تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

نیروی انسانی؛ عامل پیش‌برنده اقتصاد مقاومتی

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۳۷ ب.ظ

نیروی انسانی؛ عامل پیش‌برنده اقتصاد مقاومتی - امیرعباس چگینی

%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%9b-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%be%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85%d8%aa%db%8c

نیروی انسانی؛ عامل پیش‌برنده اقتصاد مقاومتی - امیرعباس چگینی

تیتر یک - امیرعباس چگینی، عضو هیئت علمی اندیشکده یقین در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: مبتنی بر نگاهی که بر منابع قدرت وجود دارد؛ فرهنگ، اقتصاد، سیاست، اجتماع و مسئله دفاعی منابع اصلی  قدرت هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: دشمن در همه حوزه‌های منابع قدرت که  فرهنگ و اقتصاد و سیاست و دفاعی و اجتماعی است، تلاش بر سلطه دارد و مقاومت نیز در برابر یک چیز و یک قدرت خارجی صورت می‌گیرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: گروه‌های مقاوت در کشورهایی که تحت اشغال و زور قرار گرفته‌اند، تشکیل می‌شود که تلاش می‌کنند به استقلال برسند.

وی بیان کرد: استقلال سیاسی در اشغال یک کشور دنبال می‌شود و ما در اقتصاد به دنبال استقلال اقتصادی خود هستیم، یعنی می‌خواهیم استقلال اقصادی خود را در برابر قدرت‌های بیگانه به دست بیاوریم و حفظ کنیم.

چگینی ادامه داد: در این چارچوب ما اقتصاد مقاومتی را تعریف می‌کنیم. یعنی رسیدن به حدی که بتوانیم در منابع اقتصادی و تولیدی با نیروها و قدرت‌های خارجی به جایی برسیم که بتوانیم با استفاده از منابع خودمان اقتصاد را شکوفا کنیم و کمتر تحت تأثیر قدرت‌های خارجی قرار بگیریم.

وی افزود: دشمن همیشه سعی دارد اراده خود را به کشورها تحمیل کند و کشور تحت ظلم می‌خواهد اراده خود را از سیطره اراده دیگری نجات دهد، لذا اصلی‌ترین  بحث در تحمیل اراده‌هاست.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در تحلیل و تفکیک حوزه اقتصاد مقاومتی، مهمترین مطلب نیروی انسانی است، چراکه با توجه به اراده است که تولید شکل می‌گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">