تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

اطلاعیه‌ی معاونت آموزش در خصوص قوانین دوره‌های جدید کلبه‌ی کرامت، و شرایط حضور داوطلبین جدیدالورود (و:۱)

 

نظر به ثبت‌نام تعداد کثیری از داوطلبین جدید برای شرکت در دوره‌ی کلبه‌ی کرامت، و با توجه به گذشت ۵۶۰ جلسه از دوره‌ی نخست کلبه با کرسی‌داری استاد حسن عباسی، و به دلیل نبود فرصت کافی جهت مطالعه‌ی دروس و علوم طرح‌شده در آن دوره‌ قبل از حضور در کلاس‌ها، معاونت آموزش تصمیم گرفت دوره‌های بعدی کلبه‌ی کرامت را برگزار نماید.

میانه‌ی هر فصل از سال، دور جدیدی از کلبه‌ی کرامت، آغاز می‌شود و تدریس تمامی‌جلسات کلبه، ‌از ابتدا شروع، و به موازات دوره‌ی یکم ادامه می‌یابد. در حال حاضر، تاریخ آغاز دوره‌ی دوم،‌ مصوب شده است و تاریخ بقیه‌ی دوره‌ها نیز متعاقباً اعلام خواهد شد. نیز هر دوره دارای یک استادراهنما می‌باشد که ضمن مدیریت دوره، پشتیبانی علمی‌آن دوره را نیز عهده‌دار است. قوانین دوره‌ها به قرار زیر می‌باشد:

