تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

دشمن از طریق علوم انسانی معرفت و فکر جوانان را اغوا می‌کند - حسام‌الدین حائری زاده

تیتر یک - به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسام‌الدین حائری‌زاده عضو هیات علمی اندیشکده یقین مرکز بررسی‌های دکترینال، در همایش «شکست ابرهه» در بررسی جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و بشریت، که در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد، با اشاره به آمریکاشناسی از منظر امام راحل، گفت: در طول تاریخ همیشه انبیا با نمرودیان و فرعونیان درگیر بودند در عصر حاضر نیز قرعه به نام ایران و آمریکا افتاده که مقابل هم قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به استمرار حادثه طبس افزود: آیا امروز که ما پای میز مذاکره با آمریکا نشستیم این تقابل پایان یافته است و آمریکایی که امام راحل معرفی می‌کردند دیگر آن آمریکا نبوده در سوریه، عراق، افغانستان و یمن جنایت نمی‌کند.

 

امام راحل آمریکا را تروریست بالذات می‌دانست

 

عضو هیات علمی اندیشکده یقین، با اشاره به این‌که امام راحل، آمریکا را تروریست بالذات می‌دانستند، گفت: آمریکایی‌ها همان انگلیسی‌هایی هستند که در اواخر قرن 15 وارد آمریکا شده با یک قتل عام بزرگ سرخ‌پوستان آنجا را از بین برده و خود ساکن آنجا شدند. قتل رنگین‌پوستان از سوی آنها کاری است که هنوز ادامه دارد.

 

حائری‌زاده با اشاره به ملقب شدن آمریکا به استکبار جهانی و شیطان بزرگ از سوی امام راحل، اظهار داشت: آمریکا با خوی استکباری و شیطانی خود به هر حربه‌ای دست می‌زند تا اسلام ناب در منطقه خاورمیانه و به دنبال آن در دنیا رشد و نمو پیدا نکند از گذشته تا امروز دست به هر جنایتی زده که جلوی تثبیت حق الهی را بگیرد.

 

امروز 80 درصد فساد جهان را آمریکا انجام می‌‌دهد

 

وی با اشاره به ام‌الفساد بودن آمریکا، بیان داشت: امروز بیش از 80 درصد فساد پراکنی در دنیا از سوی هالیوود و سایت‌های آمریکایی انجام می‌شود همچنین جنگ‌های نیابتی در منطقه توسط آمریکا صورت می‌گیرد.

 

عضو هیات علمی اندیشکده یقین، با اشاره به بیانی از امام خامنه‌ای مبنی بر این‌که امام راحل دین مردم را به صحنه آورد، ابراز کرد: شاه نفسانیات مردم را به صحنه می‌آورد، امام راحل انقلاب کرده و دین مردم را به صحنه آورد.

 

حائری‌زاده افزود: آمریکا سرکرده تفکر لیبرالیزم یا اباحه‌گری تنها به حفظ منافع خود فکرمی‌کند و در عین حال که می‌خواهد تفکر لیبرالی خود را حفظ کند از ما می‌خواهد انقلاب خود را کنار بگذاریم.

 

آمریکا کشوری با تفکر لیبرالی، مستکبر، تروریست بالذات و ام‌الفساد است

 

وی در دامه گفت: آمریکایی‌ها با تفکر لیبرالی، استکباری، تروریست بالذات و ام‌الفساد بودن نمی‌تواند ما کشور ما کنار آید اگر آمریکا این چهار گزینه را کنار گذارد ما مخلص او هم هستیم اما آمریکا تا امروز نشان داده که توبه نکرده و نخواهد کرد.

 

عضو هیات علمی اندیشکده یقین، با اشاره به مولفه ام‌الفساد بودن آمریکا به عنوان مشکل اصلی عنوان کرد: وجه دیگر آمریکا فساد علمی است که علم و معرفت را فاسد می‌کند امروز عمیق‌ترین اغوا فساد در افکار و معرفت است که از سوی آمریکا صورت می‌گیرد به دنبال فساد معرفتی، علمی و فکری به تبع رفتار، اخلاق و گفتار نیز فاسد می‌شود. اینجا باید مراقب بود که آمریکا معرفت ما را اغوا نکند.

 

حائری‌زاده با اشاره به کتاب کنترل فرهنگ اظهار داشت: اتاق فکرهای آمریکا با شناسایی هر کشور نخستین دانشگاه‌های خود را در هر کشور راه انداخته، استادان آنها را تربیت کرده و بنای فکری جدید را در هر کشور ترتیب دادند یک بنای معرفتی ایجاد شد که هر کس که دانشگاه می‌رفت افتخارش این بود که مطالب آن سر دنیا را یاد گرفته و به کار می‌گیرد.

 

برای حفظ انقلاب جنبش علمی و نرم‌افزاری واجب است

 

وی افزود: امام خامنه‌ای در سال 79 فرمودند که اگر جنبش نهضت علمی و نرم‌افزاری انجام نشود کل انقلاب به قتلگاه خواهد رفت، زمانی در کشور ما معلم اخلاق روحانیت بود اما امروز در جامعه اسلامی روانشناسان غربی به مردم مشاوره می‌دهند.

 

عضو هیات علمی اندیشکده یقین، با اشاره به ناکارآمدی قوای سه‌گانه بیان داشت: ما انقلاب کردیم تا ولایت فقیه داشته باشیم اما امروز قوای سه گانه الگوی ما شده الگویی که در بسیاری از کشورهای ناکارآمدی خود را نشان داده است، عدم فهم مدل ولایت فقیه به دلیل تهاجم فرهنگی است که در دانشگاه‌ها شکل گرفت امروز معرفت نخبگان ما از دست رفته است.

 

حائری‌زاده افزود: در انسان‌شناسی قرآنی همه مردم عالم یک فطرت دارند اما در روان‌شناسی غربی وجود انسان را به بخش‌هایی غیر از فطرت تقسیم می‌کند، در تاریخ ما معتقد به حق و باطل، عهد انسان در بندگی خدا هستیم متولیان تاریخ را انبیا می‌دانیم که راه حق را مشخص می‌کنند.

 

جنایت آمریکا در دانشگاه‌های دنیا ترویج ابطال‌گرایی بود

 

وی در ادامه گفت: کتاب‌های تاریخی در دانشگاه‌ها صرفا ذکر وقایع می‌کنند در حالی‌که تاریخ‌دان مومن تاریخ‌دانی است که انحراف بشریت را نشان داده باشد. اصلی‌ترین جنایت آمریکا این بود که دانشگاه‌ها را در کشورهای جهان سوم به ویژه کشورهای اسلامی به ابطال‌گرایی رساندند.

 

عضو هیات علمی اندیشکده یقین، با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تابستان سال گذشته در دیدار با استادان دانشگاه فرمودند: مبنای علوم انسانی غربی بدون استثنا هر رشته‌ای از علوم‌انسانی بر مبنای غیرالهی، مادی و غیرتوحیدی است و این با مبنای اسلامی سازگار نیست.

 

حائری‌زاده افزود: مقام معظم رهبری در دیدار خود با مردم ایلام فرمودند: مقام امیرمومنان در معرفت توحیدی بود نیت، عمل و اخلاق ایشان توحیدی بود، با توجه به این‌که دانشگاه مبدا تحولات بوده و معرفت را شکل می‌دهد اگر معرفت غیرتوحیدی شود تحولات نیز غیرتوحیدی می‌شود.

 

امروز در دانشگاه‌ها معرفت علوم‌انسانی غیرتوحیدی است

 

وی در ادامه گفت: امروز در دانشگاه‌ها معرفت علوم‌انسانی غیرتوحیدی است اگر به همین منوال ادامه پیدا کند افکار جوانان ما در دست آمریکا خواهد بود فساد آمریکا صرفا از طریق ماهواره نیست بلکه از طریق علوم انسانی معرفت و فکر جوانان ما را اغوا می‌کنند.

 

 عضو هیات علمی اندیشکده یقین، در پایان خاطرنشان کرد: امروز فعالیت‌های فرهنگی بدون جهاد علمی و نرم در راستای معرفت توحیدی به ویژه در دانشگاه‌ها بی‌ثمر خواهد بود با توجه به این‌که شیطنت آمریکا تقویت شده و جلوتر هم رفته است.

 

گفتنی است،‌ در پایان این مراسم از خانواده شهید شاخص سال شهید نادر مهدوی و شاعر اهل‌بیت محمد مهدی سیار تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">