تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

تیتر یک - جایی برای پرواز اندیشه‌های خوب

بررسی اندیشه‌ استاد حسن عباسی

آخرین نظرات

سخنرانی استاد حسن عباسی در سمینار علمی‌بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی

استاد حسن عباسی در سمینار علمی‌بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: کلمه اربعین در ادیان الهی جایگاه ویژه‌ای دارد و رازی در این عدد است که اگر روشن شود ماهیت اربعین نیز برای ما روشن خواهد شد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه غربی‌ها در حین برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، اتفاقات بزرگی را رقم می‌زنند، خاطرنشان کرد: در متن جام جهانی سال گذشته حمله به غزه و همچنین روانه کردن داعش به سمت موصل برای تصرف سامرا و کاظمین شکل گرفت.

عباسی تصریح کرد: یکی از آماج‌ اصلی رژیم صهیونیستی از نجف تا محدوده کربلا است و این منطقه برای یهود اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر داعش به بغداد و حله می‌رسید کار دشوار می‌شد و عنایت حضرت ولیعصر(عج) بود که این هدف شوم محقق نشد.

وی عنوان کرد: ریچارد‌هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا چندی پیش از طرح جنگ مذهبی ۳۰ ساله در کشورهای اسلامی‌سخن گفت که اگر از تیرماه سال گذشته با حرکت گروهک تروریستی داعش به سمت موصل آغاز شده باشد، ۲۸ سال دیگر از آن باقی مانده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اضافه کرد: طبق این طرح، مسلمان باید با مسلمان بجنگد و ۷۰ گروهک تکفیری که در جهان اسلام هستند قصد دارند به عنوان ماشین تخریب، مظاهر تمدن و زیرساخت اسلام را تخریب کنند و اسلامی‌شنیع را به جهان معرفی کنند.

عباسی با بیان اینکه این گروه‌ها مصمم هستند که اسلام را سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویران کنند، تبیین کرد: آنها می‌خواهند از جهان اسلام سرزمین سوخته پدید آورند و ائتلاف‌های علیه داعش و گروه‌های تکفیری که از سوی آمریکا و متحدانش مطرح می‌شود نیز شوخی بیش نیست.

وی توضیح داد: طبق طرح منتشر شده در ۱۰ سال آینده، ۱۱ کشور منطقه در دست تجزیه قرار خواهند گرفت و تأکید بر عدم تجزیه عراق نیز در مواجهه با این طرح‌ها است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: در چنین بستری یکی از اقدامات خنثی‌کننده حرکت داعش، حرکت اربعین سال گذشته بود و راهپیمایی اربعین به عنوان اقدامی‌بازدارنده خطر را تا حدی خنثی کرد و امیدواریم آن شرایط امسال تثبیت شود.

عباسی با اشاره به اینکه مطالعات کلامی‌آنها بسیار جالب توجه است، یادآور شد: دشمنان اسلام آگاهی و شناخت عمیقی از اختلافات جهان اسلام دارند و طرح‌های خود را براین اساس برنامه‌ریزی می‌کنند؛ به عنوان مثال پدیده عمامه‌های انگلیسی که مطرح شد نشان داد که آنها با شناخت به سراغش آمده‌اند و این موضوع حاکی از این است که ما با دشمن هوشیاری مواجه هستیم.

وی متذکر شد: مهم‌ترین آسیب‌پذیری جامعه اسلامی‌این است که اهل باطل به رنگ خودی درآمدند و ضربه زدند و این جریان از صدر اسلام بوده و تاکنون نیز ادامه یافته است. امروز آنها خلیفه، داعش و دولت اسلامی‌می‌شوند و شعار الله اکبر را مصادره می‌کنند؛ این جنگ از مخالفت مشرکین در مکه و تقابل در بدر و احد شکل گرفت و تا امروز ادامه یافته است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه رویکرد آنها در این جنگ ناتمام فرقه‌گرایی است و این فرقه‌گرایی اساس نابودی جهان اسلام است، تأکید کرد: ما با یک پدیده خطرناک مواجه هستیم که نتوانسته‌ایم در مسیر تاریخ آن را قطع کنیم، جریانی که به رنگ اسلام درآمده است و ما باید این تهدید را از درون اسلام پاک کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه در تفکر استراتژیک، جامعه‌سازی هرمی‌چهار لایه است، اظهار کرد: ملت چینی یکی از لایه‌های هرم جامعه‌سازی است که بیش از ۳۰۰ مؤلفه دارد؛ یکی از اشتباهات ما در ملت‌‌سازی، ایجاد شهرک‌های تخصصی است. نظامی‌ها، طلاب، فرهنگیان، کارمندان و سایر اقشار را از هم جدا کردیم که این کار بدترین شکل ملت‌سازی است که ما بعد از انقلاب انجام دادیم و جامعه را از حالت طبیعی خارج کردیم و اثرات سوء فرهنگی آن را هم امروز مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در یک محله، یک روحانی، یک معلم، یک پزشک و سایر اقشار را نیاز داریم که این چینش در حال حاضر به صورت غلط حذف شده است و اثرات مخرب فرهنگی نیز برای ما به همراه داشته است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه در غرب بزرگترین تجمعات در زمان برگزاری فوتبال و برخی کارناوال‌ها شکل می‌گیرد، گفت: در این کارناوال‌ها تمام محدودیت‌ها برای افراد برداشته می‌شود و اقدامات شنیعی انجام می‌شود؛ ما در ایران کارناوال نداریم، اما فوتبال داریم و مسئولان ورزش ما هیچ‌گاه متوجه نشدند چرا آبی و قرمز را در برابر هم قرار دادند. تقابل آبی و قرمز نوعی ساختار دو حزبی است. همه جای دنیا ساختار دو حزبی را ایجاد کردند تا توازن جامعه بر هم نخورد.