  1. نحوه‌ی برگزاری: چینش دروس دوره‌ی دوم کلبه‌ی کرامت، متفاوت از دوره‌ی یکم می‌باشد و در جلسات ابتدائی، مباحثی مطرح می‌شوند که به اندیشه‌جو دیدگاهی کلی نسبت به ساختار کلبه‌ی کرامت ارائه نماید؛ سپس هر کدام از روی‌کردها تدریس می‌شوند؛ و در نهایت، مباحث عمومی. در هر جلسه، نخست فیلم تعلیم‌شده آن جلسه توسط استاد عباسی پخش می‌شود و سپس استادراهنمای دوره، مطالب مکمل را شرح داده و در آخر، به سؤالات و شبهات اندیشه‌جویان در خصوص مباحث مطروحه پاسخ می‌دهد.
  2. مخاطبین: داوطلبینی که می‌توانند، و اندیشه‌جویانی که باید دوره‌ی دوم را شرکت کنند عبارت‌اند از:
  • یکم: اندیشه‌جویانی از دوره‌ی یکم که گواهی سطح۱ کلبه را دریافت کرده‌اند، و مایل‌اند جهت اخذ سطح۲ اقدام نمایند، باید در جلسات دوره‌ی دوم شرکت نمایند.
  • دوم: اندیشه‌جویانی از دوره‌ی یکم که از اواسط دوره به کلبه پیوسته‌اند و جلسات ابتدائی را ندیده‌اند، باید در دوره‌ی دوم شرکت نمایند تا نسبت به صدور گواهی سطح۱ آنها اقدام شود.
  • سوم: داوطلبینی که تاکنون در دوره‌ی یکم کلبه شرکت نداشته، یا زیر ۱۵ جلسه شرکت داشته و مشمول قانون گذراندن پیش‌نیاز بوده‌اند اما آمادگی لازم جهت مصاحبه را پیدا نکرده‌اند، بر اساس قانون جدید، می‌توانند و مجازند در دوره‌ی یکم به عنوان «مستمع آزاد» شرکت کنند اما برای آن‌ها کد اندیشه‌جویی صادر نخواهد شد و حضوروغیاب آن‌ها ثبت نمی‌شود و هیچ گواهی دریافت نخواهند کرد مگر این‌که در دوره‌ی دوم به بعد شرکت نمایند و به عنوان اندیشه‌جوی آن دوره تعریف شوند.
  1. شرایط و قوانین حضور در دوره‌های کلبه‌ی کرامت:
  • داوطلبینی که تا کنون در دوره‌ی یکم کلبه‌ی کرامت شرکت نداشته‌اند، یا شرکت کرده‌اند اما تعداد جلسات حضور آنها زیر ۱۵ جلسه بوده است و مصاحبه هم نداده‌اند، و نمی‌خواهند همواره به صورت «مستع آزاد» شرکت کنند بلکه تمایل دارند کارت اندیشه‌جویی داشته باشند و گواهی‌های ده‌گانه را دریافت دارند، باید اندیشه‌جوی دوره‌ی دوم یا دوره‌های بعدی کلبه شوند. به این اندیشه‌جویان، به مدت ده هفته، «کارت اندیشه‌جوی مهمان» تحویل می‌گردد و در صورت استمرار در حضور سر کلاس‌های دوره‌ی دوم، کارت آنها به «کارت اندیشه‌جویی دوره‌ی دوم» تغییر می‌یابد.
  • اندیشه‌جویان دوره‌ی دوم، می‌توانند همزمان در دوره‌ی یکم نیز به عنوان «مهمان» شرکت کنند و حضوروغیاب شوند اگر و تنها اگر به صورت مستمر در کلاس‌های دوره‌ی دوم حضور داشته باشند؛ بدیهی است اگر شرکت‌شان در کلاس‌های دوره‌ی دوم، همراه با تعلل و غیبت باشد (هرچند دوره‌ی یکم را با جدیت دنبال کنند)، پس از عبور از حدّ غیبت مجاز، سیستم حضوروغیاب به صورت خودکار، حضور آنها در دور دوم را ممنوع، و کارت اندیشه‌جویی دروه‌ی دوم آنها را باطل می‌نماید و وضعیت آنها به همان حالت «مهمان بدون ثبت حضوروغیاب و دریافت گواهی» برخواهد گشت و کارت مذکور نیز اخذ خواهد شد.
  • میزان غیبت غیرمجاز در دوره‌ی دوم، دو جلسه در هر ده جلسه می‌باشد. غیبت در هر جلسه، باید به‌وسیله‌ی حضور در همان جلسه در دوره‌ی بعد، و گرفتن نامه‌ی حضور از استادراهنمای آن دوره، و تحویل آن به استاد دوره‌ی خود، جبران گردد.
  • به روال دوره‌ی یکم کلبه‌ی کرامت، ضبط صوتی یا تصویری جلسات دوره‌های بعد نیز ممنوع می‌باشد.
  • تاریخ آغاز دوره‌ی دوم، یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه، و زمان کلاس‌ها، از ساعت ۱۴ تا ۱۸ می‌باشد و هر هفته دنبال می‌شود.
  • ثبت‌نام برای دوره‌ی دوم، در همان روز یک‌شنبه، قبل از آغاز کلاس صورت می‌پذیرد. آوردن کپی کارت ملی، کپی شناسنامه، یک قعطه عکس در روز ثبت‌نام،، و تحویل هزینه‌ی صدور کارت،، و پرکردن برگ مشخصات فردی برای کسانی که اندیشه‌جوی دوره‌ی یکم کلبه نیستند، الزامی‌است.
  • تاکید می‌شود که قانون مطالعه‌ی پیش‌نیازها و سپس مصاحبه‌دادن جهت شرکت در دوره‌ی نخست کلبه‌ی کرامت، از این تاریخ، ملغی اعلام می‌گردد و فقط کسانی که تا هفته‌ی پیش مصاحبه داده‌اند، مشمول آن گردیدند.
  1. ابزارهای کمک‌آموزشی: علاوه بر فیلم تعلیمی‌استاد عباسی که در جلسات دوره‌های دوم به بعد پخش می‌شود و از انتشارات نیز قابل اخذ می‌باشد، پلت‌های هر جلسه نیز به صورت رنگی پرینت‌شده، در انتشارات موجود است و اندیشه‌جویان می‌توانند برای یادداشت‌برداری، از آنها استفاده کنند. ضمناً اگر در جلسه‌ی مذکور، فیلم یا مستند یا کتاب یا مقاله یا سند دیگری مورد مداقه قرار گرفته باشد، در صورت امکان و وجود، معاونت آموزش آن را برای دسترسی اندیشه‌جویان، به انتشارات تحویل می‌دهد.

نظرات (۱)

با سلام

اقا تو رو خدا بگویید سیتم یادگیری مجازی نیز برای دوره دوم طراحی نمایند. افرادی که دسترسی ندارند به تهران آخر چگونه باید حضور یابند و از اندیشه های این حکیم بزرگ استفاده ببرند؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">