تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

اندیشه مقاومت- آینده مستضعفین

سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۱۰ ب.ظ

اندیشه مقاومت- آینده مستضعفین - دومین نشست از سلسله نشست های مجمع جهانی مستضعفین

19 اسفند 1393 - اندیشکده یقین

استاد حسن عباسی در نشست مجمع جهانی مستضعفین

تیتر یک -  به گزارش بسیج پرس؛ استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال در دومین نشست از سلسله نشست های مجمع جهانی مستضعفین تحت عنوان« اندیشه مقاومت- آینده مستضعفین» که پیش از ظهر امروز در اندیشکده یقین برگزار شد با اشاره به این مطلب که علم مبارزه و موضوع جدیدی به نام صهیونیست های مسلمان 2 محور اصلی هستند که اندیشه مقاومت را تحت تاثیرقرار می دهند، اظهار داشت: مقاومت بخشی از سبک زندگی بشر امروز است و بدون مقاومت، بشریت نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه موضوع مقاومت مبتنی بر ایدئولوژی ها است بیان داشت: در قرن بیستم 3 ایدئولوژی ناسیونالیسم، مارکسیسم و فاشیسم سه ایدئولوژی مبنای مقاومت و مبارزه بود.

عباسی در همین زمینه افزود: ناسیونالیسم زمینه ساز جنبش های ملی شد و در اکثر کشورهای جهان مفهومی به نام جبهه ملی به وجود آمد و این نوع مبارزه را برای استقلال در دوران استعمار شاهد هستیم.

این کارشناس سیاسی عنوان داشت: قرن بیستم، قرن علم مبارزه مارکسیسم، ناسیونالیسم و فاشیسم بود و گاهی پیش می آمد که این ایدئولوژی ها درکشورهایی مانند مصر و عراق با هم ترکیب می شدند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با بیان اینکه در قرن بیست و یکم علم مبارزه تغییر پیدا کرد و سه ایدئولوژی متفاوت را در برگرفت اظهار داشت: اولین ایدئولوژی، ایدئولوژی لیبرالیسم بود که نوع علم مقاومت آن مبتنی بر انقلاب مخملی و رنگی است که در کشورهایی مانند اکراین و گرجستان جریان انقلاب را تشکیل داد و در کشورهایی از قبیل لبنان و ایران تلاش شد که از انقلاب مخملی استفاده شود که به نتیجه نرسید.

وی در ادامه گفت: این علم مبارزه حول محور مسائلی مانند حقوق بشر و جامعه مدنی انجام می شود و در ظاهر یک انقلاب بدون خشونت است.

عباسی از ایدئولوژی صهیونیسم به عنوان دیگر ایدئولوژی قرن بیست و یکم نام برد و گفت: ایدئولوژِی صهیونیسم اسرائیل را به وجود آورده است و در قرن بیست و یکم شاهد تشکیل جریان صهیونیست های مسیحی هستیم که به دنبال صهیونیسم جهانی هستند.

وی در همین زمینه افزود: در سال های اخیر با جریان صهیونیست های مسلمان مواجه شده ایم که امروز آن ها را با عناوینی مانند داعش، القاعده و النصره می شناسیم.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با اشاره به ماجرای 11 سپتامبر در آمریکا عنوان داشت: تاریخ غرب، تاریخ بهانه جویی و حمله است و شروع تمام جنگ ها با یک بهانه بوده است و همیشه غربی ها به دنبال یک بهانه برای حمله می گردند و برای حمله به عراق و افغانستان هم این اتفاق افتاد.

عباسی با بیان اینکه در ماجرای 11 سپتامبر گفتیم که القاعده نمی تواند در خاک آمریکا این عملیات را انجام دهد اظهار داشت: 11 سپتامبر توسط آمریکایی ها مطرح شد و به بهانه القاعده، آن ها به افغانستان حمله کرده و 13 سال است که در این کشور حضور دارند.

وی در همین زمینه افزود: جریان القاعده در افغانستان یک جریان صهیونیست مسلمان بود که آمریکایی ها امروز تصمیم گرفتند نام آن را به داعش و النصره تغییر دهند.

عباسی با اشاره به تقابل مقاومت لبنان و فلسطین با رژیم صهیونیستی عنوان داشت: در طول سال های اخیر مقاومت لبنان و فلسطین 114 روز با اسرائیل جنگیده است و 10 هزار راکت به سمت اسرائیل شلیک شده است و بایستی سوال کنیم که چرا القاعده که داعیه اسلام دارد برعلیه اسرائیل وارد جنگ نشده است و درست زمانی که اسرائیل نیاز داشت که فشار جریان مقاومت از روی او برداشته شود، گروه داعش در منطقه وارد عمل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت : سه جریان صهیونیست های مسلمان، مسیحی و اسرائیلی یک ایدئولوژی واحد دارد و آن ایدئولوژِی صهیونیسم وانجام خشونت عریان است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال به نقشه آمریکا و اروپا اشاره کرد و عنوان داشت: آمریکا و اروپا به وسیله گروه های تروریستی یک مسئله را دنبال می کنند و آن این است که با شکل گیری جنگ ها و اختلافات مذهبی در جهان اسلام، در نسل های آینده مسلمانان هر کودکی که به دنیا می آید به شیعه و سنی نسبت پیدا کند و با اسلام زاویه داشته باشد.

عباسی به شکل گیری جریان شیعه انگلیسی اشاره کرد و عنوان داشت: یک گروه صهیونیسم مسلمان هم داریم که شیعه هستند و در شبکه های ماهواره ای برعلیه مقدسات اهل سنت صحبت می کنند و تحت حمایت سرویس جاسوسی انگلستان قرار دارند که ما این گروه را در ایران با نام شیعه انگلیسی می شناسیم.

عباسی به ترکیب اعضای گروه داعش اشاره و اظهار کرد: بر مبنای اطلاعات موثق که داریم غالباً اعضای داعش مسلمان نیستند و از زندانیانی که حکم حبس ابد در نقاط مختلف جهان دارند برای جنگیدن در گروه داعش استفاده می شود و این گروه به دنبال اسلام ستیزی بوده و خشونت عریان اسرائیل توسط داعش در حال انجام است.

وی سومین ایدئولوژی و علم مبارزه در قرن بیست و یکم را، علم مبارزه اسلام ناب معرفی و تصریح کرد: ایدئولوژِی دیگر قرن بیست ویکم علم مبارزه اسلام ناب است که امروز در جریان حزب الله لبنان تبلور پیدا کرده است. امروز 400 گروه چریکی در جهان وجود دارد که خوشنام ترین سازمان در میان آن ها حزب الله لبنان بوده و مقتدر ترین شکل جنگ را به صورت مردمی انجام می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه افزود: حماس،جهاد اسلامی و حزب الله لبنان 114 روز با اسرائیل جنگیده است و هنگامی که موشک های حزب الله لبنان به گنبد آهنین اسرائیل نفوذ کرد آمریکا و ناتو در مقابل آن ها دچار یاس وناامیدی شدند.

عباسی به نقش سرویس اطلاعاتی ترکیه در تحولات منطقه، به ویژه نقشه تجزیه سوریه و عراق اشاره کرد و بیان داشت داوود اوقلو در ترکیه به دنبال احیای امپراطوری عثمانی بوده و سرویس اطلاعاتی ترکیه در تحولات سوریه و عراق نقش داشته و به دنبال تجزیه این دو کشور است.

وی به تحولات کشور عراق اشاره و عنوان داشت: در کشور عراق علم مبارزه اسلامی توسط مردم به نمایش گذاشته شد و بعد از این که مرجعیت برای مقابله با گروه های تروریستی فتوا صادر کرد. میلیون ها نفر از مردم بسیج شدند و نیروهای مردمی در عراق در حال مقابله با جریان های تروریستی هستند.

عباسی با بیان این مطلب که امروز باید دقت کنید که کدام علم مقاومت، اصالت دارد عنوان داشت: سازمان CIA آمریکا نقشه ای منتشر کرده است که پراکندگی جمعیت مذاهب مختلف مسمانان در جهان را تشریح کرده است و امروز ما باید میان جریان وهابیت و اهل سنت تفاوت قائل شویم و در حالی که جمعیت وهابی ها حدوداً 4 میلیون نفر است، نگذاریم آن ها خود را به جای جریان اهل سنت معرفی کنند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال، استراتژی نظام اسلامی در مقابله با جریان صهیونیست های مسلمان را برشمرد و گفت: خنثی کردن توطئه صهیونیست های مسلمان و افشا کردن آن ها، تبیین دکترین جمهوری اسلامی مبنی بر تفاوت قائل شدن میان تکفیری ها واهل سنت؛ افشای نسبت صهیونیست های مسلمان با غرب و اسرائیل؛ افشا کردن اسلام آمریکایی در کشورهایی مانند ترکیه و حفظ تمامیت عرضی کشورهای اسلامی، از مهم ترین نقاط استراتژیک نظام اسلامی در مقابله با جریان صهیونیست های مسلمان در جهان است.

وی با اشاره به اینکه امروز نقشه تجزیه کشورهای منطقه از سوی آمریکا منتشر شده است عنوان داشت: آمریکایی ها طرح تجزیه 9 کشور از جمله عراق، سوریه، عربستان، یمن، مصر، ایران، افغانستان، پاکستان و لیبی را در نظر دارند که اسم این طرح، گالیور بزرگ است و این استراتژی در سال 1991 از سوی آن ها اعلام شده است.

عباسی با بیان این سوال که چرا امروز ایالات متحده از قاسم سلیمانی خشمگین هستند و مشکل اصلی اروپا، اسرائیل و آمریکا با ایران چیست اظهار داشت: مسئله این است که ما جلوی طرح تجزیه کشورهای منطقه را با کمک مردم گرفته ایم و جلوی این نقشه آن ها ایستادگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال احیای امپراطوری روم در جهان هستند و با جهان اسلام مشکل دارند اظهار داشت: غربی ها از حضور قاسم سلیمانی در سوریه نگران هستند. لیبرالیسم فرو پاشیده است و اقتصاد جهان 57 تریلون دلار بدهی دارد.

وی در همین زمینه افزود: در حالی که کل درآمد کشور آمریکا 4 تریلون دلار است امروز آمریکا 18 تریلون دلار بدهی دارد و به همین دلیل است که آن ها می گویند 11 درصد نفت جهان زیرپای عراقی ها قرار دارد و غرب می خواهد جهان اسلام را تجزیه و منابع آن را غارت کند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دنیای غرب به دنبال مدل مالی اسلام است عنوان داشت: اسلام الگوی جایگزین لیبرالیسم و کاپیتالیسم در جهان است و علم مبارزه اصلی، علم مبارزه اسلام ناب بوده و مطمئن باشید که آینده در دستان حزب الله است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">