تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

یازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴ ب.ظ

یازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

شهریور 1392 - تالار وزارت کشور

http://kongere.ayandehsazan.ir/sites/default/files/IMAG0230.jpg

تیتر یک - استاد حسن عباسی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک امنیت بدون مرز و رئیس اندیشکده یقین در تشریح شکل‌گیری نهضت‌ها به سه مبدأ «چشمه»، «موج»، «جنبش» و «جریان» اشاره کرد و گفت: کار اتحادیه ایجاد جنبش است، یعنی تبدیل چشمه‌ها به موج در فعالیتهای استانی و سپس تبدیل آنها به جنبش در سطح ملی.

وی ضمن اشاره به موجهای ایجاد شده توسط دانش‌آموزان، گفت: وقتی مقام معظم رهبری سال گذشته در بجنورد مسئله سبک زندگی را مطرح کردند فرمودند: اصل قضیه این است. وی افزود: در تمدن‌سازی ما اصل قضیه این است که سبک زندگی را باید جدی بگیریم. حدود هفت سال قبل از این، اتحادیه در بحث سبک زندگی وارد شد.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز اظهار داشت: وقتی مسئله سبک زندگی مطرح شد موضوع غریبی نبود چرا که قبلاً یک جریان فکری فرهنگی آن را زمینه‌سازی کرده بود وی افزود: مفهوم سبک زندگی و تمایز سبک زندگی آمریکایی با سبک زندگی دینی برای نسل دانش‏آموزی مرتبط با جنبش دانش‎آموزی از طریق اتحادیه روشن شده بود.

عباسی عنوان کرد: در یک نظام ولایی بسیاری از اقداماتی که امام جامعه می خواهد روی آن دست بگذارد باید قبلاً توسط نهادهای فکری فرهنگی و جنبشهای فرهنگی زمینه سازی شود. وی تأکید داشت: یکی از نهادهایی که در این زمینه کار خود را به نحو احسن انجام داده است، اتحادیه است. اتحادیه در کار جنبش‌سازی تجربه دارد.

وی گفت: برای اینکه حرکت امام مسلمین به نتیجه برسد باید گروه‎های زیادی در صحنه باشند تا جریانها، جنبشها و ... را محقق کنند. این اتفاق در زمینۀ مسئله سبک زندگی اتفاق افتاد و امروز مسئله سبک زندگی مسئله‎ای گروهی شده است و شورای انقلاب فرهنگی برای آن کارگروه دارد.

رئیس اندیشکده یقین بیان داشت: وظیفۀ اتحادیه ایجاد جنبشهای فکری، فرهنگی است. که جنبش فرهنگی سبک زندگی یکی از این موارد بود.

 

اقتصاد ایالات متحده ورشکست شده است

وی تصریح کرد: مورد دیگر که انحصاراً در اختیار جنبش دانش‎آموزی بود بیداری اسلامی است. در مسئلۀ یازده سپتامبر و چند و چون این قضیه، کار دشواری داشتیم که بگوییم القاعده ساختۀ آمریکا است. الان دوازده سال از این واقعه می‎گذرد و امروز این حقیقت مشخص شده است.

عباسی اظهار داشت: ده سال پیش«جهان بدون امریکا مطرح» شد. آن موقع بسیاری می‎خندیدند. امروز اقتصاد ایالات متحده کاملاً ورشکست شده است. آمریکا اگر امروز دست به حمله به سوریه می‌زند تماماً فرافکنی می‎کند تا مردم خودشان متوجه نشوند چه بلایی به سرشان آمده است.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز در ادامۀ سخنان خود به جنبش وال استریت اشاره کرد و گفت: «جهان بدون آمریکا» محورهای دیگری پیدا کرده و به «جهان بدون صهیونیسم»، «جهان بدون پول» و« جهان بدون سلاح اتمی» رسید. وی ادامه داد: در پاییز سال گذشته در هشت روز در درگیری بین غزه و اسرائیل فلسطین پیروز شد، چه کسی باور می‌کرد که اسرائیل انقدر آسیب‎پذیر باشد.

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: یک جنبش همیشه باید حداقل ده سال از جامعۀ خودش جلوتر باشد و چیزهایی را ببیند که جامعۀ خودش به علت درگیری با روزمرگی‎ها نمی‎تواند ببیند.

عباسی با بیان اینکه لیبرالیسم کاملاً نابود شده است گفت: اقتصاد امریکا و اروپا کاملاً پاشیده است. لیبرالیسم امروز یک بدیل و جایگزین دارد و آن هم اسلام است. 

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به فروپاشی مارکسیسم و لیبرالیسم عنوان کرد: آنکس و آنچه که می‎تواند برای ادارۀ آیندۀ جهان نظری داشته باشد. اسلام است. اسلامی که ۳۵ سال است در ایران توانسته است و تازه در نقد شرایط روز عمل کرده است و هنوز نتایج جنبش نرم‎افزاری، تحول در علوم انسانی، سبک زندگی و... هنوز بروز نکرده است. اما تنها جامعه‌ای که این مسائل در آن مطرح است تنها ایران است. همۀ کشورهای دیگر تسلیم علوم انسانی غربی‎ شده‌اند.

مهمترین مسئلۀ در ۱۰ سال آینده «صهیونیستهای مسلمان» است

عباسی ضمن اشاره به جریان ضد اسلام در هالیوود اظهار داشت: یک نظام فکری وجود دارد که می‎تواند در آیندۀ جهان حرفی بزند و آنها باید از این نظام فکری چهرۀ بدی نشان دهند، نه تنها از جمهوری اسلامی بلکه از اسلام.

رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز به اقدامات خشن  گروه‎های بنیادگرا اشاره کرد و گفت: تعداد بسیار زیادی انسان  سربریده می‌شوند، بنزین رویشان می‎ریزند و آتش می‎زنند به نام اسلام و با ندای الله اکبر، این ماجرا برای غرب دو سر سود بوده است. ما در ده سال آینده مهمترین تهدیدی که داریم مسئلۀ صهیونیستهای مسلمان است. مسئلۀ تخریب چهرۀ اسلامی که می‎تواند برای ۷میلیارد جمعیت کرۀ زمین الگو تعریف کند. 

وی بیان داشت: غرب با تصویر سازی منفی از اسلام سعی دارد "مردم جهان و نسلهای بعد، از اسلام بترسند که اسلام هم از اسلام نفرت پیدا کند" و اضافه کرد: باید هوشیاری ما در جلوگیری از جنگهای طایفه‌ای و این ترفند دشمن خودش را نشان بدهد و این در ده سال آینده یکی از اهداف استراتژیک جریان‎سازی فکری و فرهنگی ماست.

عباسی دلیل اسلام ستیزی غرب را به انتها رسیدن مبانی فکری آن دانست و افزود: علم اقتصاد امروز با بحران مواجه است چرا که نمی‎تواند به پرسشهای جدید پاسخ کهنه ارائه دهد. وی گفت: اقتصاد جهان سقوط نکرده است بلکه علم اقتصاد سقوط کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">