تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

۲۵۰۰ سال رویارویی غرب با ایران؛ از سورنا سپهبد عصر اشکانی تا سلیمانی سرلشگر عصر انقلاب اسلامی

11 اسفند 1393 - دانشگاه یاسوج

http://kebnanews.ir/wp-content/uploads/2015/03/yasuj-3.jpg

تیتر یک - به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسن عباسی شامگاه دوشنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه یاسوج در سالن دکتر چمران این دانشگاه با بیان اینکه ۳۰ سال کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها با یکدیگر جنگیدند و کینه از یکدیگر داشتند، اظهار کرد: برای پاک کردن صورت مسئله همین موجب شد تا به فکر باشند دین و سیاست را از هم جدا کنند و اکنون نیز برنامه دشمن برای جهان اسلام این است که با قدرت دادن به گروهک‌های تروریستی مانند داعش و النصره به گونه‌ای وانمود کنند که مشکل جهان اسلام مانند خودشان حل خواهد شد.

وی گفت: داعش و النصره برای بدنام کردن مکتب رهایی‌بخش اسلام به نام اسلام سر پدر و مادر را جلوی فرزند می‌برند تا آنها نیز دست از دین خود بردارند.

رئیس اندیشکده یقین بیان داشت: اکنون هم به مانند مسیحیان صهیونیست، عده‌ای با تفکر شیعه صهیونیست و سنی صهیونیست در حال بدنام کردن اسلام هستند و مبلغ آن هم رسانه‌ها و بنگاه‌های شایعه‌پراکنی غرب است.

عباسی در ادامه گفت: صهیونیست شیعی در تلویزیون انگلیس با قمه زدن و قلاده بر گردن انداختن به دروغ برای امام حسین و سایر اعمال زشت و تأمل‌برانگیز در حال بدنام کردن شیعه هستند که سرویس‌های جاسوسی انگلیس آنها را تغذیه می‌کنند.

وی از داعش و جبهه النصره به عنوان صهیونیست سنی نام برد و حامی آنها را آمریکا ذکر کرد و گفت: همه آنها ریشه و تفکر صهیونیستی دارند و می‌بینیم که در برابر اسرائیل تاکنون یک ترقه هم در نکرده‌اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: در جهان اسلام اسیر توطئه‌ای شده‌ایم که یک سر آن اهل سنت و یک سر آن شیعه است.

عباسی از ایران اسلامی به عنوان نماد مبارزه و مقابله با این دو نوع تفکر در جهان یاد کرد و گفت: سردار بزرگ ایرانی حاج قاسم سلیمانی برای این دو نوع تفکر به کابوسی مبدل شده است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و دل بستن عده‌ای به این مذاکرات برای رفع مشکلات کشور گفت: اگر در مذاکرات همه نوع باجی به آنها بدهیم و حتی حکومت پهلوی را جایگزین حکومت جمهوری اسلامی کنند و اسرائیل را هم به رسمیت بشناسیم تحریم‌ها تنها پنج درصد از مشکلات اقتصادی کشور ما را حل می‌کند.

این محقق و پژوهشگر مسائل بین‌المللی تصریح کرد: امروز اگر در پای میز مذاکره دشمن اندکی انعطاف از خود نشان می‌دهد نه به دلیل لبخندهای سیاسی بلکه به دلیل ترسی است که از ابهت ایران اسلامی دارند که در چهره افرادی همانند حاج قاسم سلیمانی تبلور یافته است.

حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج با بیان این که اکنون علم اقتصاد در دنیا سقوط آزاد کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر همه آن‌هایی که برنده جایزه نوبل شده و در اقتصاد دنیا جز برترین‌ها بوده به این موضوع اقرار کرده‌اند که علم اقتصاد دیگر جوابگوی بشر نیست.

رئیس اندیشکده یقین افزود: اما در کشور ما برخی می‌ترسند که برای دانشجویان خود بیان کنند اقتصاد آمریکا مضمحل شده است.

وی با بیان مثالی در این خصوص گفت: سال گذشته والر اشتاین اقتصاددان برجسته دنیا به دعوت دولت به ایران می‌آید و ماجراهایی رخ می‌دهد که قابل تأمل است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: در همین حال وقتی که در ایران ایمیل‌های خود را چک می کند از روزنامه واشنگتن پست به او پیام می‌دهند که خودت را برای مصاحبه با ما آماده کن که او در جواب می‌گوید در ایران هستم و وقت مصاحبه ندارم.

عباسی افزود: وقتی که از او در خصوص ایران می‌پرسند به یک نکته اشاره می‌کند که این‌جا کسی اجازه نمی‌دهد در خصوص وضعیت اسف‌بار اقتصادی آمریکا حرفی بزنم.

