تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

استاد حسن عباسی در مراسم بزرگداشت جانباز شهید “سید محمود موسوی”

2 آبان 1393 - شهرستان دزفول

تیتر یک - به گزارش سرویس فرهنگی دزفول امروز: جمعه دوم آبان و در آستانه ماه محرم الحرام، مراسم بزرگداشت جانباز شهید “سید محمود موسوی” که بر اثر سالها شکنجه در زندان های امریکا به مقام رفیع شهادت نائل گردیده به همت کانون جلسات قران دزفول با حضور مردم شهید پرور و مسئولین شهرهای دزفول، آبادان و اهواز در مسجد شهید توتونچی دزفول برگزار گردید.


لزوم بررسی رویش ها و ریزش های انقلاب

دکتر “حسن عباسی” سخنران ویژه این مراسم، ضمن گرامیداشت شهید “سید محمود موسوی” و رحلت “آیت الله مهدوی کنی” از یاران صدیق امام و رهبری در انقلاب اسلامی، لزوم بررسی ریزش ها و رویش های انقلاب اسلامی را یاد آور شد و تصریح کرد: لازم است به تاریخ انقلاب اسلامی برگردیم و ریزش ها و رویش های آن را بررسی نماییم.

وی حرکت انقلاب اسلامی را دارای شتاب زیاد و رو به جلو توصیف  کرد و گفت: آنچه ضرورت دارد که به آن پرداخته شود همراهی با این نهضت است و نگرانی از جاماندن از این قافله است تا در این راه ثابت قدم مانده و دچار لغزش نشویم.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال، به حربه دشمن برای خدشه دار کردن شهادت بوسیله داعش اشاره و گفت: دشمن با حربه داعش به خدشه دار کردن چهره اسلام و استراتژی قرآن و شهادت امام حسین (ع) می پردازد که باید با بازشناسی نسخه اصلی مرگ سرخ که مصداق اعظم آن شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایایشان هستند، از طریق نظری و تئوریک به مقابله با آنها بپردازیم.

IMG 0151 کشته شدن 200000 نفر طی 55 ماه در سوریه/ آمریکا شیطان بزرگ است و تعامل با شیطان نفی شده/ مقاومت اسلامی با راکت های مطلقا ایرانی، اسرائیل را سر جایش نشاند

تنها معامله دارای سود، معامله با خداست

دکتر عباسی در ادامه به مقایسه اقتصاد مدرن و نظام الهی پرداخت و تصریح کرد: اقتصاد مدرن یک اقتصاد خرید محور است که اصالت را به “خرید” می‌دهد و مهم‌ترین مکتب اقتصادی، مکتب اقتصاد پولی است و این در حالی است که رسول خدا(ص) مؤمنین را به معامله با خدا و “فروش” مال، نفس و همه دارایی خود به خدا توصیه می کند که تنها معامله ای است که دارای سود است.

وی افزود: امثال شهید موسوی خود را به خود و یا دیگران نفروختند، بلکه خود را به خدا فروختند، کسی که قدر خود را می داند، خود را به غیرخدا نمی فروشد.

رئیس اندیشکده یقین، شهادت را هنر مردان خدا دانست و افزود: شهید نفس و جان خود را با خدا معامه کرده و در ازای آن بهشت را نخواسته و به کمتر از خود خدا راضی نمی شود.

ایمان به غیب، ایمان به خدا، ایمان به ملائکه، ایمان به قرآن، ایمان به انبیاء الهی، ایمان به آخرت و ایمان به آیات و نشانه‌های الهی، هفت متعلقی بود که دکتر عباسی لازمه هر مسلمان واقعی دانست و گفت: تزکیه مقدمه فلاح و رستگاری است و علت زیادی معصیت در جامعه این است که عالم را در محضر خدا نمی دانیم.

IMG 0147 کشته شدن 200000 نفر طی 55 ماه در سوریه/ آمریکا شیطان بزرگ است و تعامل با شیطان نفی شده/ مقاومت اسلامی با راکت های مطلقا ایرانی، اسرائیل را سر جایش نشاند

بسیاری از علوم دانشگاهی کشور غیر توحیدی است

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر غیر توحیدی بودن مبنای علوم انسانی غربی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از علوم فنی و پایه که در دانشگاه های کشور وجود دارد غیر توحیدی است و باید با تولید علم و نهضت نرم افزاری این شیب را کم نموده و علوم را بر مبنای توحید پایه ریزی کنیم.
این نظریه پرداز، امام حسین(ع) را مبنای عمل شهید موسوی دانست و بیان کرد: فرهنگ امام حسین(ع) فروش عمر و سرمایه خود به خدا است که شهید موسوی با درس از این مکتب الهی تمام توان خود را برای تبلیغ شیعه و کار فرهنگی در آمریکا بکار برد.

نتیجه عمل شیعه تکفیری و وهابی تکفیری یکی است

دکتر عباسی، با انتقاد از بوجود آمدن جریان شیعیان تکفیری، گفت: این افراد چیزی از شیعه و امام حسین(ع) و معرفت توحیدی نمی دانند، فقط دست به رفتار تکفیری می زنند که نتیجه آن ریختن خون شیعه در جای دیگر دنیا می شود.

وی دامه داد: شیعه تکفیری در دامن زدن به اختلاف در جهان اسلام و ریختن خون مسلمین دست کم از وهابی تکفیری ندارد و نتیجه عمل هر دو آنها یکی است.

IMG 0155 کشته شدن 200000 نفر طی 55 ماه در سوریه/ آمریکا شیطان بزرگ است و تعامل با شیطان نفی شده/ مقاومت اسلامی با راکت های مطلقا ایرانی، اسرائیل را سر جایش نشاند

کشته شدن ۲۰۰۰۰۰ نفر طی ۵۵ ماه در سوریه

رئیس اندیشکده یقین، کشتار و خون ریزی گسترده را نتیجه تفکر تکفیری عنوان و تصریح کرد: در ۵۵ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر انسان در سوریه کشته شده است. به اسم اسلام و با شعار لا الله الا الله، داعش کشتار عظیمی در شمال عراق به راه انداخته است. توحشی از این بالاتر وجود دارد که مردان را می کشند و بر گردن زنان و دختران افسار انداخته و آنها را در میادین موصل  به حراج بگذارند!؟

دکتر حسن عباسی، گفت: در مقابل وهابیون تکفیری، شیعیان تکفیری وجود دارد که به مقدسات برادران اهل تسنن توهین می کنند و این دو به مثابه دو تیغی هستند که یک حقیقت را می درند.
این استاد دانشگاه، با بیان اینکه روحانیون و مداحانی که خود را شیعه دانسته و دست به تکفیر اعتقادات اهل تسنن می‌زنند، دستشان به خون شیعیان آلوده است، اظهار کرد: شبکه های تلویزیونی را با پول سرویس های جاسوسی اسرائیل و آمریکا در انگلیس و آمریکا راه می اندازند و از آنجا دست به تکفیر می زنند تا شیعه و سنی را به جان هم اندازند.

وی تصریح کرد:شهید موسوی انسانی بود که در ایران و در دوران دفاع مقدس به مرحله جانبازی رسید و در بیرون مرزها، دست از فعالیت تبلیغی و فرهنگی خود بر نداشت و هزینه آن هم در زندان‌های غربی دید. وی عالم را محضر خدا می دید و هر لحظه مراقب بود که خودش را به غیر خدا نفروشد.

آمریکا شیطان بزرگ است و نباید به فکر تعامل با او بود

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنان خود، به توصیف آمریکا در کلام معمار کبیر انقلاب پرداخت و اذعان کرد: امام خمینی(ره)، آمریکا را شیطان بزرگ نامید چرا که شیطان دشمنی آشکار است و خدا در قرآن اول تعامل ستیز با شیطان، بوده و به تعامل با شیطان هشدار داده است.

تروریست بالذات بودن ایالات متحده، دومین توصیف امام از آمریکا بود که دکتر عباسی مورد اشاره قرار داد و گفت: ایالات متحده آمریکا پس از کشتار ۲۰۰ ساله سرخ پوستان بومی، ۲۱۱ سال پیش شکل گرفت. طلای آن را غارت کردند، سیاهپوستان آفریقا را برای بردگی و ساختن تمدن خود به آمریکا بردند و اکنون ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.


انگلیس بیش از ۱۱۴ برابر خاک خود، سرزمین اشغال کرده بود

وی تمدن غرب را ساخته شده بر خون مردم مناطق مختلف دنیا دانست و گفت: انگلیسی که یک ششم ایران وسعت دارد، در ۴۰۰ سال پیش، بیش از ۱۱۴ برابر خاک خودش سرزمین اشغال کرده است، بعد پیشرفت خود را به رخ مردم دنیا می کشانند؟

این استاد دانشگاه، تاکید کرد:غرب برای پیشرفت و بنا کردن تمدن خود، تمدن آفریقا را نابود، زنان و مردان آنها را به بردگی و کنیزی کشاند، سرخ پوستان را به خاک و خون کشیده و تمدن خود را بر دوش غلامان سیاه پوست درست کرده و بعد پیشرفت خود را به رخ دیگران می کشاند؟

دکتر عباسی گفت: هم اکنون از ۳۱۰ میلیون آمریکایی ۲۰۰ میلیون نفر اصالت انگلیسی دارند.

شیفتگی برخی اساتید دانشگاه نسبت به فرهنگ غرب

وی با انتقاد از شیفتگی برخی اساتید دانشگاه نسبت به فرهنگ غرب افزود: متاسفانه برخی اساتید دانشگاه، هنرمندان و رسانه ها، تمام خوبی ها را به تمدن آمریکا نسبت می دهند و از بیان حقایق تاریخی امتناع می کنند.

“استکبار جهانی” و “ام الفساد قرن” سومین و چهارمین عنوان امام خمینی(ره) به آمریکا بود که این استاد دانشگاه آنها را یادآور شد و گفت: ساخت شنیع ترین مسائل اخلاقی و فساد سازمان یافته اخلاقی در جهان توسط آمریکا برنامه ریزی می شود. که برای یک نمونه از فسادی که آمریکا آن را ترویج می کند و قوم لوط مرتکب آن می شدند، تمام تمدن آن نابود شد.

ربا، بدترین نوع فساد و  ایالات متحده مروج آن

وی ربا را بدترین نوع فساد و مروج آن را ایالات متحده عنوان و افزود: آمریکا کاغذی بدون پشتوانه به نام دلار چاپ می کند، و در اقتصاد جهان وارد می کند، و یک سری استاد دانشگاه که حداقل سواد از علم اقتصاد را ندارند، به تحسین علم اقتصاد آمریکایی می‌پردازند در حالی که خودشان به ناکارآمدی و شکست خوردن آن اذعان دارند.

دکتر عباسی ادامه داد: گروهی از دانشمندان علم اقتصاد در غرب خود را توابین علم اقتصاد معرفی می کنند و از مردم بابت ترویج اقتصاد مدرن عذر خواهی می کنند ولی در داخل برخی اساتید دانشگاه، ذوق زده آن هستند.


منفعت خیلی ها عدم حذف دلار از اقتصاد کشور است

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با بیان اینکه هیچگاه در تاریخ بشر رِبای سازمان یافته جهانی آن گونه که آمریکا از طریق اقتصاد خود در دنیا انجام داده، شکل نگرفته است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با حذف دلار از اقتصاد جمهوری اسلامی محقق خواهد شد چرا که دلار پشتوانه ندارد و این پول مبنای ربای جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه منفعت خیلی ها عدم حذف دلار از اقتصاد کشور است افزود:حذف دلار از معاملات مبانی نظری دارد و مطالعات آن نیز صورت گرفته و تنها راه ما، دور کردن مردم از این سیستم ربوی است.

دکتر عباسی ادامه داد: شهید موسوی در این فضا به فعالیت فرهنگی پرداخته و در جایی که بیشترین ضریب نفسانیات وجود دارد جوانانی پرورش می دهد که چیزی کمتر از بسیجیان متدین ایران ندارند و این هنر شهد موسوی بود.

 مقاومت اسلامی با راکت های مطلقا ایرانی، اسرائیل را سر جایش نشاند

این استراتژیست برتر کشور به رویارویی ۱۱۴ روزه مقاومت اسلامی و رژیم جعلی اسرائیل در چهار جنگ (جنگ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه) را یادآور شد و گفت: بزرگ مردانی که از امام حسین(ع) آزادگی را آموختند ۱۱۴ روز در لبنان و فلسطین،مقتدرترین ارتش ادعا شده جهان را با راکت های مطلقا ایرانی سر جایش نشاندند و در هر چهار جنگ ، نیروهای مقاومت پیروز شدند.

وی با تاکید بر اینکه از تکنولوژی آمریکا نباید ترسید اظهار کرد: نظام اسلامی ۳۵ سال در مقابل آمریکا با وجود ناوهای عجیب و غریب هواپیمابر، ۲۷ هزار بمب اتم، سلاح‌های پیشرفته و زیردریایی های مدرن و … حفظ شده است.

دکتر عباسی گفت: در لبنان و فلسطین همین راکت های عادی و مدل پائین ایران، گنبد آهنی اسرائیل را سوراخ کرده و راز آن ایمان به قرآن و آیه ” وَ مَا رَمَیتُ اِذ رَمَیت وَلکِنَّ الله رَمَی” است که هر تیری که به سوی دشمن پرتاب و به هدف اصابت می کند، خدا آن را به هدف زده است.


با سنگ هم می توان دشمن را زمین گیر کرد

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر به خدا ایمان داشته باشیم با دست خالی و با پرتاب سنگ هم می توانیم دشمن را زمین گیر کنیم خاطر نشان کرد: چه معجزه ها که با باور این آیه در دفاع مقدس انجام نشد و چه دلیرمردانی که با اعتقاد به این آیه با حداقل تسلیحات به میدان رفتند و پیچیده ترین تکنولوژی ها را در زمین و دریا ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: اگر ایمان داشته باشیم، بسیار قوی هستیم و آنها هر کس و هر چیزی را داشته باشند، ما خدا را داریم. زمانی باید ترسید که طوری عمل کرده باشیم که خدا با ما نباشد.

جانباز شهید سید محمود موسوی مسئول برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدا..حسین در مرکز امریکا بود که بخاطر این امر در زندان های امریکا بازداشت و براثر سالها شکنجه به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.

پخش فیلم کوتاهی از زندگی شهید سید محمود موسوی از دیگر بخش های این یادواره بود.

شهید سیدمحمود موسوی جاسمی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس که در اکثر عملیات‌ها شرکت داشت ، پس از پایان جنگ تحمیلی به آمریکا عزیمت کرد و در آنجا به ترویج فرهنگ اسلامی و دین تشیع پرداخت و تاسیس مسجدالنبی در شهر لس‌آنجلس و مراکز شیعه شناسی از جمله فعالیت های وی می باشد.

این شهید والا مقام به اتهام واهی از سوی دولت آمریکا مدت سه سال را در زندان و حبس خانگی گذراند.

نظرات (۲)

جناب عباسی استاد کدوم دانشگاه هستن؟ فقط دانشگاه امام حسین علیه السلام و دانشگاههای مربوط به نیروهای مسلح؟
پاسخ:
سلام
ایشان مدرس کلاس‌های طرح‌ریزی استراتژیک کلبه کرامت هستند اما در دانشگاه‌های سراسر کشور، برنامه‌های گسترده‌ جهت روشنگری دارند.
۰۷ آبان ۹۳ ، ۲۰:۳۶ درود بر شما
درود و سلام خدا بر دلاورمرد عرصه جنگ تمام عیار ؛ حسن عباسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">