تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

سخنرانی استاد حسن عباسی در یادواره شهید حسین ترکمن‌پری

21 اسفند 1393 - حسینیه سیدالشهداء کن

استاد حسن عباسی

 

تیتر یک - مراسم شهید حسین ترکمان‌پری در حسینیه سیدالشهداء(ع) کن با سخنرانی حسن عباسی منعقد گردید.
این مراسم با حضور آیت‌الله باقری کنی و دیگر روحانیون و پدران شهدا در محفلی صمیمی و گرم به مدت سه ساعت برگزار شد.

شهید حسین ترکمان‌پری از رزمندگان تیپ 66 نیروهای ویژه هوابرد در عملیات فتح 8 بود. عملیات فتح 8 که در سال 1366 در عمق شمالی خاک عراق در منطقه‌ی موصل انجام شد، از حیث مسافت عمیق‌ترین عملیات کماندویی جمهوری اسلامی ایران در خاک دشمن در طول دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود. تنها شهید این عملیات چریکی استثنایی، شهید حسین ترکمان‌پری بود که پس از 27 سال یادواره‌ی وی در محله‌ی کن تهران با سخنرانی هم‌رزم و فرمانده‌ی وی برگزار شد. جالب آن‌که پس از گذشت این همه سال هنوز پدر ایشان از کیفیت و محل شهادت این شهید اطلاعی نداشت که توسط حسن عباسی روایت شد.

عباسی سخنان خود را با بیان این نکته که 27 سال منتظر فرصتی بودم تا بتوانم با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و ادای احترام کنم، شروع کرد و گفت متأسفانه با دیدن بَنر این مراسم که در آن محل شهادت «ماووت» درج‌شده بود، متوجه شدم که حتی پدر ایشان نیز هنوز از کیفیت و محل شهادت ایشان اطلاعی ندارد.

وی ضمن تشریح عملیات فتح 8 در عمق خاک عراق و اطراف شهر موصل که اکنون در دست داعش قرارگرفته است، افزود: رکورد طولانی‌ترین مسافت و بیشترین مدت‌زمان حمل پیکر مطهر یک شهید در طول دفاع مقدس مربوط به این شهید بزرگوار است زیرا انتقال پیکر این شهید بزرگوار از عمق خاک عراق تا ایران اسلامی حدود شش روز طول کشیده است.

حسن عباسی در توصیف این شهید و به طور کلی در تبیین مفهوم شهادت بیان داشت این‌گونه شهیدان سه خصوصیت ویژه داشتند که شاکله‌ی شهید را شکل می‌دهند؛ نطفه پاک، شیر سالم و لقمه حلال که البته اکنون در جامعه فعلی خطر کمرنگ شدن این مؤلفه‌ها احساس می‌شود. چرا که اگر کسی مبتلا به ذهن و قلب ناپاک باشد نطفه پاکی هم از خود به جا نخواهد گذاشت. وقتی سیده عالمین می‌فرماید حسن(ع) و حسین(ع) ثمره‌ی فؤاد من هستند؛ این یعنی صاحب قلب سلیم می‌تواند این‌چنین فرزندانی داشته باشد؛ یعنی مادرانی که دارای ایمان بالا و ذهن‌های خالی از تصاویر و تخیلات اغواگر باشند می‌توانند محمل شکل‌گیری شاکله‌ی شهید شوند. اما اکنون در جامعه فعلی با لقمه‌های شبهه‌ناک و ذهن‌های آلوده این نگرانی وجود دارد که از تعداد فرزندان سلیم‌النفس کاسته شود.
ایشان تأکید کرد وقتی یک‌میلیون جوان عزب در کشور وجود دارد، یعنی بنا به آیه شریفه 21 روم «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکم مِنْ أَنفُسِکمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکنُوا إِلَیهَا وَجَعَلَ بَینَکم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِی ذَٰلِک لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یتَفَکرُونَ» یک‌میلیون کانون مودت و رحمت در جامعه که امکان شکل‌گیری داشت، شکل نگرفته و ما به دست خودمان رحمت الهی را از جامعه اسلامی دور کرده‌ایم. با این اوصاف خشک شدن رودخانه‌ها و بی‌برکتی وسیعی که در کشور شاهد هستیم چیز غریبی نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">