رئیس اندیشکده یقین بیان داشت: دلیل این است که برخی اقتصادادنان ما نمی‌خواهند در سر کلاس‌های درسشان از شکست تئوری‌هایی بگویند که آن را به دانشجویان خود دیکته می‌کنند.

وی گفت: روز بعد این موضوع را در روزنامه واشنگتن پست تیتر یک می‌کنند و معلوم است که دولت آمریکا از آن در بحث مذاکرات هسته‌ای بهره‌برداری می‌کند.

عباسی تصریح کرد: اما باید بدانیم که مشکل امروز اقتصاد ما به تحریم‌ها برنمی‌گردد بلکه مشکلات اقتصادی را برخی مدیران کم‌کار و همچنین اقتصاددانانی به وجود آورده‌اند که با رویکرد لیبرالی آن‌چه را که علم شکست خورده اقتصاد می‌گوید دیکته می‌کنند و خودشان برای خروج از این وضعیت فکری نمی‌کنند و عرق نمی‌ریزند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان این که اگر در جنگ پیروز شدیم به دلیل اعتمادی بود که به افرادی چون حسن باقری و حسن تهرانی‌مقدم‌ها کردیم، تصریح کرد: در هر دوره از اصلاحات گرفته و چه دولت احمدی‌نژاد منتقد برنامه‌های اقتصادی آن‌ها بودم چرا که نباید مصالح مردم و آینده کشور را فدای دل در گرو احزاب و خطوط سیاسی کرد.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی که پرسید اگر خدا از ما قهر کرده پس چرا در کشورهایی که کفر و الحاد در آن‌ها موج می‌زند نعمت فراوان است، تصریح کرد: به این دلیل است که آن‌ها ادعای ایمان نمی‌کنند پس باید در برخی اعمال خود تجدیدنظر کنیم متأسفانه در کشور برخی از اساتید لیبرال حاضر به نقد این موضوع و تفکر نیستند.

عباسی گفت: این موضوعات ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و در همه دوره‌ها این گونه بوده است و باید دانست که در هر دوره مملکت را لیبرال‌ها خراب کرده‌اند.

وی با اشاره به این که جناح‌بازی ما را به هیچ جا نمی‌رساند، تصریح کرد: این که برخی می‌گویند این حرف‌ها را در دولت احمدی‌نژاد نمی‌زدیم و در خصوص پرونده رحیمی سکوت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در برنامه راز از شبکه چهار در همان دوره در هشت برنامه همه این موضوعات را تذکر داده بودیم چرا که معتقدیم برای مبارزه با فساد نباید منافع مردم را فدای باند و جناح کرد.

عباسی با بیان برخوردهایی که با وی در دوره اصلاحات شد، تصریح کرد: آن‌ها که ادعای آزادی بیان می‌کردند و نقد را در زبان به جان می‌‌خریدند 19 بار مرا به دادگاه کشاندند.

---

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز شب گذشته در دانشگاه یاسوج، به رویارویی ۲۵۰۰ ساله غرب با ایران پرداخت و گفت: آمریکا اعلام کرده بود که می خواهم امپراتوری روم را دوباره احیا کنم؛ در حالی که امپراتوری روم از امپراتوری ایرانی و سردار سورنا شکست سختی خورده بود.

 وی به رویارویی غرب با ایران در مقاطع مختلف تاریخی پرداخت و گفت: از ۳۰۰۰ سال پیش تا کنون بیش از ۴۸۰ جنگ بین ایران و غرب اتفاق افتاد که در بیش از دو سوم آنها ایران پیروز میدان نبرد بود.

 حسن عباسی به نیابتی بودن برخی از جنگ های ایران و غرب اشاره کرد و گفت: در جنگ های نیابتی ۱۱۴ روزه، ۳۳ روز لبنان، ۲۲ روز غزه، ۸ روز لبنان و ۵۱ روز غزه، اسرائیل به نیابت از آمریکا شکست سختی از کشورهای منطقه به نیابت از ایران خورد.

 وی افزود: بالغ بر ۱۰ هزار راکت در این نبردها شلیک شد که عمدتا راکت های فجر ایرانی بودند که از هر هفت راکت شش تای آنها از گنبد آهنین اسرائیل که بزرگترین پروژه نظامی کره زمین است، عبور می کردند و این در حالی است که این راکت ها از نوع ساده و عقب مانده سلاح های نظامی ما هستند.

 این استاد دانشگاه فرصت انقلاب و حکومت اسلامی را فرصت مغتنمی دانست و گفت: هیچ کدام از ائمه و پیامبران فرصت ۳۷ سال حکومت را پیدا نکردند و به همین دلیل شیطان دنبال نابود کردن این سیستم حکومتی است.

 وی افزود: غرب بعد از جنگ ۳۰ ساله  ۴۰۰ سال پیش بین کاتولیک ها و پروتستان ها، دین را کنار گذاشتند و امروز با توجه به آن تجربه تئوری جنگ مسلمان با مسلمان را در منطقه پیاده کردند و صهیونیست های مسلمان آمدند تا در سرزمین اسلام سرزمین سوخته بوجود بیاورند و منابع انسانی را نابود کنند.

 عباسی ادامه داد: ایران بر اساس دکترین، دست دراز تهدید را از مرزهای خود دور کرد و در منطقه دشمن با آنها مواجه شده و اجازه ورود به کشور را به آنها نداد تا در کشور با انها به جنگ نپردازد.

 وی به وضعیت اقتصاد و سیاست جهانی پرداخت و گفت: مردم جهان از لیبرال ها خسته شدند و به سمت سوسیالیست ها گرایش پیدا کردند؛ اما متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف سعی می شود صدای شکست لیبرالیسم به گوش کسی نرسد.

 رئیس اندیشکده یقین به انتشار کتاب «سقوط آزاد» توسط یکی از اقتصاد دانان مطرح آمریکایی اشاره کرد و گفت: این اقتصاد دان در کتاب خود نوشت که این علم اقتصاد است که سقوط آزاد کرد و دیگر این علم نمی تواند نیاز های بشر را برآورده کند؛ اما اساتید اقتصاد ما اجازه نمی دهند صدای این سقوط در کشور منتشر شود.

 وی تصریح کرد: چرا جمهوری اسلامی وحشت دارد از اینکه بگوید اقتصاد آمریکا در حال سقوط کردن است؟

 این استاد دانشگاه افزود: خود غربی ها اعلام می کنند که این علم شکست خورده و نمی تواند جوابگوی نیاز های مردم باشد اما در کشور ما یک اقتصاد دان وزیر می شود.

 وی به مشکلات اقتصادی آمریکا و چشم طمع برخی مسئولان به حل مشکل ایران از طرف آمریکا اشاره کرد و گفت: دیترویت، چهارمین شهر صنعتی آمریکا سال گذشته ورشکسته شد و به شهر ارواح معروف شد، ان وقت ما چشم طمع به آمریکا برای حل مشکلات اقتصایمان داریم؟ این آمریکای شکست خورده می خواهد مشکل اقتصاد ما را حل کند؟

 عباسی افزود: مشکل ما از بی عرضگی و کم کاری مسئولان است و اگر حتی نظام را عوض کنیم و با آمریکا صد در صد رابطه داشته باشیم و همه تحریم ها هم برداشته شود، شاید ۵ درصد مشکل اقتصادی ما حل شود.

 وی به رخوت اساتید علوم انسانی کشور اشاره کرد و گفت: اساتید ما باید عرق ذهنی بریزند و خودشان چاره ای برای اقتصاد و علوم انسانی کشور پیدا کنند نه اینکه منتظر نسخه های شکست خورده غربی باشند.

 رئیس اندیشکده یقین خطاب به اساتید رخوت زده و لیبرال علوم انسانی گفت: یا شما پیروز می شوید و لیبرالیسم را در این مملکت نهادینه می کنید یا ما.

 وی افزود: نیروهای انقلابی نخواهند گذاشت لیبرالیسم در این مملکت نهادینه شود، اگر ما چند تا آدم داریم که سوریه، فلسطین و لبنان را از دست متفکرینی که شما (اساتید لیبرال علوم انسانی) از دست آنها دکترا گرفتید، آزاد کردند، اگر کسانی داریم که این مملکت را ۳۶ سال نگه داشتند، مطمئن باشید علم این مملکت  را هم خودمان تالیف می کنیم.

 عباسی ادامه داد: اساتید علوم انسانی این مملکت علوم تثلیثی مسیحی را در دانشگاه ها تدریس می کنند و عرق ذهنی نمی ریزند و بچه مردم را با پول بیت المال مسلمین، مسیحی بار می آورند.

 وی تصریح کرد: چهار و نیم دانشجوی ما دارند توسط اساتید علوم انسانی مسیحی می شوند که اگر سکوت کنیم چه جوابی برای خون شهدایی که در ۸ سال نبرد سخت جانشان را تقدیم کردند خواهیم داشت؟

عباسی به نفوذ لیبرالیسم در بدنه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: لیبرال‌ها منشا خرابی مملکت هستند و حتی در دوره احمدی نژاد هم لیبرال ها اقتصاد مملکت را خراب کردند.

وی گفت: هیچ روزی در جمهوری اسلامی اقتصادی به نام اسلام پیاده نشد، از دوره بنی صدر تا کنون اقتصاد کشور دست دکترهای لیبرال بود و اگر فقر و فحشایی وجود دارد، تقصیر لیبرال هاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">