عباسی، مقوله راهپیمایی اربعین را یکی از مظاهر اصلی ملت‌چینی عنوان کرد و گفت: تظاهر عمومی‌بخشی از مظاهر ملت‌سازی است. امام خمینی(ره) فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. این زنده نگه داشتن اسلام به واسطه روح حماسی است و از نظر معرفتی نیز وجه تظاهر و شکل عمومی‌آن است که عظیم‌ترین اجتماعات بشری حول عاشورا و اربعین شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای راهپیمایی اربعین مهیا شود، خاطرنشان کرد: ما باید به سرعت راه‌آهن‌ را به نجف متصل کنیم. مشکل حمل و نقل، اسکان، بهداشت و چنین موضوعاتی می‌تواند در آینده به این حرکت عظیم آسیب بزند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در پایان خاطرنشان کرد: باید برای این حرکت عظیم ظرفیت‌سازی شود، اما نه مانند مشهد که هتل‌های عجیب و مراکز بزرگ وجه عبادی و معرفتی امام رضا(ع) را مورد تأثیر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی، رییس مرکز بررسی‌های دکترینال در نشست تخصصی نظام اربعین حرکتی به سوی جامعه آرمانی که در سالن اجتماعات مسجد جمکران برگزار شد، با گرامیداشت ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: استکبار، طلب کبریایی و برتری جویی است و در مبانی دینی، کبریایی و بزرگی از خداوند است و هر کسی که در مقام استکبار، سلطه و برتری نسبت به دیگران باشد، نقطه مقابل پیامبران(ص) است.

وی به اربعین سالار شهیدان(ع) و منابع استراتژیک آن اشاره کرد و ابراز داشت: در سال گذشته و در محیط و شرایطی که گروه‌های تکفیری داعش با حمایت غرب تا پشت دروازه بغداد پیشروی کرد، راهپیمایی اربعین برگزار شد که اگر در این جریان ایران کمتر از ۴۸ ساعت واکنش نشان نمی‌داد، بغداد سقوط می‌کرد و به تبع سامرا و کاظمین نیز در دست گروه داعش می‌افتاد.

توطئه جنگ مذهبی ۳۰ ساله‌ در خاورمیانه با رمز «بگذار مسلمان، مسلمان را بکشد»

رییس اندیشکده یقین با اشاره به نفوذی‌های داعش در ارتش عراق گفت: بعد از چند ماه مشخص شد که ۱۲۰ نفر از مقام‌های ارشد ارتش عراق با داعش همکاری داشته‌اند و بدنه داعش از سوی ارتش عراق فرماندهی و مورد حمایت قرار داشته است.

وی به توطئه غرب برای تخریب چهره اسلام اشاره و تصریح کرد: ریچارد‌هاس، رییس شورای روابط خارجی آمریکا به جنگ مذهبی ۳۰ ساله‌ای در خاورمیانه اشاره می‌کند که در راستای سیاست «بگذار مسلمان، مسلمان را بکشد» و پروژه «بگذار آسیایی، آسیایی را بکشد» است که در تاریخ نیز سابقه دارد و مربوط به دوره رنسانس و معروف به طاعون سیاه است.

عباسی افزود: در این جنگ مذهبی هفتاد درصد از جمعیت اروپا نابود شد و جنایت‌های فجیعی در آن صورت گرفت و نسل‌های بعدی که شاهد این جنایات بودند، به کاتولیک و پروتستان «نه» گفتند و تمام مسیحیت را کنار گذاشتند.

داعش موتور تخریب رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی‌است

رییس اندیشکده یقین، داعش را موتور تخریب رژیم صهیونیستی خواند و تأکید کرد: طرح توطئه و شکل‌گیری جنگ جدیدی که با تأسیس و حمایت از داعش و گروه‌هایی همانند القاعده، بوکوحرام، الشباب، النصره و دیگر گروه‌ها شروع شده است هنوز ۲۸ سال دیگر از آن باقی مانده است و این پروژه با جدیت از سوی جبهه استکبار پیگیری می‌شود.

وی ائتلاف ضد داعش را نمایشی و شعار آمریکا دانست و گفت: نقشه‌ها و توطئه‌های «سیا» برای جهان اسلام تکان دهنده است؛ چنان که آنها با توجه به پراکندگی مذاهب در اسلام به تفرقه، اختلافات داخلی مسلمانان و عمامه‌های انگلیسی دلخوش کرده‌اند.

رییس اندیشکده یقین ابراز داشت: آمریکا برای ۱۰ سال آینده، طرح تجزیه بیش از ۱۰ کشور را در دستور کار قرار داده و برای این هدف‌ از میان ظرفیت میلیاردی مسلمانان به جمعیت اندک وهابیت به ویژه در پیرامون ریاض برنامه‌ریزی کرده است.

وی به شهر تاریخی بابل اشاره کرد و یادآور شد: شهر بابل در نزدیکی نجف و در شرق کربلا، سابقه تاریخی دارد و از قداست خاصی در میان یهودیان برخوردار است و از حله تا ناصریه و محدوده کربلا برای یهودیان، جایگاه ویژه‌ای دارد، از‌ این‌رو از موتور تخریب داعش برای نابودی سرزمین‌‌های اسلامی‌بهره می‌برند تا به اهداف و نقشه‌های شوم خود دسترسی پیدا کنند.

عباسی، پیاده روی اربعین پارسال را خنثی‌کننده توطئه‌ داعش و اربابانش خواند و خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین، فرآیند آگاهانه‌ای برای بازدارندگی از خطر داعش بود و این همایش بی‌نظیر جهانی پایه مباحث استراتژیک در ۳۰ سال آینده خواهد بود.

وی به نزاع تاریخی جریان حق با جبهه باطل اشاره و تصریح کرد: جنگ ناتمام میان پیامبر(ص) با ابوسفیان در بدر و احد توسط معاویه در صفین با حضرت علی(ع) و در ساباط با امام حسن(ع) پیگیری شد و توسط یزید در کربلا و در ادامه توسط بنی عباس و بنی امیه با ائمه اطهار(ع) ادامه پیدا کرد.

رییس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: مشرکان یعنی جریان امویان و عباسیان برای غلبه بر جریان حق به رنگ حق درآمده و شیوه نفاق را در پیش گرفتند، چنان که داعش و گروه‌های دست‌نشانده دیگر برای پیشبرد اهدافشان با ادعای خلافت، تشکیل دولت اسلامی‌و شعار الله اکبر به جنگ اسلام آمده‌اند و سعی می‌کنند نسبت به آموزه‌های دینی نفرت ایجاد کنند و با این توطئه به اسلام ناب و جمهوری اسلامی‌ضربه وارد کنند.

مؤلفه‌های تمدن سازی در نظام اسلامی

وی به تمدن اسلامی‌و مؤلفه‌های آن اشاره کرد و گفت: برای تمدن اسلامی‌باید لایه‌ها و مؤلفه‌های دولت سازی، نظام سازی، ملت سازی و ملک یا سرزمین مورد توجه قرار بگیرد، زیرا هر کدام به تنهایی یا بدون یکی از آنها محقق نخواهد شد.

عباسی با توجه به ساختار دولت‌ و ملت در کشورهای اسلامی‌و حتی غیر اسلامی‌تأکید کرد: تنها کشور، ملت و جامعه‌ای که مؤلفه‌های کامل تمدن سازی خارج از تمدن غرب را دارا است، نظام اسلامی‌ایران و جامعه اسلامی‌است.

وی افزود: بدترین شکل نظام سازی، شهرک‌های تخصصی است که برای قشرهای مختلف ساخته شده و این معضل و آسیبی برای اجتماع است که جامعه را از اجتماع بودن خارج می‌کند.

زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری راهپیمایی اربعین مورد توجه قرار گیرد

رییس اندیشکده یقین به فرصت‌ها و آسیب‌های راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی بدون ساخت زیرساخت‌های اصلی از سال‌ها پیش در جریان بوده و در سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده است، اما اگر بخواهیم نهادینه شود، باید به بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن توجه داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید از تجربه مشهد مقدس درس بگیریم و در بعد سخت‌افزاری با ساخت هتل‌ها و ساختمان‌ها در اطراف اماکن مقدس به سمت ساختن «کیش گنبد‌ دار» پیش نرویم، بلکه معنویت و تقدس اماکن مذهبی را رعایت کنیم و در بعد نرم افزاری نیز با مدیریت صحیح از نفوذ دشمن در این اجتماع و آسیب‌های آن جلوگیری شود و از ظرفیت تمدن ساز آن بهره‌برداری شود.

عباسی همایش اربعین را رقیب سازوکارها و تجمع‌های غربی خواند و گفت: نمایش عمومی‌محرم وصفر به تعبیر امام خمینی(ره) اسلام را زنده نگه داشته است و هیچ تجمع بشری با تمام شاخصه‌های مادی و جاذبه‌های دنیایی آن همانند فوتبال و کارناول‌ها را نمی‌توان با این جمعیت باشکوه با انگیزه‌های معنوی و به صورت نمایش رفتارهای انسانی مشاهده کرد.

منبع: خبرگزاری رسا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">