تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

جهاد مقدس در جنگ تمام عیار اقتصادی

پنجشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۱۷ ب.ظ

جهاد مقدس در جنگ تمام عیار اقتصادی

5 آذر 1393 - ناحیه بسیج کمیل تهران

تیتر یک - استاد حسن عباسی در مراسمی  که روز گذشته به مناسبت هفته بسیج در ناحیه بسیج کمیل تهران برگزار شده بود در سخنرانی خود تحت عنوان «جهاد مقدس در جنگ تمام عیار اقتصادی»، دو عبارت جهاد مقدس و جنگ تمام عیار اقتصادی را برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد که امروز کشور ما نه در یک جنگ محدود مانند جنگ هشت ساله عراق بلکه از سال ۱۳۹۱ تا کنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است؛ بگونه‌ای که این جنگ تمام آحاد مردم ایران را درگیر خود کرده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به نتیجه‌ای که مذاکرات با کشورهای ۱+۵ تا کنون داشته ضمن انتقاد از وضعیت کنونی به دلیل عدم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، این وظیفه سنگین را بر دوش مردم دانست.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ضمن صحبت درباره جوانب و حواشی گوناگون فروپاشی اقتصاد جهانی و همچنین فروپاشی علم اقتصاد، پشتوانه بودن دلار آمریکا برای اقتصاد جمهوری اسلامی‌ایران را یکی از بزرگ‌ترین خطاهای اقتصادی دولت کنونی و دولت‌های قبلی دانست.

سخنرانی استاد حسن عباسی در ناحیه بسیج کمیل

وی همچنین گفت که از حضور والرشتاین، استراتژیست آمریکایی در ایران در سال گذشته متعجب شده و بدتر از همه آنکه اساتید دانشگاه‌های ایران به وی اصرار کرده بودند که درباره افول آمریکا و اقتصاد غرب سخن نگوید.

حسن عباسی همین مسئله را دست‌مایه این سخن قرار داد که اساتید علم اقتصاد در دانشگاه‌های ایران نمی‌خواهند مردم بدانند که امروز این علم اقتصاد و کل اقتصاد جهانی است که به زمین خورده.

وی کل بدهی جهان را ۵۴ تریلیون دلار عنوان کرد و گفت که کل درآمد کشورهای جهان اکنون ۴۵ تریلیون دلار است؛ در نتیجه اکنون کل دنیا ۶ تریلیون دلار بدهی بالا آورده است. رئیس اندیشکده یقین در تبیین این بدهی گفت که کشورهای جهان علی‌الخصوص آمریکا به چاپ بی‌رویه اسکناس و پول روی آورده‌اند و همین مسئله باعث افزایش شدید بدهی‌های کشورها شده است.

رئیس اندیشکده یقین هم‌چنین وضعیت قیمت دلار در ایران را نه پیرو اقتصاد جهانی بلکه یک مسئله درونی دانست و گفت که این تعیین قیمت با توجه به نیاز دولت به منابع مالی برای رفع و رجوع مشکلات کمبود بودجه انجام می‌شود.

حسن عباسی در پایان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که با توجه به تمام آنچه که گفته شد مردم ایران باید منتظر دولت‌ها نمانند و خودشان بار اقتصاد مقاومتی را از زمین بردارند. وی گفت که یکی از نزدیک‌ترین مثال‌های روی آوردن مردم به سمت اقتصاد مقاومتی، عدم اسراف مردم در هزینه‌های بیهوده زندگی و در بسیاری موارد تصحیح سبک زندگی مالی متناسب با اقتصاد مقاومتی است.

پیش از سخنرانی ریاست اندیشکده یقین، سروان عباس چگینی، فرماندهی ناحیه بسیج کمیل به ایراد سخنرانی پرداخته بود.

گرامیداشت هفته بسیج در ناحیه بسیج کمیل تهران

منبع: مشرق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">