد: در دانشکده اقتصاد و دانشگاه‌های ما تلاش می‌شود که بگویند عامل مشکلات ما تحریم است و فقط ما هستیم که دچار شرایط اقتصادی مناسبی نیستیم.

 

وی خلق بدهی در دنیا را ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه دانست و گفت: تمام کشورها اسکناس بی‌پشتوانه چاپ می‌کنند؛ درحالی که خلق پول خلق ثروت نیست؛ بلکه خلق بدهی است.

 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در شرایط کنونی، اقتصاد هیچ راه درمانی ندارد به دلایل آن اشاره کرد و گفت: علم اقتصاد سقوط  آزاد کرده و نمی‌توان برایش کاری کرد.

 

عباسی تنها راه حل نظام اقتصادی دنیا را نظام مالی اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام سلطه، نظام دلار مبناست و امپراطوری آمریکا ابرقدرتی مبتنی بر دلار است که به خاطر پس زدن دلار ،در حال فروپاشی است.

 

وی شروع معامله با ارزهای غیر از دلار را از ایران با فروش نفت به یورو در سال 87 عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت شش سال، پنج کشور معاهداتی را امضا کردند که به جای دلار با ارزهای خودشان مبادله کنند، این روند اگر ادامه پیدا کند، فروپاشی آمریکا حتمی است.

 

اقتصاد خوب و بد باشد، احتمال جنگ جدی است

 

رئیس اندیشکده یقین سپس به بیان رابطه بین اقتصاد و جنگ پرداخت و در این خصوص گفت: اگر اقتصاد خوب باشد، احتمال جنگ جدی است و اگر اقتصاد بد باشد، باز هم احتمال جنگ جدی است. هم اکنون وضعیت اقتصاد بحرانی است و به همین دلیل احتمال جنگ جهانی بسیار جدی است.

 

عباسی تغییر مرزها با بروز جنگ جهانی را امری حتمی قلمداد کرد و با اشاره به نظم نوین جهانی در بیانات رهبری گفت: در چهار جبهه سوریه، لبنان، فلسطین و عراق؛ غرب همه توان و قطر و عربستان همه پول خود را آورده بودند؛ اما ایران نگذاشت هیچ کدام سقوط کند.

 

وی تاکید کرد: این مسئله حکایت از این دارد که بازیگر اصلی در منطقه ایران است و یک اراده الهی است که نمی‌گذارد، کارها طبق روال آنان شکل بگیرد.

 

امام خمینی(ره) اولین تعامل ستیز با آمریکاست

 

رئیس اندیشکده یقین اقتدار امروز کشور را حاصل درایت و تیزبینی و عدم سازش پذیری مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به انتقاد برخی‌ها در خصوص تعامل ستیزی خاطرنشان کرد: اولین تعامل ستیز حضرت امام راحل بود. اگر کسی مشکلی دارد، مشکلش را با امام خمینی(ره) حل کند. آمریکا در نگاه امام متکبر، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام الفساد قرن است.

 

عباسی با اشاره به آثار مخرب فساد که حاصل دست‌رنج امریکاست، خاطرنشان کرد: گزارش اردیبهشت امسال که میزان حرامزادگی در جهان را نشان می‌دهد، بالاترین عدد را با 84 درصد به کلمبیا اختصاص داده؛ اما فاجعه اینجاست که فیلم‌های کلمبیایی توسط شبکه‌های فارسی زبان ترجمه و در بین عوام مردم پخش می‌شود.

 

وی با طرح این سوال که ما از تعامل با آمریکا چه بدست خواهیم آورد، بیان داشت: اگر آمریکا می‌توانست مشکل خودش را حل می‌کرد؛ با این حال در دانشگاه‌های ما می‌گویند نگذارید درباره افول امریکا و لیبرال صحبت شود!!!!

 

این استاد دانشگاه در خصوص اقتصاد، تئوری توسعه را از رده خارج شده دانست و با مقایسه آن با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: نظریه‌های توسعه در جمهوری اسلامی رد شده است. 5/17 ترلیون دلار، بدهی کدام کشور است؟ چرا شرکت‌های اتومبیل سازی دیتروی ور شکست شدند؟ این‌ها بیانگر ناکارآمدی نظریه توسعه است.

 

عباسی ادامه داد: امروز پیشرفت و تعالی مطرح است و نه توسعه. باید به الگویی برسیم که این دو با هم متناسب شوند، پیشرفت و تعالی با مفهوم توسعه همخوانی ندارد.

 

وی نظریه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، امنیت و منافع ملی را سه عامل موثر در توسعه دانست و با بیان توضیحاتی در خصوص آن‌ها پرداخت.

 

این سیاستمدار دعوت مردم به بهشت را همان سعادت مردم خواند و تصریح کرد: اگر اصرار نداشته باشیم، جامعه به بهشت برود، اصرار به سعادت جامعه نداریم. پیامبران هم هدفشان بردن مردم به بهشت بود. وقتی غرب می‌خواهد به زور مردم را به جهنم ببرد، ما چرا مردم را به سوی بهشت و سعادت فرا نخوانیم؟

 

عباسی تئوری توسعه را همراه با توجه به منافع ملی و عدم توجه به دیگران دانست و گفت: قرآن می‌گوید منفعت ببرید و ضرر نکنید؛ اما خود قرآن مفهومی بالاتر از منفعت هم دارد و آن فلاح(رستگاری) است. منفعت و ضرر بیشتر ناظر به دنیاست و این با اعتقادات ما همخوانی ندارد.

 

با مدل پشت سیستم نشستن نمی‌توان افسر جنگ نرم بود

 

وی توجه صرف به منافع ملی را باعث تبانی با هر جنایتکاری دانست و در بیان مصادیق آن گفت: در فلسطین، اسرائیل مردم عرب مسلمان سنی را می‌کشد و مصر با 80 میلیون آدم و یک میلیون ارتش فقط نگاه می‌کند، السیسی فقط به خاطر منافع ملی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

 

این استاد دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود افسر خوب جنگ نرم را افسرخوب جنگ سخت قلمداد کرد و به دانشجویان گفت: اگر صلاحیت یک انسان نظامی را نداشته باشید، با مدل پشت سیستم نشستن نمی‌توان افسر جنگ نرم بود.

 

عباسی جنگ تمام عیار اقتصادی را جنگ نیمه‌سخت و شاه بیتش را ربا دانست و گفت: این سه جنگ یک رزمنده می‌خواهد و آن افسر جنگ ویژه است که در هر سه جبهه بتواند بجنگد.

نظرات (۱)

چرا صوت صحبت ها و برنامه های چندماه اخیر استاد روی نت نیست؟ در سرچ ها فقط متن گزارش پیدا میشه. مثلا شما افسر جنگ نرمین؟ دیگه خیلی نرمین ، یه کاری بکنید بابا!
پاسخ:
سلام
اگر فایل صوتی یا تصویری برنامه‌ها به دست ما برسد، حتما قرار خواهیم داد مانند سخنرانی استاد در 1 مهر 1393 در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تحت عنوان سینمای الحاد، سینمای ایمان‌ستیز. اما همانطور که خودتان هم اشاره کردید از برخی از سخنرانی‌ها فقط متن گزارش‌ها موجود است که برای اطلاع کلی از صحبت‌های استاد، آن‌ها را در سایت منتشر کرده‌ایم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">