تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

وحشی ها ، احمق‌ها و دوربینِ سِرنا شیم

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۵۲ ب.ظ

وحشی‌ها ، احمق‌ها و دوربینِ سرنا شیم - سهیل سلیمی

تیتر یک - در شرایطی که اوضاع منطقه توسط سگ های دست آموز آمریکا و انگلیس و اسرائیل حسابی به هم ریخته، گاهی رسانه ها خبرهایی را مخابره می کنند که واقعا به شعور آدم توهین می شود. مثل خبر اینکه هواپیماهای غربی که می خواستند به نیروهای داعش حمله کنند اشتباهی به مدافعان عراقی حمله کرده اند! یا تسلیحات کمکی که قرار بوده به کوبانی برسد در راه به داعشی ها رسیده! اگر واقعا ارتش افسانه ای ایالات متحده با این همه تجهیزات پیشرفته تا این حد می تواند بی خاصیت باشد اصلا وجود چنین ارتشی برای خود مردم آمریکا هم خطرناک است! چون واقعا این نشان از حماقت گسترده در میان نیروهای آمریکایی دارد.

اما منظور من از احمق ها در تیتر این ها نبودند. این ها همان وحشی ها هستند! تمدن وحشی غرب! تمدنی که به اعتراف برژینسکی یکی از بزرگترین استراتژیست های غربی که تقریبا مشاور تمام رئیس جمهورهای آمریکا در ۴۰سال گذشته بوده، در کمتر از صد سال بیش از ۱۷۰میلیون نفر انسان را کشته است.

اما احمق ها کسانی هستند که به این وحشی ها سواری می دهند به امید اینکه چیزی گیرشان بیاید و مثلا نور چشمی تمدن وحشی غرب بشوند و در نهایت مثل آدامس جویده شده دور انداخته می شوند. چندی قبل بعد از سه دوره رای گیری برای انتخاب عضو غیر دائم شورای امنیت اسپانیا این جایگاه را بجای ترکیه در تمدن وحشی غرب به دست گرفت. اسپانیایی که هر چند وقت یک بار به دلیل اوضاع بسیار نامناسب اقتصادی درگیر آشوب های خیابانی است و به گفته ی اقتصادانان غربی یکی از گزینه های بعدی ورشکستگی بعد از یویان بوده است.

نکته ی مهم در مورد احمق ها اینجاست که بعد از سال ها سواری دادن به تمدن وحشی غرب و با خودفروشی و تحقیر مردم شان و رتبه ی بهتر اقتصادی نتوانند جایگاهی را به دست آورند که حتی آنگولا هم در آن توانسته عضو شود. واقعا واژه ی احمق ها برای دولت مردان ترکیه ای شایسته است. کسانی که گزارش یک خبرنگار از همکاری سازمان ملل با داعش چنان به وحشتشان می اندازد که چاره ای جز ترور او نمی بینند. “سِرِنا شیم” حقیقتی را ثبت کرده و گفته که سازمان ملل با داعش در همکاری تنگاتنگ است چرا باید از این حقیقت دولت مردان ترکیه به وحشت بیوفتند؟ مگر آنکه وقتی از پشت لنز دوربین سرنا نگاه کنیم ردپای آنها را نیز ببینیم.

یاد او و همه ی شهیدان راه حقیقت را گرامی می دارم و به جا می دانم تا یادی کرده باشم از هادی باغبانی، محمود صارمی، افشار، صابر و… که خون پاکشان در راه ثبت حقیقت ریخته شد و بی ثمر نبود که راه حقیقت، راهروان ناب خودش را می یابد.

منبع: سایت اختصاصی سهیل سلیